• WereldwijdUSA
  • Vekoma Super Boomerang voor Six Flags Great Adventure

Zojuist is aangekondigd dat het park een Vekoma Super Boomerang krijgt met de naam The Flash: Vertical Velocity.

Als ze er dan toch een DC-karakter aan koppelen had ik het toffer gevonden als ze voor Batman&Robin gegaan waren. Gewoon, als knipoog naar de oude shuttlecoaster aldaar. Nu zitten ze met een naam die al in twee andere SF-parken gebruikt wordt.

Verder tof hoor dat Vekoma dit model verkocht heeft aan een westers park. Capaciteit lijkt me wel aan de lage kant voor Great Adventure, maar goed, dat geldt ook voor Jersey Devil en Joker.

Is eigenlijk al bekend gemaakt waar in het park dit ding moet komen te staan?

luc136 Nu zitten ze met een naam die al in twee andere SF-parken gebruikt wordt.

Ze proberen waarschijnlijk een beetje mee te liften op het matige succes van die laatste film. Of ja succes, meer de naamsbekendheid.

luc136 Als het goed is komt hij langs de ingang van het park op de plek waar nu nog Cyborg Cyberspin staat, die waarschijnlijk voor de bouw van deze baan verwijderd zal gaan worden.

Edit:

Blijkbaar komt hij achter deze attractie te staan.

Van hun eigen website: https://www.sixflags.com/greatadventure/attractions/the-flash-vertical-velocity

Race to the sky with the Fastest Man Alive on THE FLASH™: Vertical Velocity, a super boomerang coaster featuring THE FLASH. This coaster is the first-of-its-kind in North America and only the second in the world, making it as unique as the iconic speedster who inspired it.

Strap in and speed off aboard an intricately designed train inspired by THE FLASH’s suit in a race like no other. Experience micro gravity as you run upside down, almost 100 feet off the ground. Zoom through a 180-degree twisted drop followed by a Zero-G roll back to the vertical tower, reaching speeds of up to 59 miles per hour. The train pauses, and then, just like THE FLASH, you change directions on a dime and rush backwards along the track.

This ground-breaking super coaster takes you on the most exciting run of your life, alongside a faster-than-light hero. Brace yourself for high-speed thrills as you rush along the track—both forward and backward—on an adventure that will leave even the bravest thrillseekers catching their breath.

Taronco Als het goed is komt hij langs de ingang van het park op de plek waar nu nog Cyborg Cyberspin staat, die waarschijnlijk voor de bouw van deze baan verwijderd zal gaan worden.

Dat zou het extra tof gemaakt hebben als ze verwezen hadden naar Batman&Robin 😅

• Njit heeft hierop gereageerd.

luc136 Dat zou het extra tof gemaakt hebben als ze verwezen hadden naar Batman&Robin 😅

Batman And Robin: The Chiller was een beetje een problematische baan. Ik denk niet dat ze daar warme herinneringen aan hebben 😎

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Njit Tja, Kings Island heeft zijn tweede Arrow Suspended Coaster ook weer Bat genoemd ter ere van de eerste versie, terwijl dat ook een behoorlijk debacle was.

• Njit vindt dit leuk.

Eindelijk een thrill Vekoma in de VS. Als dit goed verloopt, denk ik dat we veel super boomerangs (en hopelijk andere) zullen zien in Six Flags!

Marvin heeft de titel veranderd naar Vekoma Super Boomerang voor Six Flags Great Adventure .

TuttiFrutti Eindelijk een thrill Vekoma in de VS. Als dit goed verloopt, denk ik dat we veel super boomerangs (en hopelijk andere) zullen zien in Six Flags!

daar heb ik mijn twijfels over. Six Flags kan nu nog uit pakken met een unicum en speciaal gimmick: Nergens anders in Amerika te zien. De kans is groot dat Six Flags dan vervolgens meerdere van deze banen in hun parken gaat zetten (dat doen ze immers wel vaker) en dan vrees ik dat het verhaaltje voor Vekoma vrij snel uit zal zijn. Het blijft een relatief dure baan in zowel aanschaf als onderhoud aangezien er 3 lanceerstroken in zitten (wat een beetje belachelijk is voor zo'n korte baan). Daarnaast kun je er nog weinig unieks van verkopen eens dit al gebouwd is in Six Flags. Er zal vast wel nog een ander park volgen (gebeurt bijna altijd), maar veel zal het niet zijn.

3 maanden later

Goeie locatie. Zoveel toppers stonden altijd vanaf de ingang linksaf, maar de laatste jaren zijn de nieuwe achtbanen grotendeels rechtdoor en rechtsaf neergezet. Ik ga er vanuit dat deze coaster voor een nog betere doorstroming en spreiding gaat zorgen. Dat heeft Nitro - mijn stiekeme favoriet in dit park - ook mooi verdiend.

2 maanden later

Coasterfrenzy Het blijft een relatief dure baan in zowel aanschaf als onderhoud aangezien er 3 lanceerstroken in zitten

Die 3 lanceerstroken zijn een stuk goedkoper dan 1 launch van zo'n Premier rides Mr. Freeze baan en ik denk ook goedkoper dan het onderhoud aan de lanceerinstallatie van Kingda-Ka(pot)

15 dagen later
              19 dagen later

De 1e baandelen voor deze achtbaan zijn geleverd.

20 dagen later
              een maand later

Eindelijk staan de eerste supports en stukken track op zijn plaats.