Tja, Raveleijn, wat kun je er feitelijk mee buiten wat het nu is? Ik ga er vanuit dat de 'constructie' grotendeels blijft zoals die is. Dat wil zeggen, de gevels zullen ze ongemoeid laten en onder de tribunes is het mogelijk om iets 'indoors' te doen. Een walkthrough kan, maar het Raveleijnverhaal zie ik heel boeiend voor me. Ik heb ben nog nooit in Puy du Fou geweest, dus ik weet niet hoe zij zoiets aanpakken. Maar anders zou ik iets als een Dungeon wel passend vinden. Als in, de serieuze donkere kant van de middeleeuwen. Overall zie ik het gewoon niet zo werken eigenlijk, een walkthrough of wat dan ook in die ruimte.
Het blijft zonde van de enorme infrastructuur die daar permanent is aangelegd om nooit een succes te worden. Het is dat men waarschijnlijk ook van de dierenshow af wil, maar als je het hele decor ín de arena verwijderd kun je een prima stuntshow maken. De basis van de show; een slechterik neemt de stad over en speciale helden moeten hem verslaan, is genoeg. Laat die namaak-belforttoren staan en richt de rest in als marktplein met kramen, een schavot, etc. Genoeg mogelijkheden om mee te stunten, in brand te steken, op te klimmen, etc. Je gaat wel wat meer acteurs nodig hebben, maar daar is vast een mouw aan te passen.
Maar werkelijk álles wat aan het verhaal Raveleijn gelinkt is, maar die show zo ontzettend traag. Het oproepen van die vogels, het oproepen van Draconicon, het duurt gewoon te lang en het houdt geen steek. En het verhaal nu, met de training van de ruiters, heeft helemaal de angel eruit gehaald.