Liseberg bouwt waterpark en hotel + planning fase 2
Marvin Leuke uitbreidingsplannen, alleen jammer dat die grote coaster dan verdwenen is.
Maar is dat nou een Mondial Windseeker (Starflyer) zoals diverse Cedar Fair parken die hebben.
Zou dit dan een nieuwe worden, of een tweedehandsje?
The_Bullgod Eerder indicatief voor het gebruik van de hoogte voor nu denk ik
Marvin Ja, dat denk ik dan ook.
Want het hotel waar ze nu mee bezig zijn, zal in 2023 openen en het eerste gedeelte van het waterpark zal pas daarna openen. Maar wanneer ze doorvoor met de bouw gaan starten is nog totaal onbekend volgensmij.
En pas daarna zullen ze starten met de bouw van fase 2 wat jij net hebt laten zien. Dan zijn we zeker al weer minstens 5 jaren verder schat ik.
Zojuist een update in de mailbox vanuit Liseberg zelf met betrekking tot het hotel! Zoals gezegd is de eerste funderingsplaat inmiddels gemaakt en men verwacht in week 32 klaar te zijn met alle overige hei werkzaamheden (hoewel de komende 2 weken de bouw stil zal liggen i.v.m. de vakantie periode). Begin september zullen de bouwkranen gaan verschijnen en kan het verticaal gaan echt beginnen.
In de herfst zal ook een modelkamer gebouwd worden op ware grootte om alle installaties en inrichtingen goed te kunnen controleren voor men aan de echte kamer in het hotel begint. Daarnaast kan dan voor het eerst in het echt gezien worden hoe zo'n kamer er nu eigenlijk uit gaat zien in het hotel.
De documenten voor het waterpark zijn inmiddels allemaal opgesteld en in augustus/september zal men gereed zijn met het doorrekenen. De directie van Liseberg zal hier dan in september/oktober over beslissen (van dit laatste had ik eigenlijk verwacht dat we al in een verder stadium waren).
Als toetje nog even een luchtfoto van het bouwterrein!
Hier een nieuwe overzichtsfoto van de bouwplaats, van ongeveer een maand geleden alweer.
Bron: https://themeparkreview.com/forum/viewtopic.php?p=1942294#p1942294
Twee weken geleden plaatste Andreas Andersen (directeur Liseberg) deze luchtfoto van het bouwproject op Twitter. Ik heb niet het gevoel dat het heel snel gaat.
Marvin Ik heb niet het gevoel dat het heel snel gaat
Corona zal daar mogelijk ook wel een reden van zijn.
Dus die coaster komt er niet meer?
PretparkPro daar valt nog geen zinnig antwoord op te geven.
De huidige bouwplaats is namelijk alleen voor het nieuwe hotel.
En daarna zal eerst nog een waterpark gebouwd gaan worden.
En als je die megacoaster bedoeld uit de plannen die al een hele tijd geleden voorbij gekomen zijn. Die waren alleen bedoeld om de maximale bouwhoogte aan te geven in de vergunning. Later was die coaster namelijk al vervangen door een family coaster en een starflyer.
The_Bullgod Die waren alleen bedoeld om de maximale bouwhoogte aan te geven in de vergunning.
Serieus? Ik dacht echt dat er nog een extreme achtbaan naar Liseberg zou komen. Dat is jammer.
Hele rare manier om de maximale bouwhoogte aan te geven.
The_Real_Infernape Dat gebeurd wel vaker.
Ook bij de vergunning aanvraag van Grona Lund, voor de grote uitbreiding welke over enkele jaren op de huidige parking zal openen doen ze dit bijvoorbeeld.
- Bijgewerkt
Naja die coaster was natuurlijk niet alleen ingetekend voor een maximale bouwhoogte, maar ook om het mogelijke totaalplaatje te laten zien van wat zou kunnen komen. Met Liseberg weet je maar nooit wat er daadwerkelijk gebouwd gaat worden
Jules Ja oke dat is ook wel weer zo, maar ik had al wat meer een aanzet tot het bouwen van muren verwacht denk ik.
Marvin Met Liseberg weet je maar nooit wat er daadwerkelijk gebouwd gaat worden
Dat klopt ook wel. Want wie weet er nog dat Helix in eerste instantie gewoon een Hyper coaster zou gaan worden?
Marvin voornamelijk de locatie van bepaalde elementen die in de toekomst zouden kunnen komen te bepalen.
Park heeft gelukkig nog genoeg ruimte op de huidige gronden!
Nieuwe bouw update van het hotel
Liseberg meld op hun Facebook pagina dat ook de bouw van het waterpark nu van start gegaan is. En deelt daarbij wat leuke concept arts. Het moet binnen 3 jaar klaar zijn en zal dan ruimte bieden aan zo'n 1750 bezoekers. Er zullen 14 attracties in het zwembad te vinden zijn waarvan de meeste natuurlijk glijbanen. Ik gok dat we onder de andere attracties vooral waterspeeltuinen moeten verstaan. Dat staat verder niet gespecificeerd.
Een waterpark en hotel is nu precies wat dit park nodig had. Toen ik er afgelopen jaar was waren er weinig opties voor hotels in de buurt, wij sliepen zelfs 30 minuten lopen van het park af. Dus een park hotel komt als geroepen. Het waterpark ziet er ook erg tof uit.
Marvin Er zullen 14 attracties in het zwembad te vinden zijn waarvan de meeste natuurlijk glijbanen. Ik gok dat we onder de andere attracties vooral waterspeeltuinen moeten verstaan. Dat staat verder niet gespecificeerd.
Pure gok dit, maar zoals ik nu op de conceptarts kan zien komen er 4 grote glijbanen. 1 met een grote trechter, 1 met een 'halfpipe', 1 'watercoaster' en 1 met kleine trechters. Daarnaast zie ik een speelgedeelte voor de kinderen (waar ik 4 kleine glijbanen kan zien) en een wildwaterbaan buiten. Wat verder dan nog 'attracties' kunnen zijn is een zonneweide, 'waterbucket' en golfslagbad. Dan heb ik er met moeite 12 Misschien dat er nog 2 horecapuntjes zijn om tot 14 te komen? Geen idee.
Maar zonder gekheid, super toffe investering dit! Het ziet er echt super mooi en indrukwekkend uit.