Pascal-Manu Zelfscan kassa's in de shop erg weinig en bezoekers zijn daar veel te traag.
Ja, maar vooral de indeling van de shop is nu niet bepaald handig, idealiter hadden de zelfscankassa's in een inham gestaan, afgelopen zaterdag was zelfs de beveiliging nodig om mensen uit de shop te halen die niks kochten of aan het wachten waren op mensen die wel iets kochten... de doorstroming blokkeerde volledig omdat er 20 mensen in de rij stonden voor zowel de zelfscan alsmede de normale kassa.
Over het algemeen ervaar ik het gebruik van zelfscan kassa's als een heerlijk iets, maar zie nog vaak mensen hier mee aan de slag gaan die er totaal geen verstand van hebben (wat oudere generaties bijvoorbeeld), en totaal niet lezen wat er op het scherm staat betreft de stappen die doorlopen moeten worden.
Daarnaast is het natuurlijk gewoon een vorm om de operationele kosten naar beneden te brengen, bij de AH staat bijvoorbeeld 1 medewerker op 8 zelfscan kassa's... terwijl er anders 8 kassières hadden gezeten.
Dan mijn mening over de attractie:
Het gebied:
Wauw men heeft echt een uitgebreid gebied neergezet waarbij alles lijkt te kloppen, er moeten zichtbaar nog zaken toegevoegd worden (electrakabels uit de grond) en ook met beplanting zullen ze nog niet geheel klaar zijn.
Maar wat heerlijk om nu echt een afgeschermde thema wereld te hebben (zoals eigenlijk alleen bij de Fata te vinden is), het verdwijnen van de route naar de promenade neem ik op de koop toe want dit zorgt voor een betere sfeer op dit plein.
Het wachtgedeelte:
Net als Vliegende Hollander ervaar ik hier een compleet sfeertje maar dan grotendeels buiten, leuk dat er verschillende oude details terug gekeerd zijn (zoals de rammelende deur), ben vooral benieuwd hoe dit wachtgebied er uit gaat zien in het donker!.
De attractie:
Ondanks dat we nu nog niet de kelder in gingen heeft men hier echt uitgepakt! wat een sfeer, en wat zitten de medewerkers goed in hun rol!.
De schijf piept wel enigszins maar niet hinderlijk, neem aan dat men hier nog wel e.e.a. in gaat finetune, Intamin heeft hier natuurlijk ook de lat hoog te houden om het attractietype te kunnen verkopen aan andere parken.
De rit zelf is niet te heftig en ook niet tam, lijkt precies goed te zijn, ben wel benieuwd naar de val als we straks ook nog naar de kelder gaan!.
In de gang naar de attractie toe is het donker zoals sommige hier beschreven maar wat mij betreft past dit prima in het sfeertje, het enige probleem wat ik zie is de deur waar je naar de schijf loopt hier zit een soort drempeltje, hier zullen nog wel wat mensen een (bijna) val momentje gaan krijgen.
Kortom de Efteling staat weer op de kaart als het gaat om een unieke en afgewerkte attractie en zelfs themagebied.
Waar ik me wel vreselijk aan gestoord heb zijn de vele premium abonnees welke hoorbaar aanwezig zijn en het verhaal niet kennen en vervolgens gaan klagen over de houding van het personeel, gaan klappen of in de winkel luidkeels staan te klagen over de prijzen, of botweg asociaal staan te roepen naar elkaar, of toch proberen foto's / video's te maken.
Wij hadden het geluk (of pech) dat onze rit (een van de eerste) in storing viel, waardoor we een minuut of 10 stil gezeten hebben alvorens we de attractie moesten verlaten naar het wachtgebied om vervolgens weer te mogen instappen (heeft de Efteling echt perfect opgelost), hier presteerde sommige abonnees het zelfs om nog voor de evacuatie tegen het personeel te eisen dat men een volledige rit wou.... je bent op een preview, de attractie is nog niet officieel geopend, je weet wat er een storing kan plaats vinden, je rit niet volledig kan zijn, of dat je dingen mist... ga dan niet lopen eisen.