Hoe leuk ik The Lion King ook vind en deze uitbreiding toejuich vind ik het jammer dat er weer geen revolutionair ritsysteem naar Parijs komt. Een log flume, al dan niet met grotere boten, kennen we al meermaals in Europa.

Nog steeds geen EMV, test track, scoop-vehicle, theekoppen met 12 personen, kuka-arm, Flying drop-theatre,... toestanden in Europa. Dit vind ik persoonlijk jammer. Disney zou in Europa echt kunnen uitpakken met een revolutionair ritsysteem dat hen meer onderscheid van de andere parken.

Wanneer Universal naar Europa komt en allicht wel al hun speciale ritsystemen gaat gebruiken vrees ik dat velen gaan zeggen "wow dit is zoveel moderner en vernieuwender dan al die oude attracties in Disneyland Paris".

• Olaf heeft hierop gereageerd.

DaltonTerror Een log flume, al dan niet met grotere boten

Spillwater attractie lijkt mij ook logischer. We weten verder nog weinig erover wat het precies het wordt. Space mountain in DLP wijkt ook af van de andere vergelijkbare attracties. Efteling had met hartenhof ook voor uniek rit systeem kunnen gaan en dat hebben ze niet gedaan. Bij dance macabere hebben ze het wel gedaan, denk vanwege circus achtbaan niet meer doorging.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Olaf Efteling had met hartenhof ook voor uniek rit systeem kunnen gaan en dat hebben ze niet gedaan. Bij dance macabere hebben ze het wel gedaan, denk vanwege circus achtbaan niet meer doorging.

Dit heeft niks met de Lion King te maken. We krijgen de laatste dagen verrassend veel vlaggetjes op je postgedrag, graag ontopic.

JeepeeB

Ze hebben de mogelijkheid om de waterstroom perfect in de ride te integreren. Als je een lifthill maakt met de battle tussen Scar en Simba, en die laat eindigen vlak voor de drop, dan kan de waterstroom perfect aansluiten bij het opnieuw opleven van de pridelands zoals in de film. Ik verwacht ook dat we het verhaal te horen gaan krijgen 'als verteld door Rafiki' of Timon, zodat de buitenkant van de ride past bij het 'na de film' verhaal.

Verder zie ik dat het gebouw heel groot is, maar ik gok dat daar de giftshop + restaurant ook in zit. Zou mooi zijn als het restaurant net als pirates op de ride uitkijkt. Gemiste kans anders!

Ik zag ook in enkele posts wat zorgen over het uitkijken op het meer en het door elkaar lopen van de thema's. Zelf ben ik recent in Epcot geweest en dit gevoel krijg je daar wel een beetje. Als je de pavillions zelf in loopt, dan ben je wel helemaal weer in thema. De gebouwen zijn dan hoog genoeg, dat ook al kijk je om, je dan vooral alleen het water ziet van het meer. Bij frozen maak ik me geen zorgen, de lion king uitbreiding oogt wel wat vlak op het moment. Genoeg bomen, vegetatie en misschien een helling naar beneden lossen dit wel op. Goede kans dat het pas 5 jaar na oplevering zijn volledige bedoelde aanblik krijgt.

JeepeeB Maar op basis van wat ik weet, 1 attractie, horeca en een meet en greet punt loop ik nog niet echt warm voor deze nieuwe uitbreiding verder.

Dit is zo jammer, zelfde pijnpunt bij Frozen. Het is één grote attractie met horeca, souvernis en meet&greet punten. Waarom geen leuke kleine infill attractie erbij?
      Rondom The Lion King zijn er vast nog wel wat leuke molens te bedenken..

Dit is toch meteen het hele pijnpunt rondom IP gebieden? Van de doorsnee Pixarfilm is de fanbase niet zo groot dat die in de wereld ondergedompeld willen worden zoals Harry Potter of Star Wars. Daarom was de originele opzet van Disneyland, vooral met Fantasyland en Adventureland, zo goed. Algemeen bekende werelden met haakjes om je IP in kwijt te kunnen. Nu worden al je parken een ratjetoe van stijlen. Is dat erg? Ik weet het niet, feit is wel dat de opzet van Disneyland zeer succesvol is gebleken.

