Michael heeft de titel veranderd naar Symphony of Colors .
2 maanden later

Met de kerst officieel achter de boeg, is het nu tijd voor Symphony of Colours. Onderdeel hiervan zal vanavond starten, een nieuwe avond show gebaseerd op de Mainstreet Electrical Parade. De nieuw show heet Disney Electrical Sky Parade, welke drones zal gebruiken die vuurwerk zullen hebben. Hierbij een kleine sneakpeak van op de Franse ochtend show live op televisie.

• John heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Onderdeel hiervan zal vanavond starten, een nieuwe avond show gebaseerd op de Mainstreet Electrical Parade. De nieuw show heet Disney Electrical Sky Parade, welke drones zal gebruiken die vuurwerk zullen hebben.

Ik heb het net op Youtube zitten kijken. De betere video's zullen vast snel volgen, maar dit is tof gedaan hoor! De muziek blijft het fijn doen en de rook is een hele toffe toevoeging. Kleine kanttekening is wel dat het tempo niet heel hoog lijkt te liggen. Er zijn een aantal visuele hoogstandjes te zien maar de kleinere samenstellingen zijn toch maar medium.

Deze stream kun je terugspoelen. Daar zag ik hem 🙂

John Ik waardeer hoe Parijs zich toch probeert te blijven ontwikkelen op het gebied van shows. Enorm knap hoe ze dit hebben gedaan en er zitten paar schitterende momenten in. Het kan inderdaad wel sneller en ik zou dit ook niet als een hoofdshow neerzetten momenteel.

Nog wat hightlights.

Wauw, vet hoor! En vooral de elegantere projecties op het kasteel. Bij de eerste Dreams was dat toch vaak een ongenuanceerd, bont geheel en nu past het zich veel meer aan op het kasteel. Een beetje zoals ook bij Hogwarts gebeurt.

Ik vind dit toch wel enorm leuk om te zien! Doen ze goed daar hoor. Ook de effecten van rook en vuurwerk die uit drones komen zijn een toffe toevoeging.

Goed gedaan Parijs. Nog leuker als je het orgineel kent. Muziek , figuren, allemaal herkenbaar. Rook en vuur, helemaal top. Ik herken me wel in het tempo, met name in het begin denk, waar blijft het volgende figuur?
      In het echt waarschijnlijk nog imposanter. Leuk ook om de rest van de resorts erbij te betrekken.
      Parijs doet dit goed, uniek to de rest van de parken.

Ziet er super uit ! Parijs is op vlak van entertainment toch wel top hoor...
      Maar is dit dan de preshow nu voor dreams ?

MisterDream dat vraag ik me ook af. Als voorshow voor het eindspektakel is deze show misschien wat lang, maar als hoofdshow zou ik hem vrij kort vinden.
        De drones zijn erg indrukwekkend en het is een leuke throwback om de electrical parade erbij te pakken. Echter vind ik de muziek vrij irritant voor een avondshow, laat staan voor het hoofdspektakel. Indien dit de eindafsluiter voor de avond is, en er dus geen dreams of illuminations achteraan komt, mis ik een opbouw en emotionele ondertoon die andere shows wel hebben. Het voelt nu heel erg aan als een gimmick die indrukwekkend is.

Het is het net niet, vorige show was veel meer categorie “kippenvel”. Drones zien er mooi uit, maar mist het échte Disney, wat mij betreft.

Looping meld dat Disney Dreams 10 minuten daarna begint.

Muziek voor de nieuwe dag show.

Ik heb net een oude opname van de originele Electrical Parade bekeken en het is leuk om te zien dat ze de parade gewoon bijna 1 op 1 hebben overgenomen samen met de toenmalige figuren die bij elke float hoorden. Ik mis enkel sneeuwwitje en de zeven dwergen en bij Peter Pan hebben ze een upgrade gedaan, van Big Ben naar de Jolly Roger 😁
          Het muziekje en die "Bubbly" geluidjes die er toen ook bij hoorden herkende ik ook meteen. Enorm irritant maar het werkt wel als nostalgisch effect 😁

keey87 Ik mis enkel sneeuwwitje en de zeven dwergen

Die zitten er gewoon in hoor, direct na het Peter Pan segment

• keey87 heeft hierop gereageerd.

Quefox_ Oeps, los over gekeken 😅 dat segment ging ook wel heel snel voorbij 😁

8 dagen later

Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar ik ga hem toch stellen. Heeft iemand hier ervaring met de shows die momenteel draaien in beide parken? Wij (28 jaar) vertrekken over 2 weken met zijn 2en voor 3 dagen naar disneyland en nu vroeg ik me af welke shows er nu echt voor kinderen zijn en die je dus beter kan overslaan als volwassene?

Ik zou zeggen bijna alle shows zijn leuk, ook voor volwassene als je een beetje van Disney houdt.

Maar 1tje kan je echt overslaan en dat is Stitch live, dat is een interactieve film show.

Vooral de Pixar show en de Lion King show zijn erg tof dus die zal ik echt bezoeken.