Wat ik mij eigenlijk ook net bedenk is dat we ons qua thrill en familie eigenlijk te hard concentreren op achtbanen. Uiteraard begrijpelijk omdat we hier spreken over een nieuwe achtbaan.
Maar op zich heeft Walibi Belgium ook genoeg te bieden op vlak van familieattracties. Denk aan Spinning Vibe, Wave Swinger, Silverton, Challenge of Tutankhamon, Tous en Boîte, Flashback, Paleis van de Geest, Radja River, Tapis Volant, Popcorn Revenge,...
Als je dan gaat kijken naar de thrillrides, dan ben je, zelfs al tel je de thrill achtbanen mee, al snel klaar.
Het is ook wat hier al gezegd werd: de kinderen van tegenwoordig durven best wel meer dan wij denken. Als ik terugdenk aan mezelf als kind, begin jaren '90, was dat toch wat anders. Ik stond als klein menneke minuten lang met stressbuikpijntjes in de wachtrij van bvb. Python of Looping Star. Een achtbaan als Kondaa zou ik als kind nooit gedurfd hebben. Nu zie je die snotters ook zonder boe of ba de wachtrij inhuppelen.
En dan nog denk ik...de familiedoelgroep die Walibi Belgium voor ogen heeft, daar maken tieners en jongeren ook deel van uit, hè.