Park: Europa Park
Horeca punt: Don Quichotte
Gerecht/product: Paella
Prijs: € 69,95 (voor 2 pers.)
Cijfer: 9
Beoordeling: Ik ben al jaren niet meer in Don Quichotte geweest. Vroeger was deze tent onze favoriet, maar de prijzen logen er de laatste jaren niet om en de kwaliteit ging achteruit. Steeds meer “gaarkeuken-voedsel” wat na 10 min. al op tafel staat en dat vind ik niet passend bij de ambiance van het restaurant en het vakantiegevoel wat ik wil hebben waarbij lang en uitgebreid dineren een onderdeel van is.
Eigenlijk had ik de hoop op dit restaurant (en een aantal andere van de hotels) al opgeven, ik geef graag geld uit, maar €50 voor een hoofdgerecht is mij te gortig. Pizza in Colosseo, Buffet in Kronasar of El Castillo of een etentje in het dorp was de laatste jaren dan ook de keus.
Bij toeval had ik de kaart van Don Quichotte bekeken afgelopen dagen en daar viel op dat een oude favoriet terug was op de kaart, de Paella met aanduiding dat de bereiding 35 min. in beslag zou nemen. Dat klinkt niet als “het staat binnen 10 min. op tafel”. De prijs voor €35 p.p. is niet laag maar met de huidige horecaprijzen ook niet onoverkomelijk. Voor een buffet ben ik immers ook al ruim 45 euro kwijt.
Onze laatste avond gisteren besloten niet op de centen te letten en lekker te genieten van een uitgebreidde goede maaltijd. Dat de kinderen zelf op en neer naar de kamer kunnen vanuit dit restaurant (we slapen in El Castillo) hielp ook mee bij de beslissing.
We hebben echt een heerlijke avond op het terras van Don Quichotte gehad. Goede wijn, een leuk Schots gezin naast ons waar we uitgebreid mee hebben zitten kletsen en dan die prachtige Paella. Lekker ruime portie, prachtig zachte inktvis met een lekker grillrandje, zeer sappige en smaakvolle grote Gamba’s en voldoende mosselen. De rijst was mooi bijtgaar en goed gekruid. De Paella scoort geen 10 vanwege de prijs (tussen de €50-€60 is toch net wat meer in verhouding)
en de kruiding, mag ik een minpuntje geven had ie iets minder gekruid mogen zijn maar dat is een detail.
Uiteindelijk rekende ik aan het eind van de avond €163 af voor 2 bier, 2 cola, 2 kindergerechten, Paella, fles wijn, 2 koffie en 2 Brandy. Het was het volledig waard en goedkoper als het buffet van zondagavond in El Castillo waar we (mede ook door een fles wijn) we richting de €190 gingen.
Dan zit een Table Service restaurant toch wel heel wat meer ontspannen.
Geld mag af en toe rollen maar de Chateau Petrus toch maar overgeslagen 😂