StevenRSCA En wat zijn de reacties van de Apple liefhebbers hier na het event van gisteren?
Nou, zoals de meesten hier wel weten ben ik groot Apple-adept, maar eerlijk? Ik ben niet woest enthousiast na de keynote van deze week. Het meest indrukwekkende product is wel de iPad Mini refresh: A15 inside, kleine randjes, het nieuwe Touch-ID, het enige probleem is dat ik een iPhone 12 Pro heb en een iPad Pro, dus zou dit voor mij een zwaar overbodig product zijn.
De nieuwe iPhones: eindelijk de iets kleinere notch, opnieuw betere camera's en daar is dan nu toch ook ProMotion in de Pro-phones. Maar verder? Zeker ten opzichte van mijn huidige 12 Pro is de verbetering nihil. Als de verbeteringen aanzienlijk waren geweest had ik misschien nog online gepolst wat mijn relatief nieuwe (en 100% onbeschadigde) 12 Pro eventueel nou zou opbrengen om dan goedkoop naar de 13 Pro over te stappen. Ik denk echter dat ik dat gewoon vooruit schuif.
De nieuwe Apple Watch: de oude processor, een relatief ongewijzigd design, alleen een groter scherm. Ik ben blij dat mijn relatief nieuwe Series 6 niet nu opeens 'oud' is. ( @StevenRSCA ik koop (hoewel de kleine) ook de RVS edities, in dit geval de gouden RVS editie. Voorheen had ik de zilveren Series 2 in RVS).
ppc-anoniem-2 Naja, op het gebied van foto- en video zijn dit jaar juist wél de stappen gemaakt. Nog meer pro tools, cinegraphic mode (ofzo) waarmee je via AI met scherpte diepte kan spelen, ik ben overigens wel benieuwd of die optie ook terug komt op de iPhone 12. Want buiten een opnieuw wat betere sensor en lens is er volgens mij aan de opzet van de camera's weinig veranderd.
Dit schoot mij ook door het hoofd. Ik ben bang dat de Cinematic Video optie voorbehouden blijft aan de 13 en 13 pro, maar dat dit niet een technische maar een marketing-technische overweging is. Ik ben er ten volste van overtuigd dat de A14 en het camera systeem in mijn 12 Pro dit ook aan zou moeten kunnen.