Dames en heren. We hebben een winnaar!
De afgelopen 2 maanden hebben we gezocht naar de mooiste pretparkfoto van 2023. Via twee topics (inzenden en stemmen) heeft iedereen mee kunnen doen en zijn stem kunnen uitbrengen.
We hebben hierbij twee keer een recordaantal deelnemers gezien de afgelopen weken. Er deden in totaal 86 foto's mee, 171 forummers stemde en in totaal werden er 480 stemmen verdeeld. Ik ben vanavond avond bezig geweest om alles te tellen, na te tellen en in dit topic te gieten en mag 2 forumleden feliciteren met de prijs die ze winnen.
De prijzen
We hebben dit jaar een fantastisch prijzenpakket vanuit Avonturenpark Hellendoorn gekregen.
1e prijs: 2x een Avonturenpas voor Avonturenpark Hellendoorn
De winnaar van de wedstrijd wint 2x een Avonturenpas voor Avonturenpark Hellendoorn. Met twee personen kun je in 2024 onbeperkt genieten van het avonturenpark! Je kunt met deze pasjes de in 2024 nieuw te openen achtbaan RidderStrijd doen en je krijgt korting in de winkeltjes en op horeca. Daarnaast krijg je ook leuke kortingen op andere pretparken en dierentuinen en je kunt ook gratis naar pretparken als bijvoorbeeld Fort Fun en Drayton Manor!
2e prijs: 2x toegang tot Avonturenpark Hellendoorn
Als je net naast de eerste plek grijpt, dan hebben we dit jaar toch nog iets leuks voor je! 2x entreetickets voor het seizoen 2024 in Avonturenpark Hellendoorn. Je kunt hiermee de nieuwe achtbaan RidderStrijd doen!
De winnaars!
Hieronder is de volledige uitslag te zien in volgorde van aantal stemmen.
Er zijn veel foto's die eenzelfde aantal stemmen gekregen hebben. Deze hebben we samengevoegd. In totaal zijn er van de 86 deelnemende foto's daarom slechts 22 posities. De foto's in een dubbele positie zijn overigens random.
#1 - Foto 44, gemaakt door @FlyingTimo
Een kleurrijke, zonnige ochtend in mei - eerste park en eerste achtbaan van het seizoen, voor- en achteruit, het leverde deze mooie plaat op!
31 stemmen
Gefeliciteerd Timo! Jij wint twee keer een Avonturenpas voor Avonturenpark Hellendoorn! We nemen snel contact met je op.
#2 - Foto 42, gemaakt door @Audrey
Het voorjaar, de geur van de bloesem, de zon op het staal en de strakblauwe lucht. Welkom voorjaar!
24 stemmen
Het was spannend, want er zit slechts 1 stem verschil met de nummer 3. Maar deze prachtige lente-foto van Audrey is goed voor 2x toegang tot Avonturenpark Hellendoorn komend seizoen! We snel contact met je op!
#3 - Foto 10, gemaakt door @20cent
Sfeertje.
23 stemmen
#4 - Foto 80, gemaakt door @Zingo
Ik vind de weerspiegeling van de poort een geweldig gezicht en het plan om hem op te kop te maken was dus snel gemaakt.
21 stemmen
Der Schwur Des Karnan is 1 van de beste achtbanen die ik gedaan heb in 2023 en deze foto is ook 1 van de beste die ik gemaakt heb in 2023. 2 vliegen in 1 klap dus.
19 stemmen
#6 (gedeelde plaats) - Foto 3, gemaakt door @Razznor
Mijn eerste bezoekje aan walt disney world werd bekroond met een van de mooiste pretpark foto's die ik ooit gemaakt heb. De timing en positie waren perfect.
17 stemmen
#6 (gedeelde plaats) - Foto 11, gemaakt door @Brigitte
Deze foto gemaakt op een bewolkt moment brengt de mysterieuze sfeer, de grootsheid en de ruigheid van de baan heel goed in beeld.
