Kevjoe Het is ondertussen de enige plek in het park waar nog niets gebeurd is, elk ander hoekje van het park heeft ondertussen liefde gekregen, met uitzondering van het cowboy dorp (wat er overigens nog prima mee door kan).
Het cowboy dorpje in Walibi kan er inderdaad nog wel mee door, maar het kan mijns inziens toch wel wat liefde en genegenheid gebruiken. Ik weet wel dat ongeveer de helft van de Europese parken - als het er niet meer zijn - hun eigen cowboy-hoekje hebben. Daar heb ik ook helemaal niets op tegen. Ik zie van kleins af aan graag westerns, draai regelmatig weleens een country plaat...dus die cowboy dorpjes toveren nogal snel een lach op mijn gezicht. Het dorpje in Walibi vind ik zelf wel behoorlijk "standaard" en aangezien Walibi Belgium op vlak van themapark-beleving echt wel goed bezig is om het niveau op te krikken, mag ook in dat gebied nog een beetje meer visuele animo gestoken worden. Als ik dan toch voor iets pluimen op de hoed van Bobbejaanland ga steken, dan is het wel omdat ik het cowboy dorpje in dat park toch wat meer charme en karakter vind hebben. Vandaar kwam dus ook mijn misschien ietwat wild idee om terug een Lucky Luke inslag in dat van Walibi te steken. Het is wellicht compleet uit de lucht gegrepen op budgettair en organisatorisch vlak - ze hebben die licentie al eerder moeten schrappen - en ik zal waarschijnlijk wel meer van Lucky Luke houden dan de gemiddelde persoon, maar ik zie daar mogelijk toch iets moois in.
Kevjoe Een geretrackte Weerwolf is moeilijk om te promoten, maar een nieuwe attractie lokt vanzelf volk...
Inderdaad en daarom kom ik zelf gewoon op een RMC Hybrid-behandeling uit. Op budgettair vlak valt dat nog te overzien, het is daarbij gewoon "hot item" in coaster-land en ik verwacht dat het nog wel een hele tijd zo gaat blijven. Als je ziet hoe bij de gemiddelde bezoeker van Walibi Nederland het water uit de bek stroomt wanneer gesproken wordt over de Robin Hood-naar-Untamed conversie valt dit ook makkelijk te promoten. Een retrack is op dat vlak een groter risico; die hard fans van Weerwolf kunnen teleurgesteld zijn in het feit dat het niet meer als de oude Weerwolf aanvoelt en huidige Weerwolf haters geef je bij de lichtste teleurstelling carte blanche om te zeggen "waren ze toch maar voor RMC gegaan". Als ik me niet vergis wordt Bandit in Movie Park ook regelmatig geretracked en toch blijft het gejammer over het pak slaag dat Bandit de inzittenden nog steeds zou verkopen gewoon aanhouden. Hoewel ook GCI potentieel iets moois kan doen, zie ik de retrack ook als een grotere risicofactor.
En wat betreft Vampire...tja...het ritje dat ik in augustus deed viel me al met al nog wel mee, maar bij het gros van de commentaren lijkt het centrale woord toch wel "pijn" te zijn. Als ik mag kiezen, zou ik hier gewoon voor een volledig nieuwe coaster gaan. Een S&S 4D in Europa is natuurlijk een van mijn stoute dromen, maar die kans acht ik zo goed als onbestaande aangezien die dingen gewoon ontzaglijk veel poen verslinden, dermate extreem zijn dat ze toch behoorlijk wat bezoekers kunnen afschrikken en dus ook een ROI-risico zijn. Een New-Gen Vekoma zou ook heel mooi zijn en als je ziet wat ze voor een stevig maar toch behapbaar budget met bijvoorbeeld Lech Coaster en Fønix hebben gedaan, is dat iets waar ik ook vertrouwen in heb.
Het verbaast me ergens wel dat er veel minder over Cobra gesproken wordt. Ik prijs me nog altijd gelukkig dat ik geen whiplash aan dat ding heb overgehouden. Ik vind dat Bollywood-deeltje in het park een leuk idee en dat verdient wat mij betreft ook gewoon een topcoaster. Maar goed...boomerangs en ik zijn niet meteen de beste vrienden...