Olaf ls het zoals bij CF was. Dan ben je meer aan het plannen of je staat dicht in de buurt om vervolgens in de attractie mogen gaan. Waardoor toch een wachtrij ontstaat.
Maar het veranderd niets aan je spontaniteit.. het veranderd alleen de plek waar je wacht. In plaats van in een (behoorlijk saaie) meandering te staan, kun je lekker op een bankje zitten. Vooral fijn met kinderen: Die kun je dan in de buurt wat laten spelen totdat je de rij in moet.
Of gewoon wat eten tussendoor is ook een prima optie.
Ik snap echt niet hoe mensen saai in een wachtrij staan prettiger kunnen vinden dan dat hierboven.. Dan snap je toch écht niet waar je mee bezig bent.
keey87 Weer een test rond virtueel wachten? Ik dacht dat dat met Python en Carnaval Festival al faliekant in het honderd was gelopen? Hoe veel keer gaan ze proberen een dood paard tot leven te wekken?
Als ze voor de verandering eens een keer wél naar andere parken kijken en het goed uitvoeren kan het een succes zijn. Ik snap alleen niet waarom dat ze steeds bij een andere attractie testen en waarom ze steeds maar één attractie testen.
De kracht van het systeem is juist dat je dit doet bij de grote attracties. Waarbij juist kleinere attracties vrij blijven om tijdens het wachten te doen. Zo kun je de popularitiet en de drukte best goed spreiden. Natuurlijk blijft het een issue dat de Efteling redelijk weinig infill rides heeft, maar bij Villa Volta staat tegenwoordig amper nog een rij, dus dat kan een prima infill zijn die je doet tijdens het wachten. Als er entertainment is kun je ook daar wat van genieten, of je duikt het lavenlaar in of gaat eten bij het Witte Paard.. Wat dat betreft is Droomvlucht beduidend beter geschikt dan Carnaval Festival.
Laten we eerlijk zijn: De wachtrij van droomvlucht is en blijft een verschrikkelijke wachtrij. Dat begint al met die brand deur waar je doorheen moet die je volledig uit de immersie trekt.. om vervolgens in een behoorlijk kale meandering te staan. De update van het overdekte gedeelte helpt al wat en ook het feit dat je tegenwoordig aardig goed kunt blijven doorlopen.. desalniettemin blijft het een bijzonder lelijke en slechte ervaring.
Ik herrinner mij dat er na de deur eerst nog een kleine gang was met allerhande spiegeltjes in de tegels, voordat je in de huidige event-locatie terecht kwam (die oorspronkelijk als Meandering werd gebruikt). Als ze nu eens die ruimte gebruiken om de bocht naar links te maken en die verschrikkelijk lelijke brand-deur volledig weg werken, zou je al een veel betre ervaring hebben. Dan de rest van de wachtrij ook een beetje in stijl maken: Et Voila. Je krijgt een aardig immersieve ervaring.. alleen het station heeft dan nog wat nodig, maar dat is beduidend minder dringend.
En juist als ze naar een semi-virtuele wachtrij gaan kun je het stukje wachtrij dat overblijft perfect tot een deel van de ervaring omtoveren.