Ik hoop dat we een paar van de klassiekers terug gaan horen in deze attractie. De climax van Circle of Life is mooi voor een eind scène zoals plash Mountain die had en verwacht ik Hakuna Matata toch ook wel gezien de cult status ervan. Zelf hoop ik heel erg op een spannendere scène met scar die 'Be prepared' zingt, dit nummer zou zich qua rit verloop ook mooi lenen voor een achteruitvarende scène met de laaste uithaal bij de drop, beetje zoals hoe je bij bij Chiapas achteruit langs de disco grot scène komt.

Japio

Met deze gedachten hadden ze de oude naam beter kunnen behouden. Je stapt de ene na de andere film in. Ik vind het niet storend wanneer je 500m verder een park hebt waar je in een adembenemende wereld stapt. Geen enkel park dat qua opzet zo goed in elkaar steekt.

En dat is wat mij betreft ook het pijnpunt, dat ervaren ze zelf niet meer zo. Er moet herkenning zijn. Als je naar Disney gaat wil de bezoeker Disney in het park, Mickey Mouse met een cowboyhoed in een van de best story telling gebieden ooit is niet een voldoende meer, je moet er toch niet aan denken dat in dit gebied straks een Cars attractie komt? Want je moet tegenwoordig ala Disneypark Elsa met haar jurkje en liedjes in je gezicht gedrukt krijgen om er nog enige Disney Magie bij te kunnen fantaseren. Daarom ben ik er op geen enkele manier rouwig om dat er met dat hele park in bijna 20 jaar niets is gebeurd. Het ergste is ook nog dat wat ze hebben gedaan qua toevoeging dat jaar een smet is op het park. Buzz haalt toch een stukje magie weg uit Future land.

Laat die grote IPs maar lekker in de studio’s. The lion King in de studios is iets wat ik dan ook zeer kan waarderen. Het park is al zoveel veranderd sinds ik er voor het laatst was dus ik kan niet wachten het park weer te bezoeken!

beetje zoals hoe je bij bij Chiapas achteruit langs de disco grot scène komt.

Chiapas met de Lion King muziek, het hoogte punt van Wild Water Banen. Gek, ik had nog niet eens nagedacht over de goede soundtrack die deze attractie krijgt. Qua muziek, nooit overtroffen deze film.

Lion King is leuk, maar het vloekt behoorlijk qua ontwerp met Frozen 🫣

Meelworm
          Als je een birdseye view hebt dan heb je zeker een punt, maar als ik de maquette mag geloven zit er nog een leeg stuk tussen Frozen en Lion King.
          Dit kan een buffer worden om beide delen niet al te veel in elkaars zicht te krijgen als je in die gebiedjes rondloopt.

@Pendragon een waterstroom komt niet van Pride Rock, ik heb er even een screenshot uit de film bij gepakt en met de beste wil van de wereld zie ik geen enkel straaltje water uit de rots komen.

Als we dan de conceptart erbij pakken lijkt die ook niet in de verste verte niet op Pride rock zoals we die kennen uit de film.

Natuurlijk mag je een zekere vrijheid gebruiken om locaties aan te passen naar de werkelijkheid, maar zoals het er nu naar uitziet is er voor mijn gevoel een stuk rots getekend dat uitsteekt en verder er van alles omheen gefabriceerd om het een beetje smoel te geven.
          We zetten er wat dieren en leeuwen neer en we noemen het Pride Rock en een Lion King gebied.
          Ik wordt enthousiast van het idee van een attractie gebaseerd op The Lion King, maar het moet dan wel naar mijn mening lijken op wat we allemaal kennen.