17 stemmen
#6 (gedeelde plaats) - Foto 30, gemaakt door @Doornroosje
Het is ontzettend leuk om te zien hoe, na ons, nu ons zoontje enthousiast wordt van de Efteling. Hij wilde 's avonds nog één keer naar 'de elfjes' op de foto 🙂
17 stemmen
#7 (gedeelde plaats) - Foto 50, gemaakt door @Ralph
ik vindt dit een mooie avond foto
16 stemmen
#7 (gedeelde plaats) - Foto 79, gemaakt door @Susanne
Een sfeervol en fotogeniek plekje op de Warme Winterweide in de Efteling
16 stemmen
#8 - Foto 28, gemaakt door @Macer
Misschien wel een van de leukste attracties ter wereld, zeker om te kijken.. Wanneer je denkt dat het water echt wel uitgezet wordt als je bij de boot uitkomt.
15 stemmen
#9 - Foto 43, gemaakt door @The_Joker
Ik krijg spontaan heimwee naar Florida bij deze foto. Blauwe luchten, warme temperatuur, palmbomen en dat allemaal compleet, gemaakt door de eerste surfcoaster ooit van B&M.
14 stemmen
#10 (gedeelde plaats) - Foto 54, gemaakt door @tuindwerg
Een van de dingen die ik zo mooi vind aan het bezoeken van pretparken, is dat je even de wereld om je heen vergeet door de vette attracties of door de prachtige aankleding. Deze foto laat zien dat er uitzonderingen zijn: parken die je juist laten genieten van hoe mooi de wereld om je heen kan zijn. In Monte Igueldo doe je dat zelfs vanuit de attracties. Genieten!
13 stemmen
#10 (gedeelde plaats) - Foto 66, gemaakt door @ASF
De sfeervolle nieuwe achtbaan Toutatis tijdens de Pretpark.club meeting.
13 stemmen
#11 (gedeelde plaats) - Foto 14, gemaakt door @JeroenM
_De kleuren, iconische berg op de achtergrond en alles straalt uit dat het weer heerlijk is. _
12 stemmen
#11 (gedeelde plaats) - Foto 37, gemaakt door @Stijngeene
De wereld van sindbad komt echt tot leven in het donker. Deze foto toont de prachtige kleurstelling van dit gebied.
12 stemmen
#12 (gedeelde plaats) - Foto 16, gemaakt door @Wondersteffel
Deze foto in de sneeuw laat De Halve Maen prachtig zien tijdens de sneeuwval van die avond. Samen met het betoverende lichtplan van het park is dit een Wonderbaarlijk tafereel.
11 stemmen
#12 (gedeelde plaats) - Foto 31, gemaakt door @vncnt96
Pap, gaan we morgen nog een keer?
11 stemmen
#13 - Foto 9, gemaakt door @QDude24
2023 gaf mij vele nieuwe ervaringen op pretparkgebied, maar ik denk dat eindelijk oog in oog staan met Olympia Looping op de Wiener Prater toch wel als het hoogtepunt bestempelt kan worden
10 stemmen
#13 (gedeelde plaats) - Foto 58, gemaakt door @MartinR
De levendigheid, het plezier en de unieke ervaring. Allemaal in 1 foto.
9 stemmen
#13 (gedeelde plaats) - Foto 70 gemaakt door @Emile
Het is tenslotte wel een icoon in de Efteling en op een van de mooiste plekjes in de Efteling
9 stemmen
#14 (gedeelde plaats) - Foto 6 gemaakt door @Piet_Verdriet
Verwondering in de Efteling
8 stemmen
#14 (gedeelde plaats) - Foto 33 gemaakt door @Supernovae78
was eigenlijk een test shot van de nieuwe action camera. Personeel heeft het harnas en camera goedgekeurd voor onride opnames.
8 stemmen
#14 (gedeelde plaats) - Foto 77 gemaakt door @EdwinL
De zon scheen mooi door de baan over Edna
8 stemmen
#14 (gedeelde plaats) - Foto 87 gemaakt door @Liampie
De silhouette van de achtbaan en het reuzenrijd zijn bijna een stereotype beeld van een pretpark. Los daarvan vind ik het een aantrekkelijk beeld uit een ongebruikelijke hoek. De trein valt niet direct op, maar het is wel leuk wanneer je 'm ziet.
