Fixma Hjalmar Wat een verschrikkelijk nieuws ! Was bijna klaar.. Ramp voor het park.. Live news: https://www.gp.se/nyheter/goteborg/brand-vid-lisebergs-badhus.8faedecb-9649-4bb0-b7bc-bd6d6599996e
Marvin Op de eerste plaats zijn er hopelijk geen gewonden en vallen die ook niet bij blussen. Maar wat een verschrikkelijk nieuws voor Liseberg zelf.. Bijna klaar en nu dadelijk alles weer weg. De beelden die op Twitter voorbij komen zijn enorm heftig, daar blijft niks van over en wat wel over zou blijven wil je niet meer gebruiken denk ik 😬 Bron: Twitter
Fixma Marvin Op de eerste plaats zijn er hopelijk geen gewonden en vallen die ook niet bij blussen Any personal injury? – According to the information I have now, it should not be. Maar de brand is al binnen in het gebouw. Ik ben bang dat het als verloren mag beschouwd worden
ArcovandenBroek Wat een droevige berichten, wat een klap voor Liseberg! Hopelijk vallen er geen gewonden en kunnen ze bijvoorbeeld het hotel besparen. Maar als ik de foto's zo zie.. 🙁
Erik Oef, wat een nare beelden! Liseberg had net een enorme mijlpaal bereikt door het vullen van het bad. Afwachten wat de schade is, maar de brand lijkt enorm. Mogelijk moet Liseberg weer vanaf 0 het bad gaan opbouwen.
Marvin The_Bullgod Er gaan geruchten dat er een explosie geweest is voorafgaand aan de brand. Die zag ik op Twitter net ook voorbij komen ja. Als je op deze foto's kijkt zie je ook dat de voorkant van de gevel "open staat"..
Eduard Hjalmar Vermoed ik ook. De glijbanen zijn van polyester gemaakt. In combinatie met zeer hoge temperaturen en een flame over acht ik het zeer waarschijnlijk dat in een glijbaan een explosie kan ontstaan.
Hjalmar Erik deze hoek van de video laat het niet goed zien, maar voor deze explosie was er alleen een brand. De explosie was boven in de glijtoren en daarna richting alle glijbanen.
Mennoo_ Tonnie breedbeeld variant is hier ook te bekijken: Zoals michael terecht aangeeft. Zeer waarschijnlijk explosie ontstaan door chemische reactie met chloor nadat het al brandde. Desalniettemin zorgt zo'n explosie ervoor dat het hele gebouw is afgeschreven. Zeer spijtig voor Liseberg idd