- Bijgewerkt
Nog zo'n kwestie: het premium abonnement zou slechts beperkt beschikbaar zijn. Dat betekent dus dat wanneer jouw huidige abo pas later dit jaar afloopt dat die abonnementen misschien op zijn?
Nog zo'n kwestie: het premium abonnement zou slechts beperkt beschikbaar zijn. Dat betekent dus dat wanneer jouw huidige abo pas later dit jaar afloopt dat die abonnementen misschien op zijn?
Al met al vind ik €275 nog wel een eerlijke prijs voor het meest gangbare abonnement.
Wat mij betreft had het ''classic'' abonnement een stuk duidelijker geweest als je daarvan zou zeggen; alleen doordeweekse dagen en exclusief alle schoolvakanties + feestdagen. En dan wellicht nog een slag goedkoper dan waar ze het nu voor aanbieden.
Ik hoop gewoon dat we aanwezig mogen zijn bij de dance macabere, ze kunnen nu toch niet zeggen: jaah alle mensen die dit jaar al hebben verlengd kunnen de *** krijgen.
Voor de rest? Ik ga nog even goed nadenken over verlengen volgend jaar
Tim Nog zo'n kwestie: het premium abonnement zou slechts beperkt beschikbaar zijn. Dat betekent dus dat wanneer jouw huidige abo pas later dit jaar afloopt dat die abonnementen misschien op zijn?
Sterker, ik denk dat het nog wel eens 'tegenvalt' hoeveel hier interesse in hebben en zie dit zomaar op een foute manier storm lopen met veel kritiek op niet beschikbaarheid in juni. Van die paniekerige concertkaartjes bestelmomenten achter de computer.
Ik zie nog veel reacties over opening DM en zou het zonde vinden als we dat niet hebben straks, want ik ga er eigenlijk wel van uit dat dat het bijzondere moment van 2024 wordt.
Aan de andere kant, hoe wil je 100.000+ abohouders nog een preview aanbieden? Het gaat gewoon niet meer gezien de hoeveelheid aan abohouders.
Wij waren overigens al van plan einde jaar te stoppen met een abo, wat de Efteling nu aankondigd laat mij daarin zeker niet van gedachte veranderen. Sterker, ik denk nu de preview haast zeker niet door gaat dat we na de zomer stoppen en met wat vriendenkaartjes de rest van het jaar compleet maken.
Met hetzelfde type abo breng ik straks 1260 euro naar het park per jaar met een maandabonnement. Nu de kinderen groter worden, in grotere achtbanen passen, worden de Walibi's en Phantasialands van deze wereld ook ineens interessant. Dan liever 2-3 keer met een AH kaartje naar het park en 800 euro in de zak steken om de toegang van andere parken te bekostigen.
Dit valt mij eigenlijk wel reuze mee. Er is voor ieder wat wils nu. Waarschijnlijk ga ik voor Classic. Is nog iets goedkoper dan het huidige abonnement ook nog. Ik zal nu alleen ietsje meer rekening moeten houden met blokdagen, maar dat overleef ik wel.
Tonnie Ook de benamingen zijn erg raar als ik er over nadenk.
Want een "classic" abonnement is helemaal niets classics aan, er was nog nooit zo een beperkt abonnement voor toegang tot de Efteling geweest. Classic is gewoon "uitgekleed" minder toegang, nog minder korting.
Een Plus abonnement is ook niets plus aan, sterker nog, het is in princpe nog een dag beperkter dan wat je "classic" zou noemen, maar zou nog t meeste raakvlak hebben met "classic"
alleen Premium bied echt iets "meer" dan we tegenwoordig gewend waren.
Ik denk dat je omtrent de benamingen ze niet met het oude systeem moet vergelijken. De naam Classic is straks na een langere tijd wel wat logischer. Omdat het dan gewoon de naam is voor een basis abonnement. En dan klopt het dat de tweede abonnementsvorm de Classic plust en die dan Plus heet. Wel vind ik de naam Classic zelf ook niet helemaal lekker gekozen omdat je nu dus deze verwarring hebt en je suggereert toch naar iets wat je al heel lang zo zou hebben, inderdaad. Denk dat ze de naam Basis/Basic te goedkoop vonden klinken, de naam Start te sportwedstrijd vonden en de naam Instap/Entry werkt internationaal ook niet lekker. Wat blijft er over? Eigen creatieve verzinsels? En de naam Classic blijkbaar.