8 stemmen
#15 (gedeelde plaats) - Foto 4 gemaakt door @Laantje
Ik ben niet echt goed in foto’s maken. Maar deze is toch aardig geslaagd. (als zeg ik zelf)
7 stemmen
#15 (gedeelde plaats) - Foto 38 gemaakt door @Jabo
Phantasialand en vooral klugheim/taron is zoon mooie en fotogenieke plek. Toen ik hier liep en de mooie lucht als achtergrond zag heb ik meteen een foto gemaakt en toen ik hem zag dacht ik meteen dit wordt mijn inzending voor de foto wedstrijd.
7 stemmen
#15 (gedeelde plaats) - Foto 51 gemaakt door @Simon
Tijdens de grotten tour in Glenwood Caverns ga je heel even naar buiten, en dan ontvouwd dit prachtige vergezicht over de bergen van Colorado zich, waar heel uitspringend 1 van de attractie's van het park over de horizon zwaait.
7 stemmen
#15 (gedeelde plaats) - Foto 63 gemaakt door @Johan-Knijn
Ik vind het een mooi zonnig plaatje van mensen die plezier hebben in een pretpark. Door een sluitertijd van 1/400 te kiezen wilde ik enigszins "beweging" in het rondspattende water creëren, maar tegelijkertijd het onderwerp, de boot met mensen, bevriezen.
7 stemmen
#16 - Foto 60 gemaakt door @Jopo
Ik was achteraf verbaasd hoe mooi ie geworden was
6 stemmen
#17 (gedeelde plaats) - Foto 17 gemaakt door @JohnV
Alton Towers is bijna nooit geopend in het donker, de vrij unieke kans om Wickerman 's avonds te fotograferen kon ik dan ook niet laten lopen! De foto geeft de sfeer van de achtbaan perfect weer, tenminste, naar mijn bescheiden mening
5 stemmen
#17 (gedeelde plaats) - Foto 18 gemaakt door @Loekiloeki
We zien de Efteling helaas te weinig op deze manier. En het gaf mij gelijk spooky vibes, iets wat ik als liefhebber van Halloween alleen maar toejuich.
5 stemmen
#17 (gedeelde plaats) - Foto 25 gemaakt door @Jeroeen
Dream and shine brighter, wat een geweldig leuke show was dat. Zonde dat deze met pensioen is. Verveelde nooit! Je voelt de plezier en geluk van de bezoekers gewoon tijdens de show.
5 stemmen
#17 (gedeelde plaats) - Foto 29 gemaakt door @JTaylor
Kleuren en beweging van de trein
5 stemmen
#17 (gedeelde plaats) - Foto 41 gemaakt door @Trollenbol
De Efteling, nog altijd een natuurpark met hart en ziel, komt in de lente als geen ander tot bloei.
5 stemmen
#17 (gedeelde plaats) - Foto 52 gemaakt door @RingelbergNick
Mooie foto toch?
5 stemmen
#18 (gedeelde plaats) - Foto 55 gemaakt door @Rvv
Ik heb niet zo heel veel foto's gemaakt maar vond deze er wel mooi uitgekomen.
4 stemmen
#18 (gedeelde plaats) - Foto 57 gemaakt door @Jamy
Ik heb gekozen voor deze foto, wegens ik deze zelf scherp vindt en zeer goed gelukt. Ben altijd als ik in het park ben foto's aan het maken. Ik vindt ook leuk om scherpe foto's te maken. En daarmee doe ik vaak plaatsen op Twitter.
