Coasterfrenzy Naast dat er enkele melodiën in zitten die ik gewoon écht niet kan herkennen (eerste nummer, nummer na vogel rok, doedelzakgeneuzel)
Met dat eerste nummer, bedoel je dan het hoofdthema van de show? Want dat is inderdaad een nog niet eerder gebruikt muziekstuk (dat in de toekomst overigens wel in het hotel en daar omheen te horen zal zijn). Het eerste al bestaande stuk parkmuziek dat gebruikt wordt is Menuet in G-majeur, maar ik ga ervanuit dat je die wel kent. En verder: dat nummer na Vogel Rok is de muziek van Sirocco en dat doedelzakgeneuzel is de muziek van Joris en de Draak (wat direct daarna nog in een normale orkestversie te horen is).
Coasterfrenzy En dan is de show afgelopen.. en begint direct een andere soort "opvulshow" te spelen met wellicht het meest commerciele en cringy stukje muziek dat ik ooit gehoord heb buiten een Disneypark
Het nummer van deze opvulshow bestaat al langer en is niet uniek voor deze show. Het nummer, getiteld "Rijk der Fantasie", is oorspronkelijk voor de opening van Symbolica geschreven en daarna ook nog gebruikt als hoofdthema van Aquanura met een Zachte G. In de oorspronkelijke Nederlandse versie is het best een tof nummer, maar van deze Engelse versie krijg ik ook rillingen...
Enfin. Wat de show betreft is het vooral een kwestie van smaak natuurlijk. Ik denk dat de Efteling hier wel een veel spectaculairdere afsluiting van de dag heeft neergezet dan met de oude symfonieën. De show is inderdaad her en der wel wat rommelig, maar een nieuwe symfonie had in mijn ogen ook niet gewerkt. Met de tweede symfonie moesten ze al naar zoveel B-muziek grijpen, dat een derde amper nog wat herkenbaars/noemenswaardigs zou hebben.