Mijn vrouw en ik vertrekken toevallig a.s. zaterdag naar Rust. Zit ook wel een reden achter natuurlijk. Maandag en dinsdag bezoeken we Europa Park en kost ons €116,50 per persoon voor twee dagen. Diezelfde dagen zouden we volgens Disney €174 betalen. Wij zijn maar met tweetjes, jullie hebben kinderen, dus extra kosten. Qua overnachtingen blijven we in Rust zelf op loopafstand van het park. Tientje of vier per persoon per nacht. Dat gezegd hebbende over de prijs. Mijn laatste bezoek aan Disney Parijs was in 2011 en of we er nog ooit naartoe gaan? Zou het niet weten.
Het zal denk ik ook meewegen wat je zelf wilt. Vind je darkrides en shows geweldig, dan moet je naar Parijs gaan. Europa Park doet het niet slecht met Voletarium en Piraten in Batavia, maar kan niet tippen aan Disney. Houd je (of houden jullie) van achtbanen? De eerst écht leuke achtbaan moet ik nog tegenomen in Disney.
Wat betreft horeace kan ik niet echt vergelijken. Die van Europa Park is dusdanig divers en redelijk geprijsd. Qua wachttijden kan ik dan ook niet echt vergelijken. Al lijkt me Europa Park een stuk rustiger, al kennen ze in de zomer ook lange wachttijden. Keuze voor volgend jaar is trouwens al gemaakt, gaan weer naar Europa Park toe.
Doe wat jezelf goed doet. Alvast veel plezier.