Ik heb afgelopen week wat video's gezien maar wilde de show gisteren met eigen ogen zien voordat ik een oordeel wilde vellen.
De kikkers op hun sokkel, de nieuwe schermen in de 'bakens' van licht zien er goed uit. Maar wat vooral opvalt zijn de verbeterde lichteffecten tijdens de show. De show heeft meer licht dan ooit tevoren en dat is fraai.
Wat ik absoluut goed vind is de muziek. Alle bekende muziek maar dan in een vorm die je nog niet kent. Heel erg goed gedaan. Geen stiltes en rustige momenten meer zoals vroeger maar een rode draad die op het einde een goede finale geven.
Wat ik minder goed geslaagd vind zijn de animaties die toegevoegd zijn. Vroeger had men in de Vliegende Hollander een watergordijn waar een projectie op gedraaid werd. Toen ik hoorde dat men projecties ging gebruiken had ik hoop om subtiele videobeelden op het water te zien. Ok, dit werkt misschien alleen goed als het donker is. Maar als we eerlijk zijn, Aquanura bij daglicht is toch eigenlijk zonde van de energie.
Maar nee. Er zijn animaties toegevoegd die we qua niveau eigenlijk 12 jaar geleden, bij de opening van Aquanura, al ontstegen zouden zijn. Anno 2024 voelt dit toch wel heel simpel aan. Het zijn simpele vormen die op een aantal momenten voorbij komen. Draaiende gear-icons bij Max & Moritz, wat simpele vormpjes bij Symbolica en sterren bij de finale. Soms komen ze ook terug op de muur van Fata Morgana.
In combinatie met de muziek krijg ik bij de laatste scene (met de sterren) ontzettende Europa-Park feelings.
Al met al is dit wel de beste versie van Aquanura die ik ooit zag. En alleen voor de muziek al zou ik hem vaker gaan kijken dan voorheen. Maar met de toegevoegde projecties heb ik nog niet het idee dat ze het maximale eruit hebben gehaald wat eruit te halen is. 🙂