Ik heb nog eens zitten denken. Joris en de Draak is ook maar 3 jaar ouder, ligt vaker in storing dan DVH, kost ook veel geld en ook tijd om te onderhouden, heeft een slechte story telling, is vele malen minder mooi aangekleed en het thema dat er is doet het niet (Edna de draak) en de baan ligt lelijk in het park.
Ja. De attractie is ook geliefd en ja, ze hebben deze attractie net groot onderhoud gegeven. Toch zie ik hem eerder het loodje leggen dan DVH. Misschien ook een wens vanuit mij. Joris en de Draak is makkelijker vervangbaar en minder uniek dan DVH. Veel parken rondom de Efteling hebben allemaal een woodie gebouwd en sommige zijn ook gewoon veel beter.
Wat mij betreft bouwen ze er weer een houten
achtbaan van GCI voor terug, laten ze het duelleren voor wat het is (een nachtmerrie voor de capaciteit) en maken ze er weer een solo baan van. Het Joris en Draak thema kan behouden blijven, het water en vuur verdwijnt en wordt gewoon wij die strijden tegen de draak. De muziek kan hergebruikt en uitgebreid worden.
Tegelijkertijd kunnen ze ook een fout herstellen en toch het nautische thema van de Halve Maen, DVH (en Polka Marina) verder uitbreiden in Ruigrijk. De Efteling werkt steeds meer naar themadelen toe en hier kunnen ze dat dan ook voltooien. Er zijn natuurlijk nog genoeg verhalen en sages die je kan gebruiken die met de zee, piraten, zeemeerminnen, zeedieren/monsters te maken hebben. Er ligt nog ergens een Moby Dick klaar toch?
Nee, wat mij betreft zijn er nog heel wat attracties (Raveleijn, Fabula, Joris en zelfs Villa Volta) die eerder op de groot onderhoud, herbouw of sloop lijst staan voordat DVH bespreekbaar wordt.