Zelf had ik gewoon de voorkeur gegeven aan Brons/Bronze, Zilver/Silver en Goud/Gold. Lijkt mij voor iedereen wel het meest duidelijk, of hebben ze echt zo’n hekel aan sport bij de Efteling? Nee… denk dat ze dachten, maar dat doen andere parken ook al, dus wij moeten echt een eigen combi aan benamingen hebben.
Brigitte Ik denk dat je omtrent de benamingen ze niet met het oude systeem moet vergelijken. De naam Classic is straks na een langere tijd wel wat logischer.
Ja, maar dan moet je als Efteling geen termen gebruiken die een link leggen.
Een "classic" uitvoering schept een verwachting dat het lijkt op een voorgaande variant (uitvoering van iets, of bij een aangepast recept oid), die verwachting maakt het nu niet waar en nooit niet waar.
Want er is nooit een abonnement op die manier geweest, het is sinds de 365 dagen openstelling het meest beperkte abonnement ooit.
In de marketing/sales geef je vaak 3 opties omdat dat gewoon werkt, waarbij je eigenlijk altijd stuurt op de midden optie. Je middelste pakket wil je het meeste verkopen, je instap is om lekker te maken, en je plus is om alles erbij te gooien en te cashen voor mensen die t willen betalen.
Dus zowel "classic" als "plus" zijn gewoon fout gekozen als benamingen, en om t verhaal nog compleet te maken is de invulling van "premium" te beperkt....
Brigitte Nee… denk dat ze dachten, maar dat doen andere parken ook al, dus wij moeten echt een eigen combi aan benamingen hebben.
De Efteling die weer eens het wiel opnieuw wil uitvinden.... ze leren het ook nooit daar
Tim Ik kan me herinneren dat abonnees bijvoorbeeld soms een leuk prulletje kregen vroeger.
Maar dit was ook niet helemaal netjes geregeld, want de Efteling hanteerde de regel dat er maar 1 kleinigheidje per adres mocht worden ontvangen. Dus wanneer je 4 abonnementen had (gezin met 2 kinderen) kreeg je er toch maar 1.
Door dat soort Kaatsheuvelse streken kijk ik ook niet meer op van het feit dat de 14 blokdagen er opeens 25 zijn geworden bij het meest gewende Plus abonnement. De spooknacht was ook zoiets, de idiote uitgave van pins, de in eerste instantie beperkte oplage van het Spookslot boek enz.
Loekiloeki We gaan toch altijd al op een vaste doordeweekse dag en wanneer er blokdagen zijn, is het park toch vaak te druk en willen we er niet eens zijn, we skipten toch ook al graag de zondagen want die zijn tegenwoordig ook altijd al standaard druk. In oktober en november zijn we toch al druk met Halloween en in december te druk met Kerst. Verder kopen we maar weinig souvenirs en niet te gek veel aan eten. Dus voor dat beetje korting hoef ik echt geen duurder abonnement. Met het geld dat we nu besparen kan dan dat beetje duurdere eten gewoon bekostigd worden. Scheelt ook weer gedoe met onthouden dat we ons abonnement moeten laten zien en dan teleurgesteld zijn als we die weer eens vergaten. Dus ja, ik ga wel gewoon heel blij zijn met m’n goedkopere Classic abonnement.
Ook buurtbewoners die we kennen haakten op de laatste prijsstijging af omdat het zo wel te duur voor ze werd. Hun vaste bezoekdag met de kleinkinderen was de woensdag na school. Dus ook voor hun zou het Classic abonnement erg interessant kunnen zijn, want zijn ook drukte ontwijkerds en gaan dus niet graag met de klein kids in de schoolvakanties. Dus reacties die ik hier en daar voorbij hoor komen over dat voor niemand een Classic abonnement interessant zal zijn, verklaar ik bij deze ongegrond, hihi.
Tonnie Een "classic" uitvoering schept een verwachting dat het lijkt op een voorgaande variant
Een voorgaande variant van iets hoeft niet gelijk de stempel ‘Classic’ te hebben. Het schept bij mij in ieder geval niet de verwachting die jij schetst. Ik moet dan eerder denken aan iets wat ooit was. Dus classic in de zin van dat we vroeger de Efteling ook niet 365 dagen per jaar konden bezoeken.
De overgang naar een nieuwe abonnementsvorm zat er wel aan te komen. Alleen het moment is wat raar gekozen en komt wat gehaast over. Voor abonnementen waarvan de minimale duur nog niet is verlopen zijn de oude voorwaarden nog van toepassing. Ok maar waarom zijn die nu niet meer terug te lezen? Het maakt het wel verwarrend.
