Eftelflags In zoverre vind ik het een beetje flauw om selectieve foto's te plaatsen van wat lelijke locaties (die overigens wel echt lelijk zijn hoor) en niet ook wat sfeervolle foto's te plaatsen van diverse andere plekjes.
Aannemend dat je op mij doelt: er werd in mijn ogen best wel fel ingegaan door bepaalde personen op het feit dat ik niet zo enthousiast ben over dit park. Dat heb ik proberen te onderbouwen waarna diezelfde personen stil bleven. Dan neem ik aan dat het punt over is gekomen ๐
Het is dus niet zo dat ik zomaar wat selectieve fotoโs plaats, ik plaatste die fotoโs om mijn punt te illustreren. Iedereen kent de prachtige kiekjes van Zadra en Hyperion, maar de mindere kanten worden naar mijn mening weinig belicht. Na mijn bezoek realiseerde ik me dat het beeld wat vantevoren geschetst werd voor mij persoonlijk niet overeenkwam met de werkelijkheid. Daar heb ik dus om eerdere redenen bewust een tegen geluid aan gegeven. Nergens pretendeer ik dat het handjevol fotoโs een representatieve weergave is van het park, daar zijn tripreports voor ๐
Eftelflags Ze zijn er echter nog lang niet. Want je kunt best schattige en leuke straatjes ontwerpen, een pretpark is meer dan geveltjes. Je moet nadenken over routings, f&B, infilss en wat al niet meer.
Precies dit is inderdaad het probleem met het gebied rondom Zadra. Op fotoโs komt dit imposant en sfeervol over maar in werkelijkheid wringt de praktische uitvoering. Kijkend naar de footprint en overzichts concept arts lijkt het nieuwe gebied op dat vlak al een stuk beter in elkaar te zitten. Attracties lijken verweven in het gebied, wachtrijen lopen (voor zover zichtbaar) logisch en de plaatsing van de elementen is logisch. Er zijn wel grote paden die dood lopen en ook is de plaatsing van Aqualantis t.o.v. de rest van het park bijzonder. Al zal met de invulling van de grond eromheen in de toekomst vast het geheel meer logica krijgen. ๐