Zojuist ontvingen van Toverland de officiele aankondiging voor het Halloween seizoen van 2023 inclusief de aankondiging van het nieuwe Haunted House.

Nieuw Haunted House tijdens Halloween Nights in Toverland

Attractiepark Toverland staat vanaf zaterdag 7 oktober 2023 in het teken van Halloween, met overdag zestien familievriendelijke Halloween Days en in de avonduren dertien huiveringwekkende Halloween Nights. Tijdens de Halloween Nights jagen ruim 160 scare actors de bezoekers de stuipen op het lijf in vijf spannende scare zones en zes bloedstollende Haunted Experiences. Nieuw dit jaar is Haunted House ‘Now You’re Mine’, waarbij een rondleiding door een mijnbouwmuseum een wel heel duistere wending krijgt. Ook scare zone Cirque is vernieuwd, met een groot circusterrein buiten de poorten van Toverland. Meer informatie over het programma is te vinden via toverland.com/halloween.

Nieuw Haunted House: Now You’re Mine

In Mijnbouwmuseum Sevenum kunnen bezoekers een tijdelijke tentoonstelling over Mijndert Müller bewonderen. Deze markante mijndirecteur is in de donkere mijngangen bij het museum op zoek gegaan naar de Magnum Opus, een steen die naar verluidt het eeuwige leven geeft. Sindsdien ontbreekt van Müller ieder spoor. Bezoekers die achter de geheimen van de mijndirecteur willen komen staat een rondgang van circa 20 minuten te wachten door Now You’re Mine. Tickets kosten € 9,50 per stuk en zijn zolang de voorraad strekt verkrijgbaar via de website van Toverland.

Huiveringwekkende Halloween Nights

Tijdens de Halloween Nights (adviesleeftijd: vanaf 12 jaar) grijpen angstaanjagende griezels de macht over Toverland. Na een indrukwekkende parade nemen zij hun intrek in vijf gratis scare zones en zes betaalde Haunted Experiences. Scare zone Cirque is dit jaar grootser dan ooit. Bezoekers die het circusterrein durven te betreden kunnen kennismaken met doorgedraaide circusartiesten, in nostalgische kermisattracties stappen, oudhollandse spelletjes spelen en smullen bij de foodtrucks. Daarnaast keren de Mexicaanse doden terug in ‘Fiesta de los Muertos’, dolen de Trojaanse zombiekrijgers rond in ’DesTroy’, neemt ijsheks Morgana de macht over in ‘Morgana’s Frozen Knights’ en maken gemuteerde bemanningsleden de zeebodem onveilig in ‘Shadows of the Sea’.
Voor de zes Haunted Experiences (€ 5 - € 9,50) dienen bezoekers een ticket en een tijdslot te reserveren. Naast het nieuwe Haunted House Now You’re Mine kunnen durfallen een bos met duistere heksen betreden in ‘The Witches Forest’, hun weg vinden tussen enorme ratten in doolhof ‘Trapped’ en op onderzoek uitgaan in het mysterieuze landhuis ‘Maison de la Magie’. Ook komen bezoekers in aanraking met levensechte poppen in ‘The Dollhouse’ en kunnen ze een verdwenen boswachter opsporen in ‘Fear The Woods’.

All-in Fear Pass

Voor bezoekers die alle Haunted Experiences willen beleven is er de all-in Fear Pass. De Fear Pass kost € 49,50 en geeft eenmalig toegang tot alle zes Experiences, waaronder Now You’re Mine. Daarnaast hoeven Fear Pass-bezitters geen tijdslot voor de Experiences te reserveren en mogen zij de wachtrij overslaan. De Fear Pass is bovendien een heus collectors item: het betreft een fysieke pas met een uniek keycord.

Familievriendelijke Halloween Days

Tijdens de Halloween Days (adviesleeftijd: tot 12 jaar) geniet het hele gezin van twee spannende familieshows en vijf bijzondere halloweenbelevingen. Nieuw dit jaar is de indoorbeleving Magic Forest. In dit bijzondere bos gaan bezoekers op ontdekkingstocht naar een magische linde. Tijdens de speciale show ‘Toos & Morrel gaan griezelen’ maken Toos Toverhoed en Morrel er een griezelfeestje van. Ook Dr. Fool is weer van de partij om de angsten van de jongste bezoekers te testen. Tot slot mag een bezoek aan de Pumpkin Farm niet ontbreken, waar dit jaar maar liefst 40.000 pompoenen te bewonderen zijn: meer dan ooit.

Praktische informatie

De Halloween Nights vinden plaats op 7 oktober, 14 tot en met 16 oktober, 18 tot en met 22 oktober, 27 tot en met 29 oktober en 4 november. Tijdens de Halloween Nights is Toverland geopend tot 23:00 uur, met om 22:45 uur een afsluitende vuurwerkshow. Ook zijn alle attracties geopend. Bezoekers kunnen genieten van de Halloween Days op 7 en 8 oktober, 14 tot en met 22 oktober, 27 tot en met 29 oktober en 4 en 5 november. Tickets zijn verkrijgbaar via tickets.toverland.com/halloween.

De nieuwe haunted Experience You're Mine lijkt een topper te worden op het thematische niveau van Maison de la Magie. Fantastisch.

Op de Insta posts las ik reeds dat scare zone Cirque uitgebreid wordt met verschillende kermisattracties. De scare zone komt ook op een andere locatie te liggen reageert de social media medewerker van Toverland op de post. Ik gok op het veld tussen de You're Mine loods en Avalon, met de ingang langsheen het lange wandelpad tussen Port Laguna en Avalon.

