Ik zie zelf ook niet in wat de Efteling hier fout doet en de lijn die ze nemen lijkt mij ook heel erg duidelijk: als er een drone over het park vliegt, halen ze er dus altijd de politie bij. Dat lijkt mij duidelijk en de handhaving ervan ligt ook gewoon bij de politie, die normaal de kennis (of toegang tot die kennis) zou moeten hebben om het aan te pakken.
Dat niet iedere agent hier hetzelfde mee omgaat, en niet elke agent alle regels evenzeer kent, is niet abnormaal.
Dat je dan - zeker als een deel van je gebied een no-fly zone is - standaard de handhaving erbij haalt, lijkt mij niet meer dan normaal. Ik zou niet weten wat de Efteling hier juist mee fout doet.
Uiteindelijk weet de Efteling ook niet wie de drone bestuurt, wat de plannen van de bestuurder zijn en is er altijd een risico.
RingelbergNick Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik ervan moet denken. Ik weet wat ik doe en sta in contact met de juiste mensen. Ik heb 'Zoef de Boef' terug en doe wat ik leuk vind, terwijl ik het internet ervan laat meegenieten. Heb je er een mening over? Prima, maar ik doe er verder niks mee. Ik weet zelf heel goed wat ik doe, en maak de foto's in de eerste plaats voor mezelf.
En dat is het belangrijkste. Ik geniet van je foto's en ik geloof ook dat je binnen het wettelijke opereert. Ik denk vooral dat de lokale politie niet altijd op de hoogte is van hoe alle wetten nu eenmaal helemaal werken en dat levert soms problemen op (da's nu eenmaal menselijk). Hopelijk heb je er snel uitsluitsel over en wordt het snel volledig duidelijk (en valt dit niet meer voor).