Die buren hebben het voor de tijd van het attractiepark veel erger gehad. Maar waarschijnlijk is die generatie dood.
Bouwplaats in Phantasialand nabij Wuze Town
Eftelflags Met geld is alles te koop.
Het is geen Disney of Universal die vrijwel onbeperkt geld hebben. Dit is gewoon een familie-parkje he.
Eduard Die buren hebben het voor de tijd van het attractiepark veel erger gehad. Maar waarschijnlijk is die generatie dood.
Waar baseer je dat op? Voor zover ik kan na gaan zijn de huizen waarvan de tuinen tegen het park liggen pas gebouwd toen het park er al was. (nog bouwfoto's van gezien). Een groot deel van de wijk zelf bestond verder wél al toen het park opende.
Coasterfrenzy Het is geen Disney of Universal die vrijwel onbeperkt geld hebben. Dit is gewoon een familie-parkje he.
Onderschat familiebedrijven niet. Zit ook een kermistak, circustak en nog een decortak ergens van de familie. Nogmaals; alles heeft zijn prijs....
Eftelflags Onderschat familiebedrijven niet. Zit ook een kermistak, circustak en nog een decortak ergens van de familie. Nogmaals; alles heeft zijn prijs....
Die andere takken zijn andere mensen in de Familie. Die staan volledig los van elkaar en steunen niet op elkaar. Nu is PHL zeker een financieel gezond park, maar als je bedenkt dat Disney zelfs al trucjes heeft moeten toepassen om het overkopen van derden redelijkerwijs binnen de normen te houden (dat was uiteraard op veel grotere schaal, maar wederom: Het bedrijf is ook van veel grotere schaal en het ging daarbij niet eens om woonhuizen, maar vooral om lege grond), dan denk ik niet dat je dit redelijkerwijs van PHL kunt verwachten.
Is er inmiddels iets duidelijk geworden wat er op deze plek nu wordt gebouwd?
Tsaar1984 Zolang het off-season is hoef je niet op concrete informatie te rekenen.
Van wat ik hoor is er een verdieping gebouwd, maar ik denk niet dat dit af gaat zijn bij seizoensopening.
Wel heeft PHL een Copyright/Trademark aangevraagd voor "3 Mausketiere" en "Die Drei Mausketiere". Echter zijn de categoriën waarvoor dit aangevraagd is nogal raadselachtig. Tot dusver heeft enkel Fantissima dezelfde categorieën.
Tsaar1984 Ja. Dit:
Er staat meer dan ik verwacht had. Gezien er echter geen aankondiging bij lijkt te staat, vermoed ik niet dat dit gepland is om dit jaar te openen.
Coasterfrenzy Dat lijkt me eerder voor de vervanging van de 3D film.
Japio Dat lijkt me eerder voor de vervanging van de 3D film.
Daarom dus.. Gezien ze daar wél al een aankondiging hebben, denk ik wel dat een opening voor later dit jaar gepland is (anders zou PHL er veel geheimzinniger over doen). Gezien hier geen aankondiging is, zal het oftewel iets kleins zijn, oftewel iets wat pas volgend jaar opent.
Dat is geen gekke gedachtegang. Alleen matcht het gebouw nog niet met wat ik in mijn hoofd heb als ik aan een theater denk. Een restaurant staat bij mij dan ook bovenaan het lijstje.
Coasterfrenzy Als het een restaurant is die zou openen met bv Wintertraum dit jaar dan kondigt Phantasialand sowieso niks erover aan tot heel kort van te voren toch? Volgens mij werd de recent gebouwde snacktent op de plaza en de toiletten ook niet aangekondigd tot dat ze opeens open waren.
Markiewong Klopt. Als het iets kleins is zullen ze er weinig mee doen.
Ik meen dat Rutmor's Taverne destijds wel geteased is. Dus als het echt een groter/beter restaurant word zouden ze dat kunnen doen. Maar blijft moeilijk in te schatten. Ze veranderen hun koers ook vaak genoeg met zoiets.
Loekiloeki de 3d film speelt in een bestaand theater in Alt Berlin. Daarom lijkt het logisch dat de nieuwe film of ervaring aan gaat sluiten bij het verhaal of thema van Maus au Chocolat.
Dit gebouw op deze plek voelt ontzetten als een horecapunt. Ook met de vele ramen en de speelsheid daarvan hoe ze nu geplaatst zijn.
Gezien de grootte van het gebouw verwacht ik niet iets heel spectaculairs als horecapunt overigens en daarmee ook beperkt nieuws of aankondiging vanuit het park.
Een snackbar zit er al direct naast. Dus dan verwacht ik hier eigenlijk wel iets meer dan Snacks: Een écht restaurant dus.
Alternatief is nog steeds dat het toch gewoon een snackbar word, maar dat de Zwaan dan later alsnog gesloopt gaat worden om ruimte te maken voor iets anders. Kan me voorstellen dat ze nog wel een leuke kleine infill kwijt kunnen op die plek.
Er gaan al een lange tijd geruchten rond dat het een pannenkoekenhuis wordt net als Polles Keueken...