Het is tegen beter weten in om nog op jou te reageren, maar ik wil niet hebben dat onjuistheden gelezen worden en misschien overgenomen worden. Ik ben er wel een beetje klaar mee en dit is dan ook mijn laatste antwoord op je. Mods mogen wat mij betreft wel ingrijpen met zoveel fake nieuws.
laprikantan De stroom die ze halen is niet groen en komt niet uit de eigen zonnepanelen.
Weer een roekeloze uitspraak zonder bron om maar argumentatie te hebben voor je eigen kronkels. Wat doen ze anders met de zonnepanelen? Voor de sier neerleggen? Daarnaast koopt de Efteling 100% Europese wind stroom in. Bron: Efteling
laprikantan De kolen die ze gebruiken, worden ook gebruikt voor elektriciteits centrales
Waar de Efteling dus geen gebruik van maakt.
laprikantan Jij stelt dat de bomen te lijden hebben onder de stoomlocomotief. Door deze te schrappen zorg je er indirect voor dat er meer autos op die weg komen.
Haha. Wat? Ik had geen idee dat de stroomtrein in de Efteling vervangen werd door benzine en diesel auto’s? Maar inderdaad. De stoomtrein nu zorgt voor een groot deel van de stikstof in het park. Stikstof valt lokaal neer, dus de bomen hebben er lokaal last van. Dit is een feit. Geen mening.
laprikantan Nee, ze kunnen in een dagdeel zelf wat elektriciteit gebruiken, maar die wordt voor het grootste gedeelte opgeslokt aan 2 attracties. Die omgebouwde treinen gebruiken geen elektriciteit van hun eigen zonnepanelen, als je het zo wil stellen met 'groen'. En batterijen is geen optie met dit soort infrastructuur.
Weer een hoop geneuzel gebaseerd op je eigen fantasieën. De Efteling wekt nu 35% van haar eigen energiegebruik op met de zonnepanelen. Bron: Efteling. Dat is meer dan 2 attracties kan ik je vertellen. De Efteling wil in 2030 klimaatneutraal zijn en in 2032 klimaatpositief. Dat wil zeggen dat ze meer terugleveren dan gebruiken. Dat wil zeggen dat alle stroom 100% groen is. De batterijen werken ook hier voor gewoon. Dat je niet begrijpt hoe ze werken wil niet zeggen dat het dan in werkelijkheid niet werkt.
laprikantan Het is nog steeds uitstoot. Of telt het duurzaam argument nu ineens niet meer? Volgens mij dus toch een kwestie van administratieve rompslomp waar we hier dus om discussieren. En niet zozeer een beter gevoel en toekomst voor onze kinderen.
Dat was niet het punt waar we het over hadden en nu verdraai je het helemaal om weer een eigen punt te maken. Duurzaamheid telt hier ook. Het hotel wordt ook aangesloten op het op het WKO waardoor dit hotel zeker duurzaam wordt in gebruik.
laprikantan Piranha, Droomvlucht, Carnaval Festival, Het witte paard, Station de Oost
Bron? STIKSTOF is wat anders dan CO2 uitstoot. Dat is nu al meerdere keren vertelt. Zowel Piraña, Droomvlucht en Carnaval Festival hebben allemaal groot onderhoud gehad waardoor ze een stuk duurzamer zijn geworden. Dus ik betwijfel, zoals alles wat je zegt, of dit ook maar enigszins waar is.
laprikantan Dan moeten ze maar eens van de internationale markt afstappen, als dat het probleem is.
Ja. Tuurlijk. Doen we.
laprikantan Wat mij betreft is dit een compleet onzinnig project en kunnen ze beter direct alles naar de vuilstort gooien, omdat de attractie al er uit wordt gesloopt.
Volgens mij hebben we hier de clue van het verhaal en hoef je verder geen onwaarheden op te brengen om dit te uiten. Had veel tijd en vervuilde energie bespaart.