Ik heb de discussie zitten volgen over het groeperen van mensen, en ik heb er wel een theorie over.
Laat ik voorop stellen dat ik het helemaal begrijp dat mensen graag naast elkaar willen zitten, niks is leuker dan naast een bekend iemand te zitten.
Aan de andere kant in een dusdanige attractie als Danse Macabre heb je ook niet echt de gelegenheid tijdens de show/rit om even uitgebreid met elkaar te ouweh....praten, dus de mensen die het niks uitmaakt snap ik ook.
Zelf zit ik in het tweede kamp, mij maakt het ook geen snars uit of er nou een vriend van mij naast mij zit of niet, ik kom voor de attractie, en tussendoor praat ik wel met de mensen met wie ik een dagje uit ben.
Maar goed, de kritiek is dus op de manier van het groeperen.
En inderdaad ben ik wel van mening dat met de term groupen dat dit niet voor een individuele groep de lading zeker niet dekt in Danse Macabre.
We moeten iets groter denken, en het groeperen gebeurt op basis van de hele koorbank, dat is de taak wat de persoon bij de ingang doet, die zorgt dat elke koorbank vol is.
Maar verder is er geen communicatie zover ik het kan beoordelen met de voorkant en de binnenkant, dus de mensen binnenin begeleiden zonder enige kennis van de individuele groepsgrootte de mensen de koorbanken in.
Dat dan een individuele groep opgesplitst wordt is dan jammer.
Kan dit anders, natuurlijk zou dat kunnen, maar dat gaat dan ook wel ten koste van het aantal bezoekers per uur en of we dat moeten willen is nog te bezien met de zomerdrukte nog die doorlopen moet worden.
Als dan een rij standaard tot ver buiten het plein voor DMC blijft reiken dan moet je zeker de snelheid van inladen niet verlagen.
Had er dan met het ontwerp geen rekening gehouden kunnen worden en meerdere rijen in het gebouw te bouwen zodat duidelijk is wie er in welke rij moet gaan zitten.
Dat had ook gekund, maar dan heb je het over 3 rijen per koorbank en dat weer keer 6 in de huidige opzet van het gebouw.
Dat is best wel aardig wat extra ruimte die er dan bij komt, met verder als gevolg dat het gebouw een stuk groter zou worden in de breedte met als gevolg ook weer minder ruimte voor aankleding aan de buitenkant, met als gevolg misschien wel helemaal geen pleintje meer voor de attractie, de wachtreis die komt te vervallen in verband met ruimtegebrek.
Kortom ik denk dat gezien de ruimte ook met het ontwerp hier wel over nagedacht is en dat de situatie zoals die nu is de meest logische optie was om zoveel mogelijk en zo snel mogelijk mensen de attractie in en uit te krijgen.
Want dat is wat je ook wilt als park tenslotte, want hoe meer attracties mensen kunnen doen op een dag, hoe hoger de kans op die 9+ ervaring.
Natuurlijk blijft het leuker om met bekende mensen naast je te zitten, maar als het niet kan in een enkele attractie op een hele dag dan is dat wat mij betreft ook niet de grootste Griekse tragedie van de dag die mijn hele dag zal verpesten.