Jules Iets jongere doelgroep, denk ik
Vergis je niet dat de eerste officiële release van Minecraft al in 2011 was (als we eerste versies vanaf 2009 niet meetellen). Het is een spel met een enorm lange lifecycle waarmee inmiddels al een generatie is opgegroeid. De spelersgroep is dus juist enorm breed qua leeftijd. Ik verwacht ook wel dat het zwaartepunt bij wat jongere spelers zal liggen, maar dat zullen zeker niet de enige zijn die dit interessant vinden.
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit in de parken gaat uitpakken. Ik hoop den persoonlijk op een gebied dat echt helemaal uit Minecraft blokken is opgebouwd met een wat meer uitgebreide attractie. Niet dat ze simpelweg een of andere spinner kopen, daar een poppetje van Steve bovenop plakken en 3 random blokjes omheen zetten.
Ik denk overigens dat de Minecraft film sowieso ook kan bijdragen aan het succes van deze themagebieden. Natuurlijk zal de uitbeelding van de film anders zijn dan die van het daadwerkelijke spel en de uitbeelding in de parken, daarover gaf luc136 al een uitleg. Maar het is natuurlijk wel allemaal onder één en dezelfde naam.