pretparkgekkie05-10 Ja maar een log flume is in de winter toch dicht. Dus dan is er weinig echt nut.
Herbouw Zauberwelt der Diamanten in Europa-Park
pretparkgekkie05-10 Inderdaad. In Europa-Park zijn attracties nooit 'af' (lees: er wordt naderhand altijd meuk bijgepropt) maar de staat waarin enkele recente attracties zijn opgeleverd is toch wel armzalig te noemen. Het is niet te hopen dat dat ook weer hier gaat gebeuren.
Ja, natuurlijk wil je deze attracties zo snel mogelijk weer draaiend hebben i.v.m. de capaciteit maar liever heb ik nog dat er een mooi product wordt opgeleverd.
Trollenbol dat is toch redelijk kort door de bocht… wat is er dan zo dramatisch opgeleverd?
Chingu Let's see. Josefinas is een regelrechte aanfluiting, zo is het beloofde station nooit waargemaakt. De vernieuwde Eurosat werd ook niet bepaald positief ontvangen bij opening. Als ik het me goed herinner heeft men al vrij snel enkele effecten uitgeschakeld omdat ze zo armzalig waren. En wie herinnert zich de eerste versie van de ''nieuwe'' muziek van Abenteuer Atlantis, dat een vrijwel noot voor noot kopie van het origineel was?
Maar ook van langer terug zijn er voorbeelden: Piccolo Mondo werd geopend terwijl een van de scenes bij wijze van spreken nog niet eens in de grondverf stond (toevallig pas geleden hier op het forum nog voorbij gekomen).
Allemaal voorbeelden van projecten waarbij het park véél te enthousiast was om iets nieuws te presenteren en zichzelf in mijn ogen goed voorschut zette.
Trollenbol Josefinas is een regelrechte aanfluiting, zo is het beloofde station nooit waargemaakt
Wat had er voor een station moeten komen dan? Ik heb de attractie 2 weken geleden gedaan en ik vond het een prima vervanging van de zwaar verouderde jungle vaart.
- Bijgewerkt
Het valt me nu pas op op die concept van dat station, maar staat daar rechtsboven nou al een nieuw ingang voor de LogFlume?
Want dat bevestigd dan dat er al langer plannen liggen voor een ombouw zoals hier al eerder geroepen.
Ben benieuwd of we daar wel wat terugzien, of ze de oude situatie behouden. Dat zou dan wat kunnen zeggen of de ombouw plaats vind volgens plannen die er al langer liggen
Edit: Dat is natuurlijk niet de Tiroler Wildwasserbahn maar het Adventure Food Station wat dan omgebouwd zou moeten worden.
Door het niet doorgaan van dit nieuwe stationsgebouw voor Josafina's en de ombouw van Adventure Food Station blijft dit gebied wel een ratjetoe.
Hopelijk weten ze na de werkzaamheden die nu plaats moeten vinden door de brand, alsnog dit gebied aan te pakken zodat het één Oostenrijks geheel wordt. Zeker als de AlpenExpress en Tiroler Wildwasserbahn een mooi nieuw gebied zijn volgend jaar, zou het mooi zijn als alles in thema wordt aan deze zijde van de vijver.
Dat nieuwe station is voor zover ik weet uitgesteld, niet geannuleerd.
Michael maar ongeacht of het uitgesteld is of geannuleerd, er staat nu iets wat maar half af is. Het is godzijdank al beter dan het eerste seizoen, maar ik sluit me aan bij Trollenbol en heb liever dat ze iets gewoon in één keer afmaken.
Trollenbol Lastig. Ik had graag een nieuwe versie van de grot gezien, maar in Zwitserland en Oostenrijk ontbreekt 't in het park een beetje aan bergen en natuur. Als ze hier een leuk stukje natuur zetten met loopbruggetjes en watervalletjes en rotsen en twee attracties er doorheen is dat wel een stukje Alpen dat nu mist.
Quefox_ maar hadden ze die hele attractie dan dicht moeten houden al die tijd, alleen maar omdat het station nog niet zo is als op de concept art? Sowieso is een concept art natuurlijk altijd nog maar een concept, kan altijd afwijken. Geen idee waarom ze dit station nog niet hebben gebouwd, maar ik vind het geen probleem eigenlijk. Het huidige station voldoet prima en ik heb dan liever dit station en een attractie die open is dan jaren een dichte attractie, alleen vanwege een station.
Ivetje jaren dicht is natuurlijk overdreven. Ze hadden de attractie makkelijk een seizoen dicht kunnen houden, om dan in één keer de gehele retheme te doen. In plaats daarvan hebben ze in de eerste winterstop een soort mislukte rondvaart door een plastic tuin op jungle vlotten gepresenteerd, om daarna een jaar later in de winterstop e.e.a. aan te pakken, eindelijk die nieuwe boten plaatsen en het station uit de plannen te schrappen.
Quefox_ jaren dicht is natuurlijk overdreven.
Nouja.. Het Nieuwe themagebied met spectaculaire achtbaan (nu: Voltron) zou oorspronkelijk ook al behoorlijk wat jaren geleden geopend zijn. De eerste uitstel herinner ik me niet meer, maar dat ging al over aardig wat jaartjes. Onder andere Voletarium heeft toen voorrang gekregen meen ik. Toen was er uitstel wegens corona. Toen was er nog eens uitstel vanwege de brand in Piraten (althans: er is altijd beweert is dat de brand geen invloed heeft gehad op andere projecten, maar gezien we wederom geen officiele reden weten lijkt het toch dat ze achteraf Kroatië hebben moeten uitstellen). En dan nóg zou de baan eigenlijk dit jaar half moeten openen.
