Aliator Mystery castle

Ohja.. Mystery Castle laten tot na 15u.. Dan draaien ze het lange programma.

ArcovandenBroek Tegenwoordig kun je gewoon pinnen, volgens mij staan er ook parkeerautomaten.

Alleen op de Mystery Parking. Niet bij China. Bij China is het meestal wel makkelijker weg komen. (als je niet nog in de Hotels blijft plakken)

Dank voor de tips. Wij gaan 23 september. Maar ben al verschillende keren in het prk geweest. Standaard ontbijtje doen bij ingang Rookburgh. Winja's altijd vlug doen. Heb je al dat traplopen ook weer gehad. Crazy Bats ook maar weer een keertje doen. We zien wel of het druk wordt. Blijft een mooi pretpark. Veel plezier alvast.

Rutmor's Tavern in Mystery is een erg goed restaurant, ook de broodjeszaak in Rookburgh is een aanrader.

Eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan bovenstaand, behalve dat als je er een beetje gevoelig voor bent, je misschien Crazy Bats beter over kan slaan (of doen zonder VR bril). Ik ben een paar weken geleden geweest met mijn broer en we kwamen er allebei behoorlijk misselijk uit. En toen we (te) snel daarna Raik deden hebben we echt even pauze moeten nemen.

Ronald66 Dat geldt redelijk algemeen voor VR coasters/Rides. Mocht je merken dat je bij zoiets misselijk word, zet dan gewoon de bril af. Soms is ogen dicht doen ook al voldoende.

Ik word in crazy bats eigenlijk nooit misselijk. Vind die VR juist wel goed gelijk lopen met de baan. Ben blij dat het VR is inmiddels, want zonder werd ik wel altijd misselijk er in 😁

Crazy bats zonder VR staat toch bekend als lifthill the ride? 😅 Vond het met VR wel een vermakelijk baantje

vhal81 Crazy bats zonder VR staat toch bekend als lifthill the ride?

Mwah, valt ook wel mee. Voor het type is het misschien redelijk uniek, maar 3 lift hills op een achtbaan zie je vaak genoeg. Het is vooral gewoon een donkere hal. En de VR film is ook best goed ingespeeld op het sneller laten lijken van de rit. Zonder VR is het absoluut een stuk saaier.

"Onze" BTM is 30m langer en heeft 4 lifthills.
      Mammut (Gardaland) is grofweg 200m korter en heeft ook 3 lifthills.

Het probleem van Crazy Bats is de opbouw. Het eerste segment is best goed, want dat is vrijwel volledig langs de vloer van het gebouw. En daarna word de baan na elke lifthill een stukje tammer. Het 2e segment zit in het midden en na de 3e lifthll blijft de track vrijwel volledig boven in het gebouw en is daarmee traag. Op het einde word het wel wat sneller, maar knalt dan de remmen in om nog heel lang op loopwielen te rijden alvorens het station te bereiken, waardoor de nasmaak van de baan het trage gedeelte op het einde is.

Anno nu zou vekoma die opbouw beter doen, maar ook dat laatste stuk gewoon vreemde banks en mini airtime hops gebruiken om het toch nog wat leuker te maken.

In het originele concept van het space center werkte het nog enigszins, omdat de trage gedeeltes voorzien waren van wat theming. Zo begon er bijvoorbeeld een UFO op je te schieten. Maar nadat het Space Thema gestript was bleven de scenes ook achterwege en dat gaf de baan een heel saai einde.

Crazy Bats VR vond ik erg tegenvallen, Eurosat CanCan - Phantom of The Opera en AlpenExpress VR waren stukke beter en stukke vermakelijker! Misschien als het geluid bij Crazy Bats werkte dat hij wel leuker was.

Coasterfrenzy In het originele concept van het space center werkte het nog enigszins, omdat de trage gedeeltes voorzien waren van wat theming. Zo begon er bijvoorbeeld een UFO op je te schieten.

