Lijkt me sterk dat ze hoogte en lengte in meters gebruiken als hint. Het zijn Amerikanen, die meten in feet.
Vekoma Super Boomerang voor Six Flags Great Adventure
Deze had ik nog niet eerder gezien dat nieuwe model.
- Bijgewerkt
luc136 Lijkt me sterk dat ze hoogte en lengte in meters gebruiken als hint. Het zijn Amerikanen, die meten in feet.
Normaal gesproken doen ze dit inderdaad zoals jij zegt, maar dit model is nog niet in Amerika te vinden.
Maar er zijn ook diverse andere meningen over de mogelijke betekenis. Dus we wachten rustig af.
Zo denken sommigen dat de "50" staat voor de 50e verjaardag van het park. SFGAdv is namelijk in 1974 geopend en zou dus in 2024 50 jaar bestaan. En "436" zou in feet dan mogelijk de hoogte kunnen zijn van deze baan.
En waar ze verder nog mee zitten, is dat deze boomerang natuurlijk maar 1 trein heeft. Dat zou veel te weinig zijn voor het park.
- Bijgewerkt
EDIT : aangepast van 190 meter naar 133 meter
436 ft - bijna 133 meter
Ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen.
Zou de som, 587, ook een betekenis hebben?
TuttiFrutti Daar wordt wel over gespeculeerd. Volgens sommige coasterfans is het de tijd (vanaf dat de Post is gepost) tot de officiële aankondiging oftewel Labor Day 2023.
Philosopher Dat lijkt mij logischer... De betekenis van coaster kings is me te random. Zoals al aangehaald zou het gebruik van meteres enorm onlogisch zijn, om dan vervolgens de maximum lengte weer wél in inches te gaan uitdrukken.. maar ook omdat je eerst wat statistieken over de baan hebt, het dan over de inzittenden gaat, het dan weer over de baan gaat en dan weer terug over de inzittenden..
Een aankondiging op labor day met meer informatie klinkt aannemelijker.. al ben ik er ook niet persé van overtuigd.
Coasterfrenzy Ja, precies. Als Amerikanen al niet feet en inches gebruiken dan is 't om yards to doen, maar dan klopt 't weer niet, want een yard is geen meter. Ik vind de Vekoma hier wel heel ver gezocht, maar het zou wel leuk zijn voor ze.
Coasterstudios plaatste ook een video hierover. Ze geven wel enkele goede argumenten voor een boomerang, maar we zullen zien!
Six Flags Great Adventure heeft een nieuwe teaser online gezet
Nog een paar cryptische berichten van de afgelopen dagen
Dit antwoord stuurt wel enorm in de richting van de boomerang.
Enig idee wanneer de aankondiging komt?
TuttiFrutti Labor Day 2023.. Oftewel maandag 4 september 2023.
Leuk! Dus toch een aankondiging met meters. Wat een toffe attractie voor de VS en voor Vekoma.
What's Missing: Ik zou denken Wonder Woman. Zeker gezien dat karakter steeds meer in Six Flags word gebruikt.
What does it mean? Locatie wellicht tussen KK en de Flume in. Wat batman of het cijfer 1 betekenen kan ik moeilijk zeggen. Misschien word het toch geen wonder woman, maar een villain die zowel bij Batman als bij Superman en de hele justice league bekend is?? Ze hebben al iets met Lex Luthor, maar er zijn vast nog wel personages die ik niet ken of niet direct op kom.
Zojuist is aangekondigd dat het park een Vekoma Super Boomerang krijgt met de naam The Flash: Vertical Velocity.
- Bijgewerkt
Als ze er dan toch een DC-karakter aan koppelen had ik het toffer gevonden als ze voor Batman&Robin gegaan waren. Gewoon, als knipoog naar de oude shuttlecoaster aldaar. Nu zitten ze met een naam die al in twee andere SF-parken gebruikt wordt.
Verder tof hoor dat Vekoma dit model verkocht heeft aan een westers park. Capaciteit lijkt me wel aan de lage kant voor Great Adventure, maar goed, dat geldt ook voor Jersey Devil en Joker.
Is eigenlijk al bekend gemaakt waar in het park dit ding moet komen te staan?