Tonnie Er kunnen meerdere explosies zijn geweest.

Erik deze hoek van de video laat het niet goed zien, maar voor deze explosie was er alleen een brand. De explosie was boven in de glijtoren en daarna richting alle glijbanen.

Nog meer beelden van de explosie:

Tering, je ziet die hele explosie overal in doorwerken.

Wat een ellende! Hopelijk is iedereen veilig, blijft iedereen veilig en blijft de rest gespaard.

Dat is wel een heel zware explosie😮

Balen, hopen dat er geen slachtoffers zijn gevallen. En de rest is weer op te bouwen.

Die explosie is volgens mij chloorgas dat zich bovenin heeft kunnen ophopen en daarna door de lager gelegen brand alsnog tot ontploffing is gekomen en die hele toren in een vuurbal heeft veranderd.

Hier is geen redden meer aan, afbreken en opnieuw beginnen.

Michael Die explosie is volgens mij chloorgas dat zich bovenin heeft kunnen ophopen en daarna door de lager gelegen brand alsnog tot ontploffing is gekomen en die hele toren in een vuurbal heeft veranderd.

Hoe durf ik niet te zeggen, maar mijn eerste ingeving is inderdaad ook dat de explosie door chloor komt. Ik kan mij niet voorstellen dat er ander explosief materiaal in grote getale aanwezig was. Een gasfles van laswerkzaamheden o.i.d. veroorzaakt niet zon grote explosie.

• Marco heeft hierop gereageerd.

Tonnie breedbeeld variant is hier ook te bekijken:

Zoals michael terecht aangeeft. Zeer waarschijnlijk explosie ontstaan door chemische reactie met chloor nadat het al brandde. Desalniettemin zorgt zo'n explosie ervoor dat het hele gebouw is afgeschreven. Zeer spijtig voor Liseberg idd

• Michael heeft hierop gereageerd.
          • Tim vindt dit leuk.

Mennoo_ Desalniettemin zorgt zo'n explosie ervoor dat het hele gebouw is afgeschreven.

Inderdaad, als er zo een drukgolf door het gebouw is gegaan kan je niets meer vertrouwen van de constructie voor hergebruik.

Wat eeuwig zonde dit! Triest en hopelijk blijft het nieuws dat er geen gewonden zijn overeind.

Oh.. Wat vreselijk. Echt een drama voor het park.
            Toch maar hopen dat er geen gewonden zijn gevallen.

Jemig, wat een heftige beelden, dat zoiets in een hypermodern zwembad kan gebeuren... Zeer spijtig voor Liseberg.

• Tim vindt dit leuk.

Heftig, hopen dat de gewonden die er zijn niet ernstig gewond zijn. En dat er niet ineens blijkt dat het nog erger is 🙁

Wel bizar dat bij een brand dit gebeurd, je zou ergens toch verwachten dat hier rekening mee gehouden wordt door experts (indien mogelijk natuurlijk). Wat als je in die toren staat als gast en er ontstaat brand, je hebt geen kans met zulke ontploffingen.

Wel heel zuur voor Liseberg, ziet er inderdaad uit alsof ze opnieuw kunnen beginnen. De schade binnen zal nog veel groter zijn.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Tering. Echt. Dat is echt 't enige woord dat me te binnen schiet.

Wat een verschrikking voor Liseberg, zoveel werk in zo'n korte tijd aan gort. Die ontploffing is ook absurd, je ziet op dat moment ook links in beeld de hele dakconstructie op en neer gaan, daar is niks meer aan te redden. Ook de glijbanen zijn afgeschreven, je ziet de drukgolf/explosie door de buis heen gaan...

Eeuwig zonde!

• Erik heeft hierop gereageerd.

Niek Ook de glijbanen zijn afgeschreven, je ziet de drukgolf/explosie door de buis heen gaan...

Niet alleen de toren en glijbanen, maar ga er maar vanuit dat het hele gebouw is afgeschreven.

Hier zie je goed dat het gebouw aan beide kanten uit elkaar geblazen is.

Vooral deze foto vind ik toch echt bizar triest om te zien:

De glijbanen zijn echt volledig verwoest.