saho
Disney Davy Crockett ranch kan je met 6 volwassen in 1 cabin en is makkelijk bereikbaar met 10min in de auto, overigens gratis parkeren op de Disney parking.
Een goedkoop hotel, waar je een bus kan nemen naar de parken, is Eklo hotel waar er ook een kamer is voor 6.
Goed hotel voor 6 volwassenen
Wij hebben begin december verbleven in het Dream Castle hotel. Is ook vlakbij en het is een zeer mooi onderhouden en proper hotel. Er is een binnenzwembad, bubbelbad, sauna en stoombad. Ruim ontbijt en restaurants zijn er ook aanwezig indien nodig. Het hotel is makkelijk te boeken via Booking.com en je kan verschillende kamers kiezen. Er is een gratis shuttlebus aanwezig, deze rijdt elke 20 minuten en tot laat.
Kortom, vond dit zeker een goed alternatief als je geen Disney-hotel neemt.
Yolande en ik hebben een aantal jaar geleden geslapen in L'Elysée Val d'Europe. Dat is een mooi hotel gelegen tegenover de ingang van het winkelcentrum van Val d'Europe. Het heeft een eigen parkeergarage (ga niet met je 4x4 maar een gewone personen auto past prima) en een shuttle dienst naar de Disney parken. Deze shuttle dienst wordt gedeeld met nog twee andere hotels maar aangezien deze aan het begin van de route ligt heb je gegarandeerd zitplek. Daarnaast brengt deze shuttle je bij Disney Village aan de kant van Vapiano/Five Guys, waar de tassencontrole veel minder druk is. Helaas hebben de de afgelopen jaren wel de prijs een beetje opgeschroefd...
MisterDream
Davy crockett ranch heb ik naar gekeken.
Echter het is wel handig dat iedereen een eigen slaapkamer heeft. En dat is hier niet zo.
Ook zijn de reviews niet echt goed over de bedden daar. Dus die valt voor ons af.
Bedankt voor t meedenken.
saho
Maar een hotel waar alle 6 personen elk een kamer hebben, gesitueerd in 1 kamer/suite zal je niet vinden. Dan moet je voor elk een kamer boeken in een hotel
En persoonlijk moet ik zeggen, met rugproblemen kampende, ik geen enkele keer slecht heb geslapen in Davy Crockett. Maar dat is voor iedereen persoonlijk
Ik zal alvast een tip geven, wij hadden het hotel Campanile Val de France, het hotel was ok... Maar het ontbijt was verschrikkelijk! Oud hompen brood, vies beleg, diep triest! Zou daar niet heen gaan
- Bijgewerkt
Als je een goed hotel wil met een on-Frans goed ontbijt zou ik voor Radisson Blu Marne-la-Vallée gaan.
saho Ik denk dat er wat meer info nodig is. Voor ieder budget kan je wel wat vinden natuurlijk. Davy Crockett welke @MisterDream aan geeft kan wel mar moet je twee cabins nemen. voor 6 volwassenen in een gaan vind ik ze persoonlijk echt veel te klein.
Maar voor welke budget en wil je wel of geen ontbijt hebben. Je kan natuurlijk het Ibis pakken bij het winkelcentrum Val d'Europe maar ook het Marriott's Village d'ile-de-France Wellicht ook een idee om een bungalow te huren bij center parcs welke daar ligt. Die hebben ook als ik het goed had begrepen een shuttlebus
paterdave2 Wellicht ook een idee om een bungalow te huren bij center parcs welke daar ligt. Die hebben ook als ik het goed had begrepen een shuttlebus
Nee, daar is geen shuttlebus. Wel openbaar vervoer, maar of je daar aan wil beginnen.
Bedankt zover allemaal, zal ze allemaal eens bekijken.
We zijn inderdaad met 6 volwassenen (3 stellen) en willen graag allen een aparte slaapkamer.
Als t nou voor 1 nachtje was dan geen probleem maar 4 nachten vinden we een beetje te (ook gezien het gesnurk van sommigen ;-) )
Voor mij persoonlijk heb ik liever geen harde bedden. Een ontbijtje 's morgens is wel te prefereren.
Zal toch eens een belletje wagen aan de disney-hotels. Ben in het verleden in SantaFe geweest, Sequoia lodge en Newportbayclub. En vond ze geen van allen geweldig, maar ook niet heel slecht. Prima komt het dichtst in de buurt.
Volgens mij ben je ook niet zo heel veel goedkoper uit met een hotel buiten het park, Of zie ik dat verkeerd?
