• Bijgewerkt

Vandaag presenteerde Drievliet hun nieuwe huisstijl en daarover ontvingen we het volgende persbericht:

Nieuw seizoen, nieuwe huisstijl.

Vanaf komend seizoen introduceert Familiepark Drievliet een nieuwe merkidentiteit (huisstijl) die de identiteit van ons park, de stad Den Haag en onze gasten weerspiegelt. De nieuwe identiteit is geïnspireerd door onze unieke ligging, het familiale karakter en de rijke geschiedenis als familiebedrijf. Een groene oase in de drukke Randstad, vernoemd naar de samenkomst van de drie Vliet’s.

Ons nieuwe beeldmerk symboliseert perfect waar we voor staan: een familiepark met zijn roots in Den Haag. De nadruk ligt op de letter i, waarop een symbool prijkt dat drie elementen kan voorstellen:

  • De voetafdruk van onze nieuwe mascotte. De Pelikaan.
  • Een speels kroontje, verwijzend naar Den Haag, de hofstad.
  • Een driesprong, refererend aan de drie Vliet’s die samenkomen achter ons park.

De golvende vormen en kleuren (met het kenmerkende blauw en geel aangevuld met Royal Orange) verwijzen naar water, de zee ofwel de Delta-regio. Met deze kleuren introduceren wij nu ons logo, maar uiteindelijk krijgt elk seizoen zijn eigen set kleuren. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de kleur Velvet Dream.
Piet de Pelikaan is ons nieuwe character van het park. Pelikanen zijn echte familiedieren en leven in waterrijke gebieden. Grappig genoeg maken pelikanen (onbewust) al jaren deel uit van ons park. In ons Lol-Atol zijn meerdere komisch afgebeelde pelikanen te ontdekken. De naam volgt op een later moment.

De rebranding wordt stapsgewijs ingevoerd. We starten met onze website en sociale media, gevolgd door nieuwe signage in het park en andere uitingen. Het doel is om zoveel mogelijk gereed te hebben bij de seizoenstart. Wij hebben voor de rebranding het reclamebureau Meere Reclamestudio gevraagd voor de huisstijl. Dit past ook binnen de filosofie van onze aandeelhouders, zoveel mogelijk regionale partners betrekken bij het park. Verleden zijn we al begonnen met het maken van nieuwe foto’s en video’s, verzorgd door Nick Stuy - Vinuts. Een frisse wind dus.


(quote achtergrond toegevoegd zodat het witte logo zichtbaar is op het forum anders vallen de witte letters weg in de lichte modus 😉)

    Simpeler, logischer en ongetwijfeld ook veel goedkoper om te drukken, gezien er nu maar 2 kleuren nodig zijn.

    Ik ga voor Jo de Pelikaan!

    Simpel, speels, prima voor dit parkje 🙂

    Het vorige logo was niet heel veel soeps eigenlijk, ziet er verder prima en speels uit, goede zet denk ik.

    • Bijgewerkt

    Ik had voor een Ooievaar, oftewel Haagse Règâh gekozen, maar een Pelikaan mag ook.
    Verder leuk fris logo!

    Ik snap alleen deze zinnen niet:

    Marvin Piet de Pelikaan is ons nieuwe character van het park. Pelikanen zijn echte familiedieren en leven in waterrijke gebieden. Grappig genoeg maken pelikanen (onbewust) al jaren deel uit van ons park. In ons Lol-Atol zijn meerdere komisch afgebeelde pelikanen te ontdekken. De naam volgt op een later moment.

    Piet de Pelikaan heet ie toch? Welke naam volgt dan op een later moment?

    (En als oud buurtbewoner; de roots liggen gewoon in Rijswijk, Den Haag heeft landjepik gedaan. 😜 )

      Vind nieuwe logo maar saai.

      Kroontje ziet er raar uit net al die L.
      en slechts 2 sobere kleuren.
      Het lijkt een trend ze zijn logo's steeds soberder worden Thorpepark, Draytonmannor
      Gelukkig herbergt achter het logo wel fijn pretpark.

        Ben niet te spreken over veel logo-veranderingen van de laatste paar jaar, maar deze is goed gelukt. Logo voelt fris aan en het is simpel en toch speels, past goed bij Drievliet 🙂.

        Het werd trouwens hoog tijd ook. Dat oude logo zag er niet uit.

        Dikke prima, een stuk minder saai dan het gemiddelde nieuwe logo.

        Het vorige / huidige logo, met die clip-art-achtige figuren voor het reuzenrad, was iconisch maar vond het er altijd een beetje goedkoop uitzien. Ging ook al flink wat jaren mee, kwam al uit de jaren 90.

        Mark Ik had voor een Ooievaar, oftewel Haagse Règâh gekozen.

        Goh, ja, ik vraag me af waarom daar niet voor gekozen is. De ooievaar is zelfs al de hoofdrolspeler in de beste attractie van het park, de Jungle Show. Maar inderdaad, de pelikaan is ook leuk.

        Ik vind het een mooi en speels logo. Kijkt lekker weg!

        Dank voor alle eerlijke reacties!

        Mark Piet de Pelikaan heet ie toch? Welke naam volgt dan op een later moment?

        Ha, Piet is een inside joke naar de oud eigenaar. Maar we zoeken nog even naar een iets passendere naam! Een ooievaar lag er iets te dik op en een paar straten verder hebben we een voetbalclub die dat beeldmerk al draagt.

        stijn050 Het is vooral een trend dat een logo niet meer echt 1 ding is. Je moet het meer zien als een onderdeel van een hele huisstijl. Het is wel een relatief langere marketingtrend dat een logo niet meer 1 ding is in je uitstraling. Je moet het echt gaan zien op alle uitingen. In zoverre is dat ook de trend die wij volgen.

        @Coasterfrenzy ; haha helaas maakt het kiezen van 1,2,3,4 kleuren helemaal niets meer uit qua kosten hoor 😉

          • Bijgewerkt

          Leuk logo zeg! Fijn dat Drievliet eindelijk wat aandacht krijgt, is hard nodig.

          Mooi logo, passend bij het park en deze tijd!

          Maar ehm, dat persbericht is wel van mindere kwaliteit. Naast de naam van de Pelikaan staan er ook constructies in als:

          Marvin Verleden zijn we al begonnen met

          Slordig!

            • Bijgewerkt

            tuindwerg Akkoord, maar ik heb wel de indruk dat het is gemaakt met kennis over persberichten. Ik herken de zogenaamde "oprolbaarheid" van het bericht. ;-)

            25 dagen later

            Eftelflags Maar we zoeken nog even naar een iets passendere naam.

            En we hebben inmiddels een naam 🎉

            Familiepark Drievliet in Den Haag heeft een nieuw gezicht. Vanaf aankomend seizoen worden bezoekers welkom geheten door mascotte Daan Pelikaan. Het vrolijke dier zal elke openingsdag te ontmoeten zijn bij de ingang van het park. Vandaag worden zijn naam én zijn uiterlijk onthuld.

            Bron: https://www.looopings.nl/weblog/28004/Drievliet-verwelkomt-nieuwe-mascotte-Daan-Pelikaan-Knuffelbaar-karakter.html

            Ik vind de stijl van Daan echt leuk! Ik zie het ook zo voor me dat hij in de toekomst nog meer vrienden krijgt.

            Ik vindt het een leuk en verfrissend logo! Zeker ook moderner dan wat het was.