4 stemmen
#18 (gedeelde plaats) - Foto 62 gemaakt door @Jay-RideMaster
4 stemmen
#18 (gedeelde plaats) - Foto 69 gemaakt door @stijn050
Een park waar ik graag kom en heeft wel wat mooie attracties
4 stemmen
#18 (gedeelde plaats) - Foto 81 gemaakt door @luc136
Mooie compositie! Die rolls van Sik zijn erg fotogeniek
4 stemmen
#19 (gedeelde plaats) - Foto 21 gemaakt door @_Marielle_
De kleuren komen mooi samen, en Blue Fire is prachtig in het donker!
3 stemmen
#19 (gedeelde plaats) - Foto 34 gemaakt door @Varnonth
Een prachtige zonsondergang op het einde van een fantastisch dagje Europa-Park, met een laatste blik op het Franse themagebied tijdens haar Nationale Feestdag. Genieten!
3 stemmen
#19 (gedeelde plaats) - Foto 39 gemaakt door @RobH
Beste ride die er is! geweldige scene in een van de voorshows.
3 stemmen
#19 (gedeelde plaats) - Foto 46 gemaakt door @Yola
Deze foto van het vernieuwde Avalon is letterlijk de afsluiter van een heel mooi pretparkjaar.
3 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 12 gemaakt door @mitchellkunst
Deze foto is een mooie herinnering aan een heerlijke zomeravond in DLP.
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 23 gemaakt door @Nickmans
Tijdens de Sluitingdagen van Fēnix in het voorjaar van 2023 om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren voor de nieuwe uitbreiding van avalon kon je "backstage" kijken bij Fēnix en natuurlijk prachtige foto's maken. Waaronder deze
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 24 gemaakt door @msnguy
De belichting van Silverstar is in de avond echt prachtig! De foto straalt de grootsheid van een B&M uit het begin van de 00's uit.
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 32 gemaakt door @Martin
Goudurix, niet de meest populaire achtbaan, maar bij zonsondergang een plaatje. Stiekem toch een icoon onder de typerende achtbanen van eind jaren 80.
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 36 gemaakt door @Quinty
Ik vind de kleuren heel mooi, vooral de lucht in contrast met de wolken
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 48 gemaakt door @cyberdalton
gewoon een mooie foto van de kerstsfeer in Europapark
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 59 gemaakt door @Marvin
Een toch wel redelijk unieke foto na een heerlijk zomerse dag in een fijn pretpark. Vast niet de mooiste maar wel eentje met fijne herinneringen 🙂
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 72 gemaakt door @Cerveza
Het is een beetje stilte voor de storm deze foto.
2 stemmen
#20 (gedeelde plaats) - Foto 76 gemaakt door @Yolande
__
2 stemmen
#21 (gedeelde plaats) - Foto 5 gemaakt door @Marco
Helaas wat weinig foto's gemaakt afgelopen jaar, gelukkig zat deze er nog tussen.
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 8 gemaakt door @Convival
Het voelt heerlijk avontuurlijk en ontzettend levendig met de kano die vrij rondvaart tussen de piratenschepen van Shanghai Disneyland!
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 40 gemaakt door @BartvL
Hypercoaster, treintje in actie, pretpark naam ervoor en mooi effect van de zon. Daarbij mijn zus op de voorgrond waarmee ik de trip naar Polen heb gemaakt
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 47 gemaakt door @JustJordyL
Een uniek shot van een voorbij razende achtbaan
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 56 gemaakt door @Eduard
Een sfeervol doorkijkje zoals je die in Europa-Park met wat rust, zelfs bij drukte, altijd kunt vinden.
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 61 gemaakt door @Erik
Mooie actiefoto van een parkshow die beter is dan de film waarop het gebaseerd is. Vliegtuig en ontploffing precies goed vastgelegd.
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 65 gemaakt door @Glenneke
Wanneer je naar 'Shake It Off' mag luisteren terwijl je een uitstekende achtbaanrit beleeft, is dat genieten. Hollywood Dream - The Ride is misschien niet de grootste B&M ter wereld, maar wel een van de leukste.
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 67 gemaakt door @Aronn1994
Een kleine ode de Siervijver van toen
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 68 gemaakt door @mandoni
__
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 73 gemaakt door @Hjalmar
Waar ik de zon zag opkomen in London en zien ondergaan in Los Angelos na een lange dag reizen, Santa Monica Pier was het begin van een schitterende vakantie en een lange wens om de stad en zijn bekende iconen te bezoeken.