JeepeeB

Helemaal met je eens dat ze behoorlijk wat interpretatie gaan gebruiken, maar ik doelde op deze scène:

In mijn hoofd was hij uitgebreider, maar dat bleek vanuit een videogame adaptatie te zijn uit de jaren 90. Dan zag je de rivier langzaam weer vullen. Hij komt sowieso niet uit pride rock, dus de buitenkant zal nooit helemaal kloppen. Van binnen kan dit wel goed passen. Idealiter maken ze de 'pride rock' hoger en is de waterval deel van lager gelegen gebied. Je ziet op de concept art ook de regenval en verdorde bomen, dus ik denk echt dat ze dit moment proberen te vangen. Als het einde van de lifthill je 'meevaart' met simba die omhoog klimt en de dode pridelands weer levend worden als je naar buiten komt, kan best epic zijn.

Dat lijk op het model trouwens wel een beetje zo te zijn, dat de hoogtes verschillen:

Zou me niet verbazen als ze de nuance volledig vergeten en we alleen wat muziek krijgen tijdens de lifthill..

Ik ben even in de war… we hebben een nieuwe e-ticket ride waar er een maquette van opgesteld staat voor een idee te geven. Er staan amper tot geen details op en de figuren op de concepts zijn van een andere film dan waar de ride op gebaseerd is? En daar zitten we over te gissen dat het niet gaat passen?😅

Ik geef puur qua ride en gebied Disney toch het voordeel van de twijfel omdat ik me eigenlijk niet meteen een nieuwe(geen verbouwde) e-ticket kan herinneren waar ze de bal misgeslagen hebben.
            Het enigste waar ik me aan stoor is het compleet gebrek aan a,b,c of d-ticket rides. Het zorgt toch een beetje er voor dat de dag bestaat uit een opsomming van e-tickets waar er altijd iemand op een bankje gaat moeten wachten op de rest.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Chingu Ik ben even in de war… we hebben een nieuwe e-ticket ride waar er een maquette van opgesteld staat voor een idee te geven. Er staan amper tot geen details op en de figuren op de concepts zijn van een andere film dan waar de ride op gebaseerd is? En daar zitten we over te gissen dat het niet gaat passen

Die maquette zit een zekere basis in, zo zie je achter de façade al de strakke hoekige gebouwstructuur. Jouw post doet vermoeden dat de maquette hooguit een impressie geeft, maar daar doe je deze maquette te kort mee. Hier ligt naar grote waarschijnlijkheid al een volledige technische tekening aan ten grondslag, want ook alle nooduitgangen, trappen en andere doorgangen in het groene gebouw zijn al te zien.

Niek akkoord, maar dan kunnen we er ook vanuit gaan dat het beste zicht op Pride Rock geen zicht op de waterval is?
                Daarom blijf ik het een beetje te vroeg vinden om nu al moord en brand te schreeuwen daarover. We moeten kritisch zijn, maar zolang er geen extra schetsen zijn gaat mijn zorg eerder uit naar het onvolledig zijn van de twee thema gebieden ipv een veronderstelling.😉

4 maanden later

Vandaag voor het eerst Mufasa: The lion King gezien. En wat ben ik blij dat Disney Parijs de eerste attracties gethematiseerd naar the Lion King krijgt. Je kunt zoveel iconische momenten creëren uit de film, dat ik denk ik toch een paar traantjes ga wegtrekken als ik voor de eerste keer de attracties doe. Wat blijft deze filmreeks toch nog steeds echt emotioneel, en fascinerend hoe vaak je er ook naar kijkt.

Japio hij is nog steeds net zo uncanny als zijn voorganger. Enige voordeel voor de film is dat er geen direct vergelijkingsmateriaal is. Maar in de basis vind ik hem zelf niet per se beter en ook niet slechter.

Japio Ik vind het een erg toffe film. Natuurlijk wel jammer dat ze weer voor de liveaction hebben gekozen en niet voor animatie, ziet er toch nog steeds raat uit.

Maar voor de rest vond ik het een hele goeie verhaallijn hebben, ook de nieuwe karakters zijn leuk. De liedjes zijn allemaal wel een beetje in eenzelfde soort vibe als de originele versie, dus ook dat vond ik er wel goed aan. Zeker aan te raden!

Japio Ik vond hem echt de moeite waard. Heel mooi verhaal waardoor het originele verhaal nog veel meer lagen/diepgang krijgt.