Ik zie 2 mogelijke redenen voor het verplaatsen van de scare zone:

1. Oorspronkelijk zou men nu zijn begonnen met de bouw van het permanente camping resort op die plaats.
  2. De ombouw van Halloween naar Winter Feelings kan snel gebeuren (terwijl het park geopend is). Maison de la Magie, You're Mine, Witches Forest en mogelijk Cirque liggen buiten het huidige park. Zo kunnen ze eerst The Doll House, Trapped en de overige scare zones weghalen en snel vervangen door kerstdecoratie.

Ik ben wel benieuwd of er aanpassingen komen bij de andere houses of zones. Fear the Woods is naar mijn mening ondermaats qua duurtijd en theming. Deze verdient wel een update. Witches Forest is een leuk concept, alleen hoop ik hier ook wel op nieuwe jump scares.

Het doolhof van Trapped zou wel ondoorzichtig gemaakt mogen worden, dat kan een meer beangstigende sfeer creëren. Nu is het meer een comedy als je 10 minuten lang de uitgang zoekt en de ratten van ver ziet aan komen lopen. 😆

The Doll House, Maison de la Magie en Witches Forest zijn de toppers. Nieuwe scares zijn altijd welkom.

Toverland weet wel een goed uitgewerkt totaalaanbod en prachtige setting te creëren. En 160 acteurs dit jaar is best indrukwekkend.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

Jordy Ah dan gaan ze het plein gebruiken voor de oude ingang, handig hoef je er alleen hekken om heen te zetten om het gebied af te schermen. Entree tot het gebied zal wel via de oude ingang zijn van het park dan.

Markiewong Of de ingang is via de poort langs de loods, en dan kunnen ze die oude ingang weer gebruiken voor die Dr. Shock ding voor kinderen. Dan is er binnen ook weinig tot geen overlast

Hoe gaat het nu zitten met Avalon, blijft het weer vooraan zodat je niet door kan lopen omdat alle scares daar staan of wordt het doorgetrokken naar achter. En hopelijk komt de oude muziek weer terug tijdens Halloween want ik mis Fire&Ice toch wel.

pretparkgekkie05-10 Er is mij in ieder geval verteld dat het nieuwe gedeelte geen onderdeel gaat zijn van de zone. Alsnog hoop ik dat de zone iets wordt doorgetrokken ja.

De webcare medewerker van Toverland antwoordde op Instagram het volgende:

Als het Land van Toos blijft is het onjuiste informatie. Hoewel me dat zou verbazen.

Mooi een nieuw spookhuis, hopelijk worden de andere zones en experiences ook nog een klein beetje geplust net als vorig jaar. Ik ben benieuwd waar Cirque naartoe gaat, voor de oude ingang lijkt me niet heel veel groter qua oppervlakte.

Ik kan me wel voorstellen dat je het op een plek buiten het park maakt, Halloween is de drukste periode en dan is een goede crowd control heel belangrijk.

Overigens nog niet gemeld, maar het Trick or Treat buffet ontbreekt dit jaar. Afgelopen jaren hoorde ik er ook maar weinig goede geluiden over, en dat personeel kun je beter op andere plekken inzetten.

De trailer/teaser die Toverland online heeft geplaatst ontbreekt nog in dit topic, dus bij deze:

Ik denk dat de gangen die te zien zijn in de video al afgeleverde decors zullen zijn?

Heel benieuwd hoe scare zone Cirque gaat aanvoelen zo verstopt achter de hal Land van Toos. En ook of de oude ingang zal openen als doorgang of de poort buiten langsheen de hal? Of beide?

Beetje mixed feelings met deze locatie in het achterhoofd. Het enige voordeel: bij hevige regen geen modderpoel op de bestrating, wat in het verleden wel het geval was op de oude locatie naast troy. 😝

13 dagen later

Ik vind het irritant dat er bronnen worden gedeeld die zelf geen bron zijn. Dit is namelijk de bron: https://www.toverland.com/toverblog/vernieuwde-scare-zone-cirque-groter-dan-ooit-met-oa-kermisattracties

Anyway, super om te zien dat Toverland deze zone uitbreid. Vorig jaar was het een favoriet van me en ik ben benieuwd hoe ze de sfeer weten neer te zetten nu Cirque 2x zo groot is. En leuk, de zone is vanaf 14:00 uur al toegankelijk.

Ik hoop dat de food truck ook naar achter schuiven en het grasveld innemen waar Cirque voorheen stond. Dit hele stukje was een vrij chaotisch stuk tijdens Halloween.

Loekiloeki Ik vind het irritant dat er bronnen worden gedeeld die zelf geen bron zijn.

De boodschap is hetzelfde, alleen een andere website om het te lezen. We zijn hier ook geen onderzoeksrapport aan het schrijven, maar gewoon wat nieuws aan het bespreken.

4 dagen later

Net voor 6 man tickets gekocht voor 4 november inclusief de fear pas. Na het afrekenen van de tickets kreeg ik een raar mailtje namens toverland.. Dat ik mijn reservering voor het mijnbouwmuseum compleet moest maken. Dit kon ik doen door de namen door te geven.

In eerste instantie had ik niet geschakeld dat dit om een haunted house zou gaan. Even onderzoek gedaan en toen kwam ik erop uit dat het om het nieuwe huis zou gaan.

Dit beloofd dus een persoonlijke ervaring te gaan worden neem ik aan? De opzet is tot nu toe geniaal te noemen.

feabal Mijn god.. Good to know! Aangezien ik dacht dat t om een verkapte reclame ging voor 1 of ander museum 😣