R013 Silverstar is alleen al veel heftiger dan welke achtbaan in Disneyland je er tegenover zet.
RnRC en Space Mountain zijn toch wel écht vele male heftiger dan de slaapverwekkende Silver Star.. Leuk de hoogte, maar zelfs het snelheidsgevoel is bij de banen in Disney gewoon hoger. Ook zal juist voor kinderen Indy een grotere thrill zijn simpelweg omdat het overkop gaat.
BeePeeEhv Silverstar, Blue Fire, Voltron en Wodan zijn voor mij stuk voor stuk meer thrill dan Space Mountain, BTM en Avengers Flight Force.
Silver Star is toch eerder Family-Thrill.. Ok.. Maargoed.
In Disney kun je er makkelijk Space Mountain, Indy en RnRC tegenover zetten. Indy mag dan wel klein zijn, voor kinderen is en blijft het een looping-ervaring en dus eng (ik zou zeggen: Enger dan SiSta.. als je geen hoogtevrees hebt tenminste).
Maar Disney heeft daarnaast ook nog eens Tower of Terror. Toch ook een behoorlijke thrill.
Qua kwantiteit valt EP niet te kloppen.. maar juist is het eigenlijk best matig als ze qua thrill nog steeds hetzelfde aantal attracties hebben als Disney. Daardoor ga je - juist bij kinderen - de smaak van de Thrill in Disney langer gaan vast houden dan bij EP..
Juist daarom dat ik erbij blijf dat EP de betere keuze is. Met 90% aanbod voor kinderen en families vergeet je die thrill rides weer in no-time, mochten ze tóch een keer wat te eng zijn voor de kleintjes. Bij Disney daarentegen kom je ze relatief vaker tegen en kan het daardoor juist wat overweldigend zijn.
Nu ben ik er nog niet met kinderen geweest.. maar wel met een paar mensen uit een land waar ze nog geen fatsoenlijke pretparken kennen.. en voor hun was Disney behóórlijk heftig. EP niet. Ook al eens met een Japanse geweest. Zelfde effect, want de Disney hier is toch behoorlijk wat heftiger dan de Disney daar. EP vond ze wel leuk.