En ondertussen is ook de eerste support geplaatst..
Wrath of Rakshasa - B&M Dive Coaster voor Six Flags Great America 2025
......... Gevolgd door de eerste track.
Prachtig kleurenschema!
Nieuwe baandelen voor deze Dive Coaster zijn ook gespot.
Dus de supports zijn zowel geel en blauw?
De lifthill gaat omhoog
We krijgen een gethematiseerde wachtrij voor zover dat je mag verwachten bij een Six Flags park.
We krijgen een lopende bandsysteem waardoor je spullen niet meer in een verplichte kluis hoef te leggen. Net zoals bij Yukon Striker (Canada's Wonderland).
Verwachte openingsdatum: zondag 25 mei 2025.
De 1e officiële door een computer gegeneerde POV is gepubliceerd.
Philosopher Wat een beest van een baan zeg.
Zowel de drop als die eerste inversie zien er op basis van deze POV niet heel overtuigend uit. Het lijkt alsof de drop niet verderkomt dan een graad of 75. Waarschinlijk omdat deze na de hold nog behoorlijk lang doorbuigt om zijn stijlste punt te bereiken.
Dat zegt uiteraard niets over het gevoel.
De first drop wordt ook gebouwd voor deze Dive Coaster.
Ik blijf het vreemd vinden om zo'n drop te zien bij B&M.
Goed dat ze innoveren, dat wel.
Beter laat dan nooit!
TuttiFrutti ik weet niet zeker of we dit innoverend moeten gaan noemen. 1 graden meer dan de vorige die geopend is betekend niet gelijk dat het een technische innovatie is. Zeker niet op iets wat al 18 varianten heeft. Wanneer ze met een nieuwe type of lay-out komen zou ik het eerder innoverend gaan noemen. Dit is gewoon door evolueren van een bestaand concept. Nu hopen dat deze geen rare tik heeft zoals de laatste drie banen die geopend zijn door B&M
Hjalmar klopt zeker. Het zegt voor mij ook al veel over B&M dat ik een iets steilere drop als 'innovatie' zie.
Ik heb toch het idee dat de dochter wat meer aan innovatie in het bedrijf doet dan toen het nog door Pa gerund werd.
Iemand die weet wanneer de dochter het precies heeft over genomen??
Nieuwe bouwfoto's van deze Dive Coaster.
Six Flags heeft zelf ook nog een filmpje online gezet over het plaatsen van de laatste track voor de drop.
De treinen voor deze B&M Dive Coaster zijn gearriveerd.