FlyingTimo ik kan nog steeds niet op iemands ogen scherpstellen in een fractie van een seconde in een kermisattractie of voorbij vliegende roofvogel.
Laten we wel wezen, dit zijn natuurlijk op z'n minst wat ongebruikelijke situaties.
Ik ben echt wel onder de indruk van de film kwaliteiten van de nieuwste iPhone, zeker als je ziet dat die hele presentatie dus met iPhone geschoten is.
En dan kunnen we wel met dit argument komen:
Tonnie daarnaast zie je bijvoorbeeld nog speciale gestabiliseerde camera kranen op dolly's en misschien wel t belangrijkste je ziet overal dat het onwijs goed uitgelicht is.
Maar laten we eerlijk zijn, ook met een andere camera had Apple wel deze stabilisatie op dolly's én onwijs goede uitlichting gebruikt.
Zelfs met inbegrip van dat idee, ben ik nog steeds onder de indruk hoor. Vooral omdat het om een device gaat met een dikte van wat, 12? mm (incl camerabump).
Tonnie Dus eigenlijk is t niet zo heel indrukwekkend, elk top model camera van een smartphone, een gopro, of een 10 jaar oude instap camera weet in deze condities dit soort resultaten neer te zetten natuurlijk.
Mwoah, in de afgelopen jaren pronkte Samsung nog steeds met foto's die gemaakt waren door hun topmodellen, wat later opeens tóch DSLR's bleken. Oeps.
Apple is wel de eerste die dit gewoon doet. Een volledige productpresentatie van een half uur geschoten op hun eigen consumenten-product (gecombineerd met professionele apparatuur).
Ik zie geen enkele andere fabrikant dit daadwerkelijk doen, ongeacht of ze het kunnen. Dus ik blijf 't indrukwekkend vinden.
Tonnie Het was pas indrukwekkend geweest als die iphone op een handheld gimbal armpje had gezeten en de verlichting matig was geweest 😉
Met een handheld gimbal en matige verlichting krijg je geen profi resultaat natuurlijk.