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 74 gemaakt door @Wolfske
Voor mij de foto met de mooiste herinnering van dit jaar, op mijn verjaardag verblijven in Hotel Charles Lindbergh, ‘s avonds ronddwalen door een verlaten Rookburgh. Geweldig!
1 stem
#21 (gedeelde plaats) - Foto 75 gemaakt door @Pino330
Op een heeerlijke zomerdag in Phantasialand helaas niet heel veel foto's gemaakt, deze vind ik een prima foto om op te sturen.
1 stem
Helaas zijn er ook foto's die helaas geen stemmen kregen... Volgend jaar beter!
#22 - Foto 1 gemaakt door @Suus1990
Het vernieuwde Avalon in Toverland. Fijn aandenken aan een heerlijk weekend Summer camp.
0 stemmen
#22 - Foto 2 gemaakt door @Philosopher
Omdat ik per toeval 2 achtbanentreinen - vooral Taiga - (die toch vrij snel door de baan gaan) precies op 1 foto heb weten vast te leggen.
0 stemmen
#22 - Foto 7 gemaakt door @Kim
Mijn toekomstige woonplaats
0 stemmen
#22 - Foto 13 gemaakt door @MisterDream
Het minder mooie Disney Park, maar de ingang blijft toch top....en zeker in de avond.
0 stemmen
#22 - Foto 15 gemaakt door @Dream_wizard
De zielige blik van de oerang oetang roept de discussie op over dierenparken, ze zijn erg leuk maar als je deze blik ziet.
0 stemmen
#22 - Foto 19 gemaakt door @Amber
Afgelopen jaar niet veel in pretparken geweest dit was toch de mooiste die ik heb.
0 stemmen
#22 - Foto 20 gemaakt door @The_Bullgod
Intamin bouwt de laatste jaren veel vette nieuwe coasters en in Europa is dit er absoluut een van. En PWM kon deze vette baan absoluut wel gebruiken.
0 stemmen
#22 - Foto 22 gemaakt door @gjee
Uit de weinige foto's die ik in 2023 heb gemaakt springt deze er het meeste uit. De lichtval was precies goed om de lens flare te creëren.
0 stemmen
#22 - Foto 26 gemaakt door @Eftelflags
Winter = Phantasialand!
0 stemmen
Prachtig hotel dit en heb er een top verblijf gehad.
0 stemmen
#22 - Foto 45 gemaakt door @F1Freak
Stond te wachten in rij van Taron op dit punt, leek mij een mooie locatie voor een foto
0 stemmen
#22 - Foto 49 gemaakt door @Eftelabbo
De Efteling is een blijft in het donker en van de mooist verlichte parken. Deze foto is daar een bewijs van. En uiteraard mag het Eftelingse sandwichbord niet ontbreken
0 stemmen
#22 - Foto 53 gemaakt door @Daffie
mooi qua lichtval
0 stemmen
#22 - Foto 82 gemaakt door @ThunderLoop
Omdat OK Corral een mooi minder bekend park is in een prachtige omgeving. En deze foto toont dat perfect.
0 stemmen
#22 - Foto 83 gemaakt door @Barry29
zo veel achtbaantrack
0 stemmen
#22 - Foto 84 gemaakt door @John
Een mooie scène die je vanuit deze hoek niet vaak ziet omdat je er een attractie voor moet doen.
0 stemmen
#22 - Foto 85 gemaakt door @Michael
Natuur en achtbanen, wat een hobby!
0 stemmen
Heerlijk ruw, niet pijnlijk, maar wel vol snelheid. Oftewel, mijn favoriete achtbaan: Troy, de sensatie! Het paard en de trein in één foto gevat, samen met een vrouw die vol verwondering toekijkt, maken dit wat mij betreft een mooie foto.
0 stemmen
Bedankt voor ieders deelname en stem. Tot volgend jaar!