ik heb vandaag mijn ritje mogen maken. ik wil er toch het een en ander over zeggen, ben niet goed met woorden dus excuses daarvoor haha
Wat een prachtige attractie of 'ervaring' kan ik beter zeggen is Danse Macabre! De wachtrij is mooi aangekleed, een afwisselende soundscape en zoveel verschillende details om te ontdekken. Het kerkhof is prachtig en hier krijg je flink de tijd om rond te kijken. Het verhaal over DMC speelt af en hier en daar zijn wat surround effecten te horen.
De poort gaat open en we lopen verder naar de houten brug; een beetje karig aangekleed, maar toch ook heel mysterieus.
Dan kom je aan bij het gebouw
De gangen zijn niet per se speciaal, maar het laat je ogen tijdens het wachten alvast wennen aan het donker
De deur gaat open en daar is de zaal met recht voor je neus een 'chagrijnige' medewerker met een lantaarn die je naar je stoel wijst (ze zeiden bij ons wel welke rij, dus dit is al een improvement vergeleken met zaterdag).
Ik wil hier ook even vermelden dat de lichten bij binnenkomst echt prachtig zijn gedaan! Heel sfeervol met af en toe een flits van het donder.
Je krijgt even de tijd om alles tot je te nemen en dan begint het..
Ik wil hier niet teveel van zeggen (ook omdat dit al is gedaan) maar het begin van de show is zo goed gedaan. De kat veranderd in een monster, de stapel instrumenten zakt in en 2 grote ogen verschijnen in het midden. Dan begint de schijf te trillen en begint het echte werk.
Er gebeurd zo veel tijdens de rit dat het lastig is om te focussen op één ding (dit is mijn eerste minpuntje)
Tot zover mijn verhaal, nu mn plus/minpuntjes!
plus:
- het personeel doen echt vakwerk, nergens een glimlach, het enige wat je krijgt is een "succes..."
- goede afwisselende soundscape
- duidelijk en niet te langdradig verhaal bij het kerkhof
- de animatronics tijdens de show zijn erg mooi
- het ride systeem voelt echt als iets nieuws en het past zo goed bij het thema
- de ride is niet heftig en dit hoeft ook helemaal niet (ik zie jullie klagers wel zitten) er zit een mooie balans in de intensiteit
minpuntjes:
- de muziek bouwde op naar een stuk waar het normaal intenser wordt, maar dit deed het niet, dit voelde toch wel als een anticlimax (was aan het begin van de ride).
- de ride piept inderdaad, maar binnen mijn groepje hoorde niet iedereen het. Het stoorde niet enorm, maar haalt je wel even uit het moment
- er is zoveel te zien dat het een beetje onduidelijk wordt WAT je nou wil zien. alles zit een beetje verstopt achter die muurtjes natuurlijk. (brengt wel de herhaalwaarde omhoog haha)
- niet per se een minpuntje maar het doek in het plafond deed mij denken dat de vlederikken (of iets met hetzelfde effect) terug zou komen. dit is alleen niet het geval.
ik heb 'm natuurlijk nog maar één keer kunnen doen, dus op een beoordeling moet ik nog even broeden.
De Efteling heeft echt een prachtig ding neergezet en met enige tweaks hier en daar is dit echt 'de villa volta van nu'