Ik roep bij slechtere parken altijd "Ik kom pas terug als er een B&M staat", want meestal kunnen ze die toch niet bouwen. Maar als B&M dit gaat aanbieden....

Jules Prima ding, vast botersoepel ook,

Met de huidige schokken die banen als Iron Menace zijn rijders uitdeelt, begin ik mij af te vragen of B&M nog wel de Rolls Royce is onder de achtbaan bouwers. Nemesis die trilt, Iron Menace die tikken uitdeelt, Fury 325 met zijn scheur, allemaal voorbeelden van recentere achtbanen die bijzondere symptomen laten zien.

Jules a, maar wel beetje lay-out waar je van zegt "dit had geen B&M hoeven te zijn."

Hier ben ik het wel mee eens.
De enorme B&M track is overkill. Het voelt een beetje alsof je met de auto naar de supermarkt kunt, maar een tank is steviger dus ga je maar met de tank.

    Deze foto uit het Instagram verhaal van Coasterstudios vond ik ook wel het delen waard!

    Hmmm, zou Phoenix Rising echt Swinging worden ipv gewoon family inverted?
    De beugels zijn namelijk anders dan bij de 2 andere Chinese banen.

    • Niek heeft hierop gereageerd.

      Er staat letterlijk in de tweet die je post: "We now have confirmation from the Design & Engineering team".
      Dus om antwoord te geven op je vraag:

      The_Bullgod Hmmm, zou Phoenix Rising echt Swinging worden ipv gewoon family inverted?

      Ja 🙂

      9 dagen later

      Nog een paar bouwfoto's voor de liefhebber. Er wordt vooral hard gewerkt aan het station op dit moment.

      8 dagen later

      Niek Ik denk dat het aannemelijker is dat het goedkoper is voor B&M om met een "standaard" trackdesign te werken ipv een compleet nieuwe track te moeten ontwerpen/produceren. Heel hun productieproces is hier op ingericht, machinerie, computermodellering, krachtenberekening etc.

      23 dagen later

      Phoenix Rising lijkt op het punt te staan om te beginnen met haar 1e testritten.

      Als ik die trein bekijk, zie ik niets wat hier aan kan swingen... ondanks eerdere berichtgeving vanuit officiële kanalen geloof ik er geen drol van dat dit swinging karretjes zijn. Ik zie zelfs geen flex-mogelijkheid zoals we die van Vekoma kennen.

        Niek Verder in de twitter-feed zegt Midway Mayhem inderdaad dat het park dit bevestigd heeft niet te zullen krijgen.

        • Niek heeft hierop gereageerd.

          Hjalmar Ik zie het inderdaad, maar dat werd eerder juist (zie ook die twitter feed en eerder in dit topic) andersom bevestigd:

          een maand later

          Ondertussen een POV.
          Swingt ie of swingt ie nie?

            Dream_wizard ik snap niet zo goed waarom BGT voor weer een B&M gaat terwijl Vekoma dit net zo goed kan (misschien zelfs beter) voor een stuk minder geld. Nieuwe B&M's staan bekend om een nieuwe rattle die veel mensen al is opgevallen. Ik snap dat ze een enorme B&M bulk inkoop hebben gedaan verspreid over al hun parken maar toch snap ik de keuze niet.

            Niet lullig bedoelt, maar buiten de keuze van de bouwer, is dit toch wel echt een lelijke setup. Waarom kunnen ze geen banen ontwerpen weer niet overal zulke enorm netten en hekken moeten worden geplaatst in het zicht van de bezoeker.

            • Njit heeft hierop gereageerd.

              Njit Dat begrijp ik, maar dan kunnen ze toch een baan ontwerpen die niet zo'n entree veroorzaakt. Montu heeft bijvoorbeeld ook netten, maar die zijn veel beter verwerkt in de algehele ervaring. Dit voelt gewoon als een snelle, makkelijke investering zonder echt veel gedachte achter de ligging en werking in het park.

              Aan de andere kant is het natuurlijk wel tof dat je een achtbaan van dichtbij voorbij ziet rijden. Ik ben ook geen fan van netten overal. Maar achtbanen die een eind wegrijden van het station waardoor je er eigenlijk geen goed zicht op hebt zijn als toeschouwer ook maar saai.