NielsC Dat is iets wat zeker is ๐ Zover ik weet huurden ze eerder inderdaad geen pretpark gerelateerde bedrijven in, hetgeen duidelijk te zien is aan de uitvoering en indeling van het gebied rondom Zadra en uiteraard aan de rest van het park. Dat ze voor Aqualantis wรฉl een bedrijf als Jora Vision ingeschakeld hebben is naar mijn inziens meteen zichtbaar in zowel ontwerp, uitvoering als ruimtelijke indeling. Uiteraard heeft een ontwerpbureau het niet alleen voor het zeggen: veel wensen/keuzes zullen nog steeds vanuit het park zelf komen. Ook bepaalt het park zelf natuurlijk het budget wat een ontwerpbureau mag uitgeven en is het vaak zo dat andere partijen de bouw daadwerkelijk uitvoeren.
Port Laguna is inderdaad zeer geslaagd. Maar een ingangsgebied kan ik persoonlijk niet vergelijken met een themagebied welke 2 achtbanen, verschillende flatrides, winkels en restaurants huisvest. Qua schaalgrote en doel onvergelijkbaar. Aqualantis vergelijken met Avalon lijkt me eerlijker. Mochten de ontwerpen gerealiseerd worden dan worden de verschillende attracties prachtig verwerkt in het gebied. De achtbaan staat in een mooie omgeving en niet op een vlakte, dat zien we in Europa niet enorm vaak ๐ Ik ben benieuwd naar hetgeen uiteindelijk gerealiseerd wordt. Want toegegeven: de concept arts met het prachtige samenspel tussen mens, attracties en water beloven veel goeds. Ik ben benieuwd of zaken zoals de prachtig gethematiseerde waterspeelplaats en fontijn effecten bij de lancering ook het daglicht gaan zien.