Toegang tot beide parken en dan 1 dag het park bezoeken.
Naast het genieten wat al gezegd is zou ik wel een soort van planning maken om het meeste uit je dag te halen.
Was het vroeger nog wat rustiger in de Studios, tegenwoordig gaat dat voor mijn gevoel ook niet meer op.
Maar er zijn rides die je naar mijn mening gedaan moet hebben in beide parken.
Als ik een dag zou hebben en ik moest voor mijzelf een planning maken dan zou ik in de ochtend de Studios aandoen, en dan de attracties:
Marvels Flight Force
Tower of Terror
Ratatouille
Zelf ben ik niet zo van de spinning coasters dus Crush's Coaster zou ik persoonlijk overslaan, maar als dat wel jouw ding is dan schijnt die zeker de moeite waard te zijn.
De rest van de attracties zijn leuk maar niet echt een must om te doen.
In Disneyland zelf zou ik ook dan de volgende rides inplannen:
Haunted Mansion
Big Thunder Mountain
Pirates of the Caribbean
Space Mountain
Desnoods een fastpass of hoe dat systeem ook moge heten tegenwoordig zou ik ook overwegen voor de drukkere rides die je echt wilt doen.
Qua eten zou ik mij totaal geen zorgen maken over wat een goede tijd is, eet wanneer jij wilt.
Wil je uitgebreid eten hou dan rekening met minimaal een uur zitten in een restaurant, maar er zijn genoeg mogelijkheden voor een snelle hap of drankje.
De hotdogs in Casey's corner zijn prima te doen wat mij betreft, en als je verleid word door de bakkerij aan de overkant, ga dan niet in de rij bij het raampje staan aan de buitenkant maar loop naar binnen, gegarandeerd dat je sneller met een donut of whatever naar buiten loopt.
Andere tip die ik je mee wilt geven is als het wat drukker is op Mainstreet en je wilt wat sneller dat stuk over neem dan de passage achter de winkels.
Deze passages die aan beide kanten te vinden zijn die zijn over het algemeen minder druk en kan zomaar wat looptijd schelen.
Via deze passages is het zelfs mogelijk om de parade twee keer te kunnen zien.
Ik heb het trucje niet exact op de bril maar de persoon die dit uitlegde stond bij aanvang van de parade bij de poort waar de boel het park binnenkomt.
Na de laatste wagen liep deze persoon door zo'n passage richting het plein voor het treinstation en zag op dat moment de eerste wagen weer aankomen.
Maar wat je ook gaat doen in Disneyland Parijs en de studios, en welke planning je ook maakt vantevoren, hou er rekening mee dat zaken niet altijd gaan lopen zoals je had bedacht, en zie het niet kunnen doen van een attractie als een mooie incentive om te sparen voor nog een bezoek maar dan met meer dagen, en meer rust om al het moois wat de parken te bieden hebben goed in je op te nemen.