Treintje of lopende band. Allebei goed wat mij betreft. En ervoor zorgen dat je de openbare weg niet meer hoeft te kruisen. Dat kan bij een frikandellenpark, maar niet bij een park als de Efteling.
Efteling pakt parkeerterrein aan
Van alle parkings waar ik ben geweest heeft de Efteling de meest verschrikkelijke imo. Alles is zo krap gebouwd, dus ik vind het jammer dat daar nog niets mee gebeurt.
Piet_Verdriet Het is af en toe echt passen en meten om weg te rijden als er nog veel auto’s geparkeerd staan, en auto’s worden alleen maar groter.
Dit vond ik jaren geleden al een zorg voor 't park. Het is gewoon een krap opgezet parkeerterrein. Wij hadden in die tijd een klein busje als auto en dat was al lastig. Nu rijdt ieder ander gezin in SUV's en gigantische sedans.
Ik vind die krapte wel fijn, want dan rijden de mensen tenminste niet zo hard op de parkeerplaats, terwijl ik met mijn kleuter naar mijn auto loop.
- Bijgewerkt
Annuh Ik vind die krapte wel fijn, want dan rijden de mensen tenminste niet zo hard op de parkeerplaats, terwijl ik met mijn kleuter naar mijn auto loop.
Anderzijds, ik maak me ook zorgen over 't gebrek aan ruimte achter mensen die iets uit hun kofferbak staan te pakken of juist in staan te pakken. Auto's rijden echt vlak langs je door. Snel of niet. Je kunt trouwens ook amper langs auto's doorkijken en niet uitwijken als 'n kind ineens verschijnt.
Cerveza Zou dit ook niet ook niet te maken kunnen hebben dat ze de parkeerplaats die grenst tegen het sprookjesbos bij het park willen betrekken? Of ben ik nou teveel aan het fantaseren
Ik geloof niet dat dat nu al kan in het bestemmingsplan?
Uiteindelijk zal dat wel gaan gebeuren inderdaad.
Tijd voor een foto update van het parkeerterrein en de nieuwe calamiteiten route. De eerste 2 foto's zijn vanaf de nieuwe calamiteiten route gemaakt en de laatste 2 vanaf de achterzijde van het terrein.
Vandaag moest ik parkeren in het K+L vak op het parkeerterrein, dat gaf meteen de kans om de veranderingen eens van dichtbij te bekijken. Om te beginnen zijn de vakken K en L al samengevoegd door de hekjes door te trekken en de stukken stoep aan het begin van de rij weg te slopen. Overigens zorgde de parkeerwachters er wel voor dat ze eerst alle rijen tot de helft vulden en dan pas verder om mensen zo dichtbij mogelijk te laten parkeren.
Op het M+ vak is de grootste verandering al te zien:
En op vak M is men vooral nog met het verre deel van het terrein bezig.
- Bijgewerkt
Efteling bouwt parkeerterrein vol carports met 14.300 zonnepanelen
KAATSHEUVEL - Meer en betere parkeerplaatsen voor de gasten en tegelijk investeren in duurzaamheid. Zo slaat de Efteling twee vliegen in één klap door de bouw van een overdekte parkeergelegenheid.
De nieuwe voorziening komt op het bestaande parkeerterrein M, gelegen tussen de Kinkenpolder en de Dodenauweg. De overkapping zal een oppervlakte van zo'n 23.000 vierkante meter bestrijken en gaat plaats bieden aan 1.346 auto's. De vergunningaanvraag ligt inmiddels bij de gemeente.Klimaatneutraal in 2030
Er worden in totaal 14.300 zonnepanelen geplaatst. ,,Hiermee kunnen we...... (lees dit Premium artikel verder op Brabants Dagblad: www.BD.nl/...
was dit ook al bekend?
Edit @Niek : uitgebreid met artikel om er een Homepage-artikel van te maken.
Cerveza Niet heel gek om te denken nee. Vooral omdat de laatste 2x ik naar de Efteling ben geweest er bijna geen auto's aan de linkerkant kwamen te staan. Dus ik denk dat ze stiekem al bezig zijn met het berekenen van plaats. Helaas denk ik wel dat de ingang zelf er minder mooier op wordt als je dadelijk bij binnenrijden een kant volledig dicht staat met hekken en bossen.
Zag maandag een vergunning langskomen op Twitter hierover, maar dit is uitermate goed nieuws! De parkeerplaats van Rulantica heeft dit ook en vind het echt superslim. Grote lappen open terrein, ideaal om op deze manier te verduurzamen. Plus als gast staat mijn auto uit de felle zon de hele dag, dus win-win situatie.
Joell
Volgens mij is het idd het plan dat die ruimte bij het sprookjesbos gaat komen op den duur, maar ik geloof niet perse dat ze daarom die parking soms minder inzetten.
De huidige inrichting is om zo min mogelijk files het park in te krijgen, dus daarom dat ze alles de rechterkant op sturen en verdelen tussen de hoofdparking en K-L-M tegelijk, dat geeft gewoonweg de grootste efficientie voor het binnenrijden en het personeel.
Nice! Ik had de aanvraag voor carports ook voorbij zien komen, maar niet dat daar ook deze daken van zonnepanelen bij hoorde. Goed dat de Efteling hier serieus mee aan de slag gaat en goed ook om het op dit deel van het parkeerterrein te doen. Op die manier blijft het zicht op het Huis van de Vijf Zintuigen onaangetast. Hopelijk pakken ze als vak M klaar is ook meteen K en L mee.
Maar hoe past dit nu in het uitbreidingsplan? Dit lijkt immers een forse investering.