Nu pas besef ik mij dat er verschillende parken zijn die wel heel erg gaan veranderen, na het luisteren van ochtend in pretparkland heb ik een beetje een leeg gevoel.
Ik vind die uitbreidingen wel erg mooi, maar als dat betekend dat de riverboats, Tom Sawyer eiland en de gehele infrastructuur van Frontierland erdoor anders wordt. Dan zou ik daar wel erg aan moeten wennen, ook het idee dat het Villianland achter Haunted Mansion komt maakt mij eerder voorzichtig met juichen ervoor.
Kijk Disney is zeker geen museum, maar de geruchten dat ook Muppet 3d eraan gaat maakt mij nostalgisch, het is bijna een soort van Spookslot en dan ben ik echt benieuwd hoe de parken er zo bij komen te liggen na al die grote investeringen.
In Anaheim is er sprake van dat de monorail gaat sneuvelen volgens ochtend in pretparkland en dat is echt wel een dreun die ze dan toebrengen! zodadleijk staan we dus echt in totaal andere parken, net zoals met Epcot in het begin gebied, het enige wat ik zeker toejuich nu is de verandering in het Animal kingdom.
En ik denk dat ik maar de komende jaren moet denken:"Disneyland is not a museum"