Uiteindelijk is het dan wederom uitgesteld naar 2024 waardoor ze nu (hopelijk) alles in één keer kunnen openen.
Het zou me in elk geval niet verbazen als er bij de Flossfahrt zich (ook) problemen hebben voor gedaan. Door in fases te bouwen kon het station uiteindelijk redelijk gemakkelijk weg bezuinigd worden. Ik kan me best voorstellen dat er ook bij Kroatië veel grotere plannen waren. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die draaischijf outdoor plaatsen het oorspronkelijke plan was.
Daarnaast is het in fases bouwen - gek genoeg - ook goedkoper ivm het weg schrijven van de kosten. Vandaar dat je dit bij steeds meer parken wel terug ziet. Het zou mij niet verbazen als er een combinatie van factoren speelt (is dat eigenlijk niet altijd wel zo) waardoor deze bouwwijze zuiniger is en makkelijker kan inspelen op eventuele problemen (dusnoods met het compleet weg bezuinigen er van).
Het punt waar ik het schoentje eigenlijk het meeste vind knellen: Normaliter zou EP verzekerd moeten zijn om het geheel terug te bouwen. Dus ook INCLUSIEF darkride gedeelte. De meeste verzekeringen werken volgens een principe waarbij het park het geld daarvoor niet in eigen zakken kan steken (en dus voor een ander project kan gebruiken), al hoeft dat natuurlijk hier niet het geval te zijn.. Dus ik vraag me wel af wat hier mis is gegaan in financiele zin.
Coasterfrenzy Het punt waar ik het schoentje eigenlijk het meeste vind knellen: Normaliter zou EP verzekerd moeten zijn om het geheel terug te bouwen. Dus ook INCLUSIEF darkride gedeelte. De meeste verzekeringen werken volgens een principe waarbij het park het geld daarvoor niet in eigen zakken kan steken (en dus voor een ander project kan gebruiken), al hoeft dat natuurlijk hier niet het geval te zijn.. Dus ik vraag me wel af wat hier mis is gegaan in financiele zin.
Ik heb niet zoveel verstand van verzekeren, maar zou het niet kunnen dat de bouwkosten tegenwoordig veel hoger liggen dan wat de verzekerde waarde van de attractie was?
Progress Theoretisch gezien zou dat kunnen. Het is wat verzekering betreft vaak hinken op twee gedachten: houd je de kosten lager met het risico dat je op oudere attracties niet volledig gedekt bent of betaal je de volle bak voor een attractie die economisch al afgeschreven is? Ik kan me niet voorstellen dat dit soort parken geen risicomanagement heeft die dit soort cijfers jaarlijks doorlichten met de verzekeraar, dus mocht 't inderdaad situatie zijn waar ze niet voor een darkridevervanging verzekerd waren, dan was dat een keuze.
Dit is trouwens een tip voor de mensen thuis ook: als je je huis bezit en het is aanzienlijk in waarde gestegen de laatste jaren, check met je verzekeraar voor welk maximumbedrag je voor je huidige prijs dekking hebt. Dat voorkomt vervelende verrassing bij een catastrofe.
Coasterfrenzy Het Nieuwe themagebied met spectaculaire achtbaan (nu: Voltron) zou oorspronkelijk ook al behoorlijk wat jaren geleden geopend zijn. De eerste uitstel herinner ik me niet meer, maar dat ging al over aardig wat jaartjes. Onder andere Voletarium heeft toen voorrang gekregen meen ik. Toen was er uitstel wegens corona. Toen was er nog eens uitstel vanwege de brand in Piraten (althans: er is altijd beweert is dat de brand geen invloed heeft gehad op andere projecten, maar gezien we wederom geen officiele reden weten lijkt het toch dat ze achteraf Kroatië hebben moeten uitstellen). En dan nóg zou de baan eigenlijk dit jaar half moeten openen.
Volgens mij haal je nu geruchten en aankondigingen door elkaar. Bij de aankondiging van Rulantica werd door het park gezegd dat het reguliere park er niet op achteruit zou gaan en dat daar ook “binnen afzienbare tijd” een nieuwe achtbaan zou komen. Dat is Voltron geworden. Ik kan mij geen eerdere aankondiging herinneren van de achtbaan en alle openingsjaren die genoemd zijn kwamen van wensdenken van fans. Uiteindelijk had de achtbaan dit jaar moeten openen, en is dat niet gelukt door - wat ik heb begrepen - de chaos op de markt voor electronica. De levertijden voor kwalitatief hoogwaardige electronica is gestegen naar heel maanden tot jaren. Uiteindelijk werkt dat door in de levertijden van je achtbaan, zelfs als je directe relaties hebt met de bouwer ervan.
- Bijgewerkt
Michael De levertijden voor kwalitatief hoogwaardige electronica is gestegen naar heel maanden tot jaren.
gezien er normaalgesproken een jaar of 5 aan plantijd in zo'n project zit en Mack nergens anders issues lijkt te hebben, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze net bij dit ene project wél dat probleem hebben.
Natuurlijk zullen we er nooit het fijne van weten.
Michael Volgens mij haal je nu geruchten en aankondigingen door elkaar.
Volgens dit artikel:
https://www.parkerlebnis.de/europa-park-neue-achterbahn-2023-plan_113227.html
was Kroatie in elk geval voor 2021 bedoelt en was het uitgesteld naar 2023 en nu dus naar 2024.
Dat betekent dat 2x uitstel klopt. De eerste keer die ik noemde lijkt inderdaad een verwisseling te zijn geweest met de opening van "themagebied" Liechtenstein, gezien dat wel overeen komt met de "langere termijn" die ik in gedachte had.
- Bijgewerkt
Michael Gaat erg snel!! Zijn we wel van Europa-park gewend