break dance 5 verkoopt lekker de laatste tijd misschien ook een richting PHL?

Thema objecten zijn binnen. Hoeft niet perse voor deze bouwput te zijn, maar het is wel waarschijnlijk.

Met dank aan NighthawkFAN @ Phantafriends forum

Coasterfrenzy Zou dat niet voor Wintertraum kunnen zijn? Lijkt mij raar om nu al decors te hebben als er nog geen muren staan.

Het heeft wel dat 'Fantasy' achtige.

Zijn dit op de bouwschutting dezelfde decoraties?

Krijgen we dan toch een langdurig project?

Ben ontzettend benieuwd naar wat dit wordt. Ik hoop net als anderen op een attractie, maar ik denk dat het inderdaad een Horeca punt wordt. Al zouden ze dat themadeel wel eens wat naar een hoger level mogen tillen. Maar zolang Fantasima draait denk ik niet dat er ook maar iets wordt gedaan met het achterste deel van het themadeel.

Gisteren hier geweest en viel mij direct op hoe groot dit bouwterrein eigenlijk is. Een belevingsrestaurant (bijvoorbeeld Foodloop) mist nog wel in het park. Zou een goede toevoeging kunnen zijn en werken op deze plek. Een infill lijkt mij onnodig op deze plek. Er staan al zoveel catalogus rides in dit gebied, daar hoeft er niet nog eentje bij.

Pretparkgenot Over Raik kan ik mij helemaal geen woorden herinneren, die was er gewoon ineens

Bij Klugheim was Phantasialand eigenlijk vrij open wat betreft het delen van informatie. Er zijn uitgebreide videorapportages gemaakt van de bouw en veel blogberichten gepost op de website. Raik werd daarin ook gewoon uitgelicht.

Dat was overigens ook wel meteen de laatste keer dat ze zo open waren.

Het heeft ook wel weer een beetje zijn charme dat ze het op deze manier doen. Lekker gissen naar wat ze aan het doen zijn.

Pretpark-Pro Die versiering ziet er tijdelijk uit.

Aangezien het bouwhek tijdelijk is waar de versiering op zit.. en de versiering voor een tijdelijk event is.....

6 dagen later

Hmmm ... 🤔 Nieuwe foto's op het Duitse forum Phantafriends. Bovenop de gestorte fundering wordt bewapening geplaatst om beton te storten in rechte én gebogen vormen.

Foto's van https://www.phantafriends.de/topic/6441-neu-202x-fantasy-baustelle/page/12/

Op Phantafriends wordt opgemerkt dat er bekisting te zien is in de vorm van een 'D'. dit zie je ook op de foto's. Als het een bakstage ruimte zou zijn dan zou dat heel raar zijn omdat ronde muren vaak totaal onbruikbaar zijn. Aangezien die volledig dicht is zal dit ook geen gebogen trap worden. Wordt een bijzonder gebouw, nog nieuwsgieriger ... 😮

De eerder gespotte nieuwe levering van decoraties was voor Wintertraum, stond hier dus volledig los van.

Pretparkgenot
      Het zou toch kunnen dat die gebogen muur een deel is waar de gasten eten kunnen bestellen/ afhalen ? Zoals ongeveer in de oude situatie.

Pretparkgenot Op Phantafriends wordt opgemerkt dat er bekisting te zien is in de vorm van een 'D'. dit zie je ook op de foto's. Als het een bakstage ruimte zou zijn dan zou dat heel raar zijn omdat ronde muren vaak totaal onbruikbaar zijn. Aangezien die volledig dicht is zal dit ook geen gebogen trap worden. Wordt een bijzonder gebouw, nog nieuwsgieriger ... 😮

Dat is inderdaad interessant, ik zou verwacht hebben dat dit alleen de kelder van bijvoorbeeld een nieuws horeca punt zou worden. Maar zoals terecht opgemerkt is een ronde muur niet per se praktisch in een backstage ruimte en eerder decoratief bedoeld. Maar deze kelder is natuurlijk wel op gelijk niveau met de vijver. Als het inderdaad horeca gaat worden zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat deze "kelder" ook een zitgelegenheid wordt met uitzicht op de vijver. En dan is een ronde muur ineens weer niet zo gek als het om een gast gebied zou gaan.

Pretparkgenot Aangezien die volledig dicht is zal dit ook geen gebogen trap worden.

Waarom niet? Als de trap tegen de muur aan komt en in het midden een kroonluchter of iets dergelijks komt te hangen die licht geeft, kun je daar best een sfeervol iets van maken. Wat dat betreft heb ik meer gebogen trappen op die manier gezien dan met vensters naar buiten toe.

Pretparkgenot De eerder gespotte nieuwe levering van decoraties was voor Wintertraum, stond hier dus volledig los van.

Enerzijds vind ik het er op foto's wel cool uit zien, maar tegelijkertijd ook volstrekt ongepast in het thema en de tot nu toe gebruikte kleuren in het Wuze Dal. Dit had cool kunnen zijn in een eigen thema wellicht.

Coasterfrenzy Tenzij Wuze Dal een herpositionering gaat krijgen, in combinatie met Wuze Town.

14 dagen later

Nieuwe foto's op Phantafriends, het Duitse forum voor Phantasialand liefhebbers.
        https://www.phantafriends.de/topic/6441-neu-202x-fantasy-baustelle/page/15/

Er zijn betonnen wanden gestort en er lijkt een opening/doorgang te zijn naar het pad rondom het meer.

Het had ook zomaar een soort Spookslot kunnen worden als je het zo ziet. 😆

Mensen die in het park zijn geweest melden dat er inmiddels een 2e grote kraan is geplaatst.

Er zijn betonnen tussenwanden geplaatst die de ruimte opdelen ...

Op Phantafriends beweert iemand vernomen te hebben dat het een pannenkoekenhuis wordt ... Een pannenkoekenhuis schijnt overigens een geweldige manier te zijn om je skills van je nieuwe ontwerper te testen alvorens hij iets groots uit de hoge hoed mag toveren ... 😆

edit: @Tonnie ik heb even de dubbele foto's weg gehaald uit je post.

Het wordt echt weer eens tijd voor een nieuwe attractie in het park! Vervang in ieder geval Pirates 4D eindelijk. Ongelooflijk dat deze film nog draait.
          Dit gaat sowieso horeca zijn, en begrijpelijk ook aan deze kant van het park.

Idol Ongelooflijk dat deze film nog draait

Nee joh, heerlijke foute film met grootheden Leslie Nielsen en Eric Idle. Leuk al die mensen die destijds (of misschien zelfs nog steeds) rouwden om Spookslot, maar Pirates 4D heeft wat mij betreft pas écht historische waarde. Dit mogen ze van mij voor altijd behouden.