Sterker nog, het achterliggende idee was dat je getuige was van een ontmoeting tussen een bevriend ruimteschip en vijandige UFO, die vervolgens op elkaar begonnen te schieten. Je kwam in het kruisvuur terecht en werd geraakt, waardoor één van de raketmotoren uitviel. Het laatste stuk van de rit, waarin je steeds sneller gaat en enkel naar rechts afbuigt, stelt het neerstorten en maken van een noodlanding voor.

Space Center was een ontzettend goed doordachte attractie. Zo zonde dat daar niks van over is.

Toverlandfan_Levi vooral zoveek mogelijk genieten en zelf de hoekjes en kantjes ontdekken! PHL heeft heel veel mooie stukjes, zeker de laatste jaren met de upgrade van de thematiek!

Toverlandfan_Levi Ik ben bang dat je taron moet gaan missen. Er is een auto op de ondersteuning van taron gebotst. In die ondersteuning zit momenteel een goede deuk. Dit is ook waarom momenteel taron dicht is.

Veel plezier met de rest van de achtbanen maar houw hier rekening mee

Taron is al weer open als ik de wachttijden bekijk, er staat nu ineens 80 minuten. Vervelend voor de achtbaan dat er een auto tegenaan is geknald, maar een mensenleven is belangrijker en er zijn nog wel achtbanen als wij er niet meer zijn. Laten we hopen dat het met de inzittenden goed gaat!

4 dagen later

Hoeveel tijd heb je ongeveer nodig, om alles te zien/doen? Is 1 dag voldoende op drukke dagen?

gscholtens voor alle Coasters heb je het op een drukke dag, met bijvoorbeeld Taron en Fly over het uur wachten, hard te halen. Zeker als je nog ergens lekker wilt eten en andere leuke attracties wilt doen zoals bijvoorbeeld Hotel Tartuff die overigens echt een aanrader is.

Maar met de juiste planning en het gebruik van Single Riders bij Taron en Raik moet het te halen zijn. Begin bij Black Mamba voor park opening rond 9.30, daarna beide banen van Winjas doen om in die hoek af te sluiten bij Crazy Bats. Dan heb je voldoende speling.

Eén dag is wel te doen met wat planning.

Of je moet wat €'s neerleggen voor een fastpass om jezelf wat tijd te 'kopen' zodat je ook wat anders kan doen. Tijdens ons bezoek in augustus enkele jaren terug waren de single rider rijen niet aanwezig maar tegenwoordig zijn ze grotendeels weer terug zo ver ik begreep.

gscholtens Hoeveel tijd heb je ongeveer nodig, om alles te zien/doen? Is 1 dag voldoende op drukke dagen?

Het is krap. Zeker als je nog wat shows wilt zien zou ik écht 2 dagen aanraden. Sla je de shows over kun je op een rustige dag zelfs nog wat moeite hebben om goed rond te komen (want ook veel van de infills zijn wel redelijk de moeite waard, zoals Hotel tartuff en de African Adventure trail), maar er zijn ook dagen waarop het een eitje is om alles te doen. Wat dat betreft zijn er weinig parken zo onvoorspelbaar als PHL.

Coasterfrenzy Zeker als je nog wat shows wilt zien zou ik écht 2 dagen aanraden

In het algemeen zou ik sowieso geen shows willen aanraden in Phantasialand. Van matige kunstjes op schaatsen of trampolines, tot vals gezang en langdradige acrobatiek. Geen enkele show is daar ook maar een beetje goed. Vroeger kon het er mee door, maar de shows die ze tegenwoordig hebben kan je beter overslaan.

Toverlandfan_Levi als je trouwens Duits verstaat en wat tijd over hebt, is Pirates 4D ook wel tof om eens te zien. Een stukje wereldwijde pretparkgeschiedenis dat tot op de dag van vandaag nog doorleeft in Phantasialand. Het is een lekker foute comedy met Leslie Nielson en Eric Idle (overigens ook geschreven door die laatste), die in de afgelopen 27 jaar al in tientallen parken over de hele wereld gedraaid heeft, waaronder de SeaWorld-parken, Thorpe Park, ons eigen Dolfinarium en dus tegenwoordig nog steeds in Phantasialand.