BlueSpirit Ik ben bang dat de wachtrij voor de eerste maanden nog te klein is, maar dat zal wel loslopen.
ja dat sowieso, maar ik merkte gisteren ook al dat deze rij echt snel doorloopt (mits er geen storingen zijn natuurlijk!)
BlueSpirit Ik ben bang dat de wachtrij voor de eerste maanden nog te klein is, maar dat zal wel loslopen.
ja dat sowieso, maar ik merkte gisteren ook al dat deze rij echt snel doorloopt (mits er geen storingen zijn natuurlijk!)
Crowket Het verbaast me overigens hoe weinig ik mensen hoor over de dirigent animatronic. Dat zou zomaar de soepelste en meest geavanceerde animatronics van de Efteling kunnen zijn!
Helemaal eens, maar op dat punt heb ik dan ook wel zoiets van; dat werd ook wel eens een keer tijd. De Efteling doet zoveel dingen goed maar soepele animatronics is daar doorgaans niet één van. Dan spiegel ik het dus aan de animatronics van het niveau Disney en dat is misschien ook weer geen eerlijke vergelijking (hoewel de Efteling zichzelf wel wil meten met de top van Europa). Anyway, deze ziet er inderdaad heel goed uit.
Ik vraag me wel echt af in hoeverre de drop nog groter gaat worden. Uit de marketing van Intamin blijkt dat de schijf 3 meter omhoog kan, en 3m/s naar beneden valt, wat neerkomt op een drop van 1 seconde. Zo voelde dit wel echt aan zaterdag. Daarnaast begint de schijf voor mijn gevoel ook al op het laagste punt aan het begin van de rit. Ik denk dat de catacomben alleen te zien zullen zijn tijdens de rit zelf, en niet op het einde met de drop
Koualix ik denk persoonlijk dat de drop wel tot aan de catacomben komt en zodra je daar aankomt begint die laatste viool te spelen waarna je langzaam omhoog gaat
Volgens mij is al bevestigd dat de drop inderdaad niet tot in de catacomben is, maar de schijf gaat dan schuin waardoor er beneden wat te zien is. Iets wat ze, ook in making offs en pers, stiekem nog verborgen lijken te houden. Het enige wat we gezien hebben zijn schedels en dergelijke
Hoe dan ook denk ik dat we moeten waken voor onrealistisch hoge verwachtingen van wat er in die catacomben te zien is.
Japio Ik verwacht een opengaande sarcofaag en een boel schedels/botten, en dat is het wel zo’n beetje.
Gisteren de preview gehad! Volledig eens met de positieve punten die hierboven benoemd worden. Prachtige en gave attractie, ik wil er zo nog 10 keer in. Alleen de muziek mag nog iets feller aanwezig zijn. En ik vraag mij af hoe de het gaat doen met de voorshow als het slecht weer is. De poorten gewoon openen?
Eftelabbo paraplu mee maar t park? als je weet dat het wisselvallig is of gaat regenen
Het grootste deel van de rij is inderdaad niet overdekt. Alleen het begin en een minimaal stuk aan het eind
kraakstoel dat snap ik. Maar vraag mij gewoon af of je dan ook moet wachten voor het stuk met de gesloten poort (wel heel gaaf trouwens) of dat ze je dan meteen laten doorlopen naar de houten brug
Hoe is het eigenlijk met het licht? Hebben ze de iconische groenblauwe lichtkleur uit het Spookslot ook overgenomen?
kraakstoel Even kort terugkomend op de 'muziek-discussie'. Ook het middenstuk wat jij omschrijft zit in het originele symfonische gedicht Danse Macabre. Ik vind het wel verfrissend dat ze wél iets uit het bronmateriaal gebruiken, maar wat nog niet in het Spookslot is gebruikt.
Japio
ik denk dat ik gisteren ook toch iets te kritisch was. Ik heb inmiddels even in mn hoofd de show 'nabeleefd' en het valt reuze mee, veranderd niet dat ik tijdens de rit echt even uit de zone raakte door dat middenstuk. Dit komt natuurlijk ook omdat ik in de auto naar en dagen van tevoren het danse macabre muziekstuk non-stop aan had staan.
Het past prima bij de ride, vooral zodra de ride 'heftiger' wordt
Ik was zaterdag bij de preview, en heb er enorm van genoten. Door mijn beperking heb ik de details nog niet echt gezien, dus ik wacht nog wel op een onride na de officiële opening, maar de ritervaring en sfeer in het algemeen vond ik top. Dat hoge piepgeluid waar veel mensen het over hadden heb ik niet gehoord. Het is best mogelijk dat mijn 33-jarige oren die frequentie niet meer opvangen, of het kan zijn dat die toon er niet (meer) was bij mijn rit. Wel vond ik dat je het ritsysteem zelf nog vrij duidelijk hoorde, maar voor mij nam dat niet heel veel af van de ervaring.
Wat het griezelen betreft, vond ik het begin van de rit eigenlijk nog het meest effectief. Je zit een tijdje volledig in het donker, waarbij je de banken licht voelt bewegen, en geen idee hebt wat er gaat gebeuren. Dat bouwt de spanning lekker op.
Oh, en ook het sound design in de wachtrij vond ik erg goed. Zeker het gedeelte vlak voordat je de attractie binnengaat, en er allerlei geluiden vanuit het bos eromheen lijken te komen. Zou die wachtrij ook wel eens in het donker willen beleven.
Deze mooie dwarsdoorsneede zat zojuist in Humberto