En hoe zit het nou met de toegang tot een special evenement? Er staat alleen dat je met een jaarbetaling geen toegang krijgt. Als je per maand betaald mag je er wel heen?
Loekiloeki Ik moet dan eerder denken aan iets wat ooit was
Dit is precies wat Tonnie bedoeld en in de context van een abonnement is het voor het gros dus de associatie dat dit het abonnement was dat er altijd was. Ik snap die associatie volkomen en daarom dus ongelukkig gekozen.
Michael in de context van een abonnement is het voor het gros dus de associatie
Maar hoe weet je dit? Het nieuws is een paar uur oud en jullie weten nu al dat het gros die associatie maakt? Zo ervaar ik het tot nu toe in ieder geval nog niet. Wel dat veel huidige abonnementhouders vallen over het Premium abonnement. Wat op zich wel terecht is als je de extra’s afweegt tegen de kosten vergeleken met de Plus.
Maar alsnog denk ik wel dat de Efteling er goed aan heeft gedaan om de keuze bij bezoekers te leggen. De komende tijd zal uitwijzen of er verwarring ontstaat met de gekozen namen.
EdwinL Zo staat het niet in de mail. Daar hebben ze het alleen over een naamswijziging, maar de voorwaarden gaan pas later in. Daarom is het zo raar dat de huidige voorwaarden niet meer online staan.
"De naam van je abonnement wijzigt per 11 juni 2024 naar Plus-abonnement, maar de nieuwe prijs en voorwaarden gelden voor jou pas zodra de minimale looptijd van 12 maanden verstreken is."
Mark Aan de andere kant, hoe wil je 100.000+ abohouders nog een preview aanbieden? Het gaat gewoon niet meer gezien de hoeveelheid aan abohouders.
Dit is een heel belangrijk punt inderdaad. Zo’n preview wordt sowieso weer wie het eerst komt wie het eerst maalt of anders een soort loterij. En dan zijn mensen óók weer boos en teleurgesteld.
Het is niet de prijs waar ik over val (naast dat dit de tweede prijsverhoging in één jaar tijd is, die timing had beter gekund) - maar inderdaad de invulling (en benaming). Classic is voor iemand als mij die 40 uur per week werkt gewoon niet realistisch. Ik kan alleen in het weekend en ga niet al mijn vakantiedagen opmaken aan een dagjes Efteling.
Plus is verder prima qua aantal dagen, je betaald meer voor minder vergeleken met het huidige abonnement, maar dat is nog te overzien.
Ik kom altijd vriendentickets te kort, en allen daarvoor zou het premium abonnement al interessant zijn. Wel jammer dat er blijkbaar weer exclusieve abonnementhouder events komen, maar alleen voor Premium members? Waarom niet gewoon als hard ticket voor iedereen?
Het zal voor mij waarschijnlijk wel premium worden, want extra korting op eten/drinken en vriendentickets. En qua hoeveelheid dagen dat ik ga is het zeker nog steeds voordelig, maar qua perks is het inderdaad mager. Wellicht als er parking bij inbegrepen zat of andere voordeeltjes zoals eerder genoemd in deze thread.
Maargoed, ik heb dan ook geen gezin om voor te zorgen en ik heb mijn dure hobbies al jaren aan de kant gezet. Pretparken zijn nog relatief goedkoop vergeleken met mijn andere hobbies.
msnguy Er is een deel die elke week naar de Efteling kwam met koelboxen vol Schultenbrau om zichzelf enkel volledig vol te gieten en te misdragen.
Zijn dat niet juist de mensen die met Albert Heijn tickets komen? Er gebeurt echt merkbaar meer ongein in de periode dat die geldig zijn.
OrangeStar Het zal voor mij waarschijnlijk wel premium worden, want extra korting op eten/drinken en vriendentickets.
Premium is 115,- duurder dan plus. Dat haal je toch nooit uit 2 tickets die een tientje goedkoper zijn en wat extra korting op eten en drinken? Ik overweeg zelf ook premium hoor, ik nam vorig jaar een abonnement omdat ik me daarbij al verheugde op zo'n preview voor Danse Macabre. Ben ook wel benieuwd naar dat souvenir. Maar dat zal eenmalig zijn en daarna wordt het dan weer 'gewoon' plus of zelfs classic.
Rob Serieus das een trap na van de Efteling daar gaan klachten over komen