Jabo zelf kom ik altijd een half uur voor openingstijd
Het park gaat al om 9u open.. De attracties pas om 10u.. Er al om half 9 staan is erg overdreven. (maar ik neem aan dat je half 10 bedoelt 😉 )
Jabo dan als eerste bij de taron in de rij staan.
Stomste wat je kunt doen. Iedereen loopt daar meteen naartoe, daarnaast is deze baan beduidend beter als hij een tijdje warm gedraaid is.
Bij een eerste bezoek kan het leuk zijn om er al om 9u te zijn. Dan kun je een aantal gebieden alvast verkennen en foto's nemen.
Sommige attracties gaan al om half 10 open. Welke dat zijn wisselt nogal. Meestal zijn het wat kleinere attracties, maar soms ook Colorado adventure of Maus au Chocolat. Als maus au chocolat eerder open is, zou ik absoluut aanraden hiermee te starten.
Als je dan uit Maus komt, kun je direct door naar het Wuze Dal om daar eerst de Winja's (ivm capaciteit) en dan Crazy Bats te doen. Het scheelt dat je dan niet meer terug hoeft te komen in deze hoek.
Wat je daarna doet maakt eigenlijk relatief weinig uit. Door de 3 ingangen verspreid het bezoek zich best goed over het park (maar meestal is het in de ochtend minder druk in het wuze dal - dat je dan al gedaan hebt).
De water-attracties zijn uiteraard het meest populaire in de middag vanwege de hitte. Het kan dus goed zijn om deze direct als eerste te doen, of juist wat later. Taron is meestal het beste te doen in de middag. De meeste mensen willen ermee beginnen en gaan dan tegen het einde van de dag nog eens terug.
Persoonlijk zou ik FLY het laatste doen. Hou er rekening mee dat de wachtij al vóór 19u zal sluiten (evenals sommige andere attracties). Als je nog last-minute de rij in kunt en je komt er uit wanneer het park eigenlijk al gesloten is, komt deze wereld gewoon fantastisch mooi tot zijn recht.
Qua F&B zijn de meeste plaatsen eigenlijk wel goed. Ik zou zeker aanraden om bij Mandschu, Uhrwerk of Rutmor's Taverne te gaan eten. Ondanks dat dit service-restaurants zijn, verlies je er doorgaans niet heel veel tijd op. Zoals bij elk park zou ik de typische eet-tijden wel proberen te vermijden (rustiger bij de attracties en als je dan gaat eten is het daar ook rustiger). Kwaliteit-Prijs zit zeer goed. Daar waar de prijs aan de hoge kant is, is de kwaliteit ook navenant. De broodjes bij Zum Kohleschipper en in Alt Berlin zijn - zoals mijn voorganger terecht aan gaf - ook wel de moeite.
Als je veel tijd hebt, zou ik het avondeten nuttigen in één van de hotel-restaurants van het park. Let er wel op dat je deze vooraf moet reserveren. Ongacht welke je kiest, ze zijn enorm goed. Let er op dat je het park via de gewone uitgangen moet verlaten en dan via de hoofdingang van het hotel weer naar binnen moet. Dat is overigens geen straf. Beide hotels (vooral Ling Bao) zijn een lust voor het oog. Na het diner nog een drankje doen in de bar is zeker ook geen slecht idee.. behalve dan dat je wellicht dan écht niet meer naar huis wilt.