Audrey Zie je, ik heb een winnende foto ingestuurd 😉
Maar het was niet die van mij 😉
Dank jullie wel voor de stemmen en felicitaties!
Eerst de techniek:
Panasonic Lumix TZ202 (https://www.frankwandelt.nl/reviews/compactcamera-s/panasonic-tz200-de-ideale-reiscamera)
F7.1 (omdat ik de hele foto scherp wilde hebben)
1/800e sluitertijd, net snel genoeg om de trein te bevriezen (op de kermis ga ik wel eens tot 1/2000e bij goed zonlicht, maar dan zit ik op F2.8)
Het was een vroege ochtend in de meivakantie, regen op de heenweg, maar net droog toen we bij het park aan kwamen. Eerst Typhoon gedaan en toen naar Fury. Toen brak net de zon door terwijl de bui in de verte verdween. De combinatie van het fel oranje in de zon en de donkere wolken in de verte zijn sowieso al prettig om naar te kijken.
Ik probeer mijn achtbaan foto's zo te "framen" dat de track altijd ergens in een hoek de foto binnenkomt of verlaat - je ogen volgen onbewust die lijnen en je komt in dit geval een trein tegen met blije mensen - wat wil je nog meer 🙂
Op deze foto komt de track zelfs op 3 plaatsen het beeld binnen en in de 4e hoek zit de trein.
Kortom, zowel qua kleur, framing, onderwerp - het leek me een poging waard voor de wedstrijd.
The_Bullgod En voor mezelf....... Ik had het totaal niet verwacht dat ik dus helemaal geen stemmen zou krijgen
Er waren natuurlijk ook wel heel veel foto's om uit te kiezen dit jaar. Als ik dan toch een tip mag geven - ik had bij jouw foto de indruk dat hij tijdens het lopen met een mobieltje gemaakt is. En dan is de beeldkwaliteit wel prima, maar qua compositie is hij te rommelig. Dus probeer net iets meer de tijd te nemen om te kijken en eventueel iets uitsnijden (dat muurtje rechts bijvoorbeeld stoort best wel)..
Dit had eventueel mijn 2e keuze geweest.