Als budget optie heb je een drietal hotels die bij het treinstation zitten. Moxy, Ibis en Residhome.
Moxy is het nieuwst, heb nog niet bij deze specifiek geslapen maar wel goeie ervaringen bij andere vestigingen De kamers zijn niet groot, maar alles wat er in zit is helemaal in orde. Deze zit 5 min verder lopen van zowel het station als de supermarkt tegenover de volgende twee opties.
Ibis en Residhome zitten recht tegenover het treinstation. Deze rijdt elke 15 min en tis slechts 1 halte. Op 10 min loopafstand heb je een winkelcentrum met veel eetgelegenheden en een grote supermarkt.
Ibis is wel echt een budget hotel, hij valt in hetzelfde segment als Moxy maar is een stuk ouder (en dat zie je terug). Maar je zit wel op een top locatie voor weinig geld 🙂. Let op, er is zowel een Ibis als Ibis Budget. Die tweede zou ik helemaal vermijden.
Als je wat meer ruimte wilt heb je Residhome, deze zit naast de Ibis en biedt zowel studio's als appartementen aan. Paar jaar geleden waren deze kamers nog functioneel, maar verouderd. Aan de fotos te zien zijn ze (deels) gerenoveerd. Maar dat zie je ook terug in de prijs.
Mocht je meer luxe willen kan ik L'Elysée Val d'Europe ook aanraden. Helemaal gerenoveerd paar jaar geleden, zit recht tegenover de supermarkt en het treinstation. Is echt wel een duurdere optie dan de bovenste opties.
Uiteindelijk ligt het ook aan waar je naar opzoek bent. Ik vind het gemak van kunnen lopen naar de parken een groot voordeel van de hotels van Disney zelf. Daarnaast mag je dan ook een dining plan nemen waarmee je flink wat kan besparen als je toch al van plan was om in de restaurants van de parken te eten.