De nieuwe haunted Experience You're Mine lijkt een topper te worden op het thematische niveau van Maison de la Magie. Fantastisch.
Op de Insta posts las ik reeds dat scare zone Cirque uitgebreid wordt met verschillende kermisattracties. De scare zone komt ook op een andere locatie te liggen reageert de social media medewerker van Toverland op de post. Ik gok op het veld tussen de You're Mine loods en Avalon, met de ingang langsheen het lange wandelpad tussen Port Laguna en Avalon.
Ik zie 2 mogelijke redenen voor het verplaatsen van de scare zone:
- Oorspronkelijk zou men nu zijn begonnen met de bouw van het permanente camping resort op die plaats.
- De ombouw van Halloween naar Winter Feelings kan snel gebeuren (terwijl het park geopend is). Maison de la Magie, You're Mine, Witches Forest en mogelijk Cirque liggen buiten het huidige park. Zo kunnen ze eerst The Doll House, Trapped en de overige scare zones weghalen en snel vervangen door kerstdecoratie.
Ik ben wel benieuwd of er aanpassingen komen bij de andere houses of zones. Fear the Woods is naar mijn mening ondermaats qua duurtijd en theming. Deze verdient wel een update. Witches Forest is een leuk concept, alleen hoop ik hier ook wel op nieuwe jump scares.
Het doolhof van Trapped zou wel ondoorzichtig gemaakt mogen worden, dat kan een meer beangstigende sfeer creëren. Nu is het meer een comedy als je 10 minuten lang de uitgang zoekt en de ratten van ver ziet aan komen lopen. 😆
The Doll House, Maison de la Magie en Witches Forest zijn de toppers. Nieuwe scares zijn altijd welkom.
Toverland weet wel een goed uitgewerkt totaalaanbod en prachtige setting te creëren. En 160 acteurs dit jaar is best indrukwekkend.