• WereldwijdUSA
  • Wrath of Rakshasa - B&M Dive Coaster voor Six Flags Great America 2025

Vorige week heeft Six Flags Great America de bovenstaande teaser gepost.
Waar zou dit voor kunnen zijn?

De tagline is #FearTheWrath, maar in de rest van de tekst valt vooral op dat naast de hoofdletter aan het begin van de zin “Something iS coming, just wAit”, ook verderop nog een aantal hoofdletters gebruikt zijn. Wat zouden deze S en A, kunnen betekenen?
Zo wordt er ondertussen gedacht dat die S en A linken naar San Antonio (Six Flags Fiesta Texas). Er word dus gedacht dat Six Flags Great America mogelijk ook een gekloonde versie zou kunnen krijgen van de B&M divecoaster uit het park in Texas. Maar dit zijn momenteel alleen maar wilde geruchten.

Six Flags blijkt ondertussen de naam “Wrath of Rakshasa” vast gelegd te hebben. Rakshasa blijkt een mytisch figuur te zijn, in de Hindoestaanse cultuur.

Bron: https://screamscape.com/html/six_flags_great_america.htm

21 dagen later

Toffe layout. Iemand enig idee waar deze baan komt?

Prima baan als ik zo kijk. Enige commentaar is het feit dat er drie rollen achter elkaar zitten met een zelfde type bocht ertussen. Daardoor voelt de baan een beetje eentonig.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Even een quotatie hier:

"World's steepest drop, 96 degrees"
    "World's most inversions, 5 inversions"

Ik geloof dat we hier de weg een beetje kwijt zijn, bij Six Flags. Want de kleine * mist in de PR welke in twitter het wel staat on a divecoaster

Zingo Enige commentaar is het feit dat er drie rollen achter elkaar zitten met een zelfde type bocht ertussen. Daardoor voelt de baan een beetje eentonig.

Niet helemaal eens, de eerste is een immelman met een rotatie naar links, dan een diveloop met een rotatie naar rechts, en dan een geschifte variant van een zero-G-roll die weer linksom draait, en dan na de 270 graden duik naar links weer een rol naar rechts en een bocht met roll naar links die door draait naar links, lange bocht naar rechts, eindrem.

Ik ben het met je eens dat het type inversie wat eentonig aanvoelt, maar in de flow volgen links-rechts-links-rechts-links elkaar wel weer supermooi op. Het lijkt me daardoor juist een top layout!

Ik ben over deze layout ook heel enthousiast. Weg met de MCBR en hup erin met meer inversies.

• Niek vindt dit leuk.

Dit moet wel een fantastische baan worden, wat een layout! 😎

• Niek vindt dit leuk.
    4 maanden later
    Marvin heeft de titel veranderd naar Wrath of Rakshasa - B&M Dive Coaster voor Six Flags Great America 2025 .

Prachtig kleurenschema!

• RobH heeft hierop gereageerd.
    • Niek vindt dit leuk.
      10 dagen later

Dus de supports zijn zowel geel en blauw?

22 dagen later
      12 dagen later

We krijgen een gethematiseerde wachtrij voor zover dat je mag verwachten bij een Six Flags park.

We krijgen een lopende bandsysteem waardoor je spullen niet meer in een verplichte kluis hoef te leggen. Net zoals bij Yukon Striker (Canada's Wonderland).

Verwachte openingsdatum: zondag 25 mei 2025.