Een waterpark en hotel is nu precies wat dit park nodig had. Toen ik er afgelopen jaar was waren er weinig opties voor hotels in de buurt, wij sliepen zelfs 30 minuten lopen van het park af. Dus een park hotel komt als geroepen. Het waterpark ziet er ook erg tof uit.

Marvin Er zullen 14 attracties in het zwembad te vinden zijn waarvan de meeste natuurlijk glijbanen. Ik gok dat we onder de andere attracties vooral waterspeeltuinen moeten verstaan. Dat staat verder niet gespecificeerd.

Pure gok dit, maar zoals ik nu op de conceptarts kan zien komen er 4 grote glijbanen. 1 met een grote trechter, 1 met een 'halfpipe', 1 'watercoaster' en 1 met kleine trechters. Daarnaast zie ik een speelgedeelte voor de kinderen (waar ik 4 kleine glijbanen kan zien) en een wildwaterbaan buiten. Wat verder dan nog 'attracties' kunnen zijn is een zonneweide, 'waterbucket' en golfslagbad. Dan heb ik er met moeite 12 😅 Misschien dat er nog 2 horecapuntjes zijn om tot 14 te komen? Geen idee.

Maar zonder gekheid, super toffe investering dit! Het ziet er echt super mooi en indrukwekkend uit.

Taronco Liseberg had al wel een park hotel. Maar vanuit Liseberg Heden, moet je nog wel een eindje lopen om bij het park te komen.

een maand later

Daar word lekker doorgewerkt zo te zien! 😃

Marvin en dan te bedenken dat het hotel gepland staat voor een opening in 2023.

• MrRC heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod en dan te bedenken dat het hotel gepland staat voor een opening in 2023.

Dus ze hebben de opening 2 jaar opgeschoven. Lijkt me dat ze dan nog wel genoeg tijd hebben om het project te voltooien.

een maand later
          25 dagen later

Een nieuwe bouw update van het hotel.
          Ook zien we de eerste foto's van de bouwplaats van het waterpark en de parkeergarage.

Niet echt pretpark gerelateerd, maar wel belangrijk voor het tourisme in Göteborg. Het Volvo fabrieksmuseum krijgt ook een plekje in dit project, waar het nu nog buiten de stad te vinden is.

Bron: https://themeparkreview.com/forum/topic/24724-liseberg-discussion-thread/?do=findComment&comment=1893557

The_Bullgod Het Volvo fabrieksmuseum krijgt ook een plekje in dit project, waar het nu nog buiten de stad te vinden is.

Ow grappig . . . ben daar toen ik in Goteborg was ook geweest en het was idd een flinke reis om dat museum te bezoeken. Wel een aanrader als je er toch voor meerdere dagen bent, leuke uitleg van de historie en een prachtige collectie Volvo's daar!

ppc-anoniem-2 ik had zelf ook graag naar dat museum gewild, toen we een paar jaar geleden met TP in de stad waren. Ik had toen een paar dagen extra geboekt, maar voor mijn gevoel was het te lastig om te bereiken met het OV en heb er dus vanaf gezien.

The_Bullgod Ja wat was het? Tram naar het centrum, dan met een pontje het water over, en dan met de bus naar het Volvo Museum. Ergens valt het nog wel mee hoor, maar denk dat we toen vanaf het Gothia Towers hotel ruim een uur bezig waren om er te komen. Ik vond het de reis wel waard, zeker omdat het met een pontje het water over gaan je toch een ander perspectief op de stad geeft.

2 maanden later

Goh had voorheen nog helemaal niet door hoe dichtbij dit hotel bij de helix van Valkyria staat. Tof hoor ben heel benieuwd naar het eindresultaat! 🙂

Misschien een beetje vertekend beeld maar het ziet er echt mega uit.

Volvo komt op de grond van Liseberg maar is niet van het park zelf 🙂 Kleine nuance. Wel tof!

6 maanden later

Goed om te zien dat er ook al redelijk veel gedaan is aan de funderingen etc voor het nieuwe waterpark.