Coasterfrenzy Het hele theater was modulair gemaakt zodat ze juist ook andere shows konden doen. Naar mijn idee valt er nog enorm veel uit dat theater te halen. Helaas zitten ze een beetje vast aan een middeleeuws thema, maar me dunkt dat je binnen dat thema nog genoeg kunt doen.
Met het stadsdecor is écht niets mis. Dat heb ik altijd heel mooi en indrukwekkend gevonden. De (huidige) show is niet geweldig, maar met de stadsfaçades op de achtergrond kan je echt alle kanten uit.
In de originele versie van de show was de arena wel heel leeg. Daar is de poort met de vijver voor bijgekomen, maar dat heeft er dan weer juist voor gezorgd dat de Draconicon niet meer tot zijn recht komt, want die poort neem het hele blikveld weg. Nochtans houden ze krampachtig vast aan de Draconicon, en dat snap ik wel, want het ìs oprecht een cool ding. In een attractie waar deze vast op één plek staat en niet per se hoeft te verschijnen, zou het een echt hoogtepunt kunnen zijn.
Ik vond zelfs de "graffers" uit de originele versie van de show heel leuk, voor zover ik me dat nog kan herinneren. Poppenspel zou wat mij betreft echt wel een legitieme toevoeging kunnen zijn ter vervanging van de dieren. Kijk bijvoorbeeld naar de Djinn op het Fata Morgana-plein als voorbeeld van iets wat toch spectaculair oogt. Steltenlopers en jongleurs erbij en je hebt het gevoel van een middeleeuwse theatergroep meteen te pakken.
Het leunt meer aan bij "straattheater", waar de Efteling sowieso al vaker op heeft ingezet. Maar ach, dan weet je dat het zeker wel "past".