Eftelflags Dat is toch een totaal andere situatie. De Efteling is in dat geval blij met wat jullie doen als 'promotie'/inkijkje in de techniek. Ik kan me voorstellen dat als Nick met de vraag naar de Efteling zou gaan of hij mag filmen dat het antwoord al standaard nee is.
Als hij zich aan de regels houdt, dan staat hij volledig in zijn recht. Daar kan de Efteling en de beveiliging wat van vinden maar zolang hij niet op het terrein van de Efteling filmt of in de no fly zone is er geen probleem. Uit zijn kant van het verhaal maak ik op dat de beveiliging van de Efteling er totaal niet op zit te wachten en direct actie onderneemt op een vrij agressieve manier. Makkelijk om te zeggen dat dat het protocol is, maar als je medewerkers in het park leert om altijd aardig te zijn tegen de gast, dan mag de beveiliging dat ook doen.
Een politieagent met nul kennis over de regelgeving gelooft natuurlijk de beveiliging, zeker als hij ziet dat Nick er vaker komt. Nogmaals, dit is enkel zijn kant van het verhaal. De Efteling zelf wil er niet veel over kwijt, dat zegt wat mij betreft genoeg.