Wat zijn nog de voordelen van een verblijf op het park ? Vroeger hadden ze een fastpass mogelijkheid, is dat er nog?
Welk hotel óp het park heeft de voorkeur ? Disney hotel zelf valt af. Dat is te prijzig.
saho Wat zijn nog de voordelen van een verblijf op het park ? Vroeger hadden ze een fastpass mogelijkheid, is dat er nog?
Welk hotel óp het park heeft de voorkeur ? Disney hotel zelf valt af. Dat is te prijzig.
Ik kom zelf ook nooit goedkoper uit als ik kijk naar de niet-Disney hotels. De laatste keren ben ik bij Sequoia Lodge geweest en dat is eigenlijk altijd goed bevallen. Voor mij het meest knusse hotel en als het binnen het budget valt zou je kunnen kiezen voor een Golden Forest Club kamer. Dan zit je ontbijt inbegrepen en kun je in de middag nog gratis snacks en drinken halen in het hotel. Ideaal momentje om even bij te komen. Volgens mij moet je voor de Club kamers tegenwoordig sowieso bellen.
- Bijgewerkt
saho Ik ben de afgelopen twee jaar in Santa Fe, Cheyenne en Sequoia geweest. Oh en Davy Crockett.
Ik vond ze allemaal prima, schoon, goede bedden en douche, meer heb ik niet nodig. Cheyenne is denk ik wel mijn favoriet qua kamers. Qua aankleding het leukste.
De sfeer in het hotel zelf is dan in Sequoia weer veel leuker, dat is ook minder motel en meer hotel, echter die kamers zijn wel echt gedateerd (maar nog steeds schoon).
Omdat de Disneytickets los zo duur zijn ben je volgens mij in veel gevallen wel het goedkoopste uit met een pakket bij Disney. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper.
Ik heb overigens ook weleens gebeld omdat ik 3 kamers nodig had en dat ging echt heel soepel. Je boeking komt daarna gewoon in de site en app en kun je van daaruit alles verder regelen. Gewoon doen dus.
Oh en om je vraag over voordelen te beantwoorden nog; je mag een uur eerder het park in en als je dat strategisch aanpakt kun je daarin heel veel doen! Verder is de shuttlebus natuurlijk heel handig. Die zijn van de Disneyhotels zelf veel frequenter en minder proppen dan die van de partnerhotels.
- Bijgewerkt
Als budget optie heb je een drietal hotels die bij het treinstation zitten. Moxy, Ibis en Residhome.
Moxy is het nieuwst, heb nog niet bij deze specifiek geslapen maar wel goeie ervaringen bij andere vestigingen De kamers zijn niet groot, maar alles wat er in zit is helemaal in orde. Deze zit 5 min verder lopen van zowel het station als de supermarkt tegenover de volgende twee opties.
Ibis en Residhome zitten recht tegenover het treinstation. Deze rijdt elke 15 min en tis slechts 1 halte. Op 10 min loopafstand heb je een winkelcentrum met veel eetgelegenheden en een grote supermarkt.
Ibis is wel echt een budget hotel, hij valt in hetzelfde segment als Moxy maar is een stuk ouder (en dat zie je terug). Maar je zit wel op een top locatie voor weinig geld . Let op, er is zowel een Ibis als Ibis Budget. Die tweede zou ik helemaal vermijden.
Als je wat meer ruimte wilt heb je Residhome, deze zit naast de Ibis en biedt zowel studio's als appartementen aan. Paar jaar geleden waren deze kamers nog functioneel, maar verouderd. Aan de fotos te zien zijn ze (deels) gerenoveerd. Maar dat zie je ook terug in de prijs.
Mocht je meer luxe willen kan ik L'Elysée Val d'Europe ook aanraden. Helemaal gerenoveerd paar jaar geleden, zit recht tegenover de supermarkt en het treinstation. Is echt wel een duurdere optie dan de bovenste opties.
Uiteindelijk ligt het ook aan waar je naar opzoek bent. Ik vind het gemak van kunnen lopen naar de parken een groot voordeel van de hotels van Disney zelf. Daarnaast mag je dan ook een dining plan nemen waarmee je flink wat kan besparen als je toch al van plan was om in de restaurants van de parken te eten.
ufx Vriendin van mij heeft er gezeten en zoals ze mij had uitgelegd kon ze met een soort van shuttle bus/taxi vanuit het park naar Disney toe. Was ook niet zo duur. Of dit gewoon OV was zou